Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vanvittig søtsug! Sukk ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-11, 10:31   #1
Dina1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Dina1 er på en erverdig vei

Vanvittig søtsug! Sukk ...

Er 14 daga sia eg starta med lavkarbo. Grunnen va at eg alltid har følt meg så oppblåst i magen, å "tung" i kroppen. Magen e blitt mye bedre, å den ene dagen eg va på reise å spiste karbo- mat, blei eg skikkelig kjip i magen igjen. Trur det her funke for meg MEN, når det gjeld sjokolade og søtsaker har eg viljestyrke som en sliten sokk!! Eg har to små barn på 3 og 1 år, å sover minimalt. Blir ekstra sugen de dagan eg e mest sliten, å vet at eg må gjøre nåkka med det. Treng tips til korsn eg skal klare å stå imot søtsuget.... Anyone?

Dina1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:51   #2
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Vel, stå imot, det er så enkelt! (Og vanskelig, jeg vet) Men om du klarer det en liten stund så går det jo vanligvis over etter hvert. Om jeg får lyst på noe søtt så har jeg alltid liggende mørk sjokolade, bær i fryseren, fløte i kjøleskapet osv, sånn at jeg kan kose meg litt innimellom Nå nettopp spiste jeg f.eks. litt yoghurt naturell med to ss eplesyltetøy i, søtt og godt! Ellers så kan du jo finne noen gode oppskrifter her inne, f.eks. synes jeg at det er deilig å lage brownies med sjokoladelokk. Prøv ihvertfall å ha lovlige alternativer tilgjengelig. Det funker for meg ihvertfall. Noen foretrekker å holde seg helt uten sukker, og mister søtsuget da. Det gjør ikke jeg Lykke til videre, det er SÅ verdt det når du kommer helt inn i alt

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 13:05   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Dina1, her.

Er 14 daga sia eg starta med lavkarbo. Grunnen va at eg alltid har følt meg så oppblåst i magen, å "tung" i kroppen. Magen e blitt mye bedre, å den ene dagen eg va på reise å spiste karbo- mat, blei eg skikkelig kjip i magen igjen. Trur det her funke for meg MEN, når det gjeld sjokolade og søtsaker har eg viljestyrke som en sliten sokk!! Eg har to små barn på 3 og 1 år, å sover minimalt. Blir ekstra sugen de dagan eg e mest sliten, å vet at eg må gjøre nåkka med det. Treng tips til korsn eg skal klare å stå imot søtsuget.... Anyone?

Etter 14 dager burde du ikke ha så sinnsykt søtsug lengre, og jeg vil kanskje advare mot og spise lovlig lavkarbosøtt for å bøte på foreløpig. Spiser du nok fett i maten din hver dag? Ofte er det slik at når man spiser for lite fett - suger kroppen etter karbohydrater fordi den ikke får nok næring - spesielt om ikke fettforbrenningen har kommet ordentlig i gang. Spiser du i tillegg NOK mat? Mangel på søvn vil nok også gi deg ekstra sug - er det noen måte du kan få avlastning noen timer en dag eller to i uka så du kan få sove ut ordentlig?

Siden du ikke følger en spesiell retning kan du jo notere ned en typisk dagsmeny så får vi se

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:35   #4
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Her forsvant søtsuget etter bare få dager på lavkarbo og det er helt fantastisk! Men den første helgen hadde jeg laget Bounty etter en oppskrift i Hjemmet (altså ikke den som ligger her inne). Den er helt uten søtstoff og sjokoladetrekket laget jeg med en blanding av 86% og 70%, mest det første. Da ble det sånn at når vi følte vi "burde" og ville kose oss litt siden det var lørdag (og vi var på hyttetur) og sånt, tok vi oss en stykke med denne. Og det holdt med ett stykke om gangen og trigger heller ikke søtsuget siden det ikke er særlig søtt. (Nå har jeg laget Bounty med Splenda og det er MYE verre å kun ta ett stykke av den!)

Lykke til!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:43   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Ta deg en stor slurk med fløte så gir det seg som regel!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:01   #6
Dina1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Dina1 er på en erverdig vei

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Takk for svar! Nei, eg tvile på at eg får i meg nok fett, men eg e aldri sulten og eg går ned i vekt i tillegg... Til tross for sjokoladespising spis mye omelett med bacon, salat med feta og norvegia, fisk, grønnsaker, saus osv. Klare meg fint uten potet, pasta, brød og ris-men det e jo karbo i så mye Anna åsså må væl bare prøve videre men seriøst, drikke fløte??? Va det en spøk ??

Dina1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:18   #7
Livlys
Juniormedlem
 
Livlys sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 33
Livlys er ny på veien

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Det er nok lurest å holde seg unna det søte i lengen, men skulle trangen blir for stor har jeg brukt den sukkerfrie gelen. Et par skjeer gele døyver det værste søtsuget.

__________________
Livlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Ketose Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 17:34   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Dina1, her.

Takk for svar! Nei, eg tvile på at eg får i meg nok fett, men eg e aldri sulten og eg går ned i vekt i tillegg... Til tross for sjokoladespising spis mye omelett med bacon, salat med feta og norvegia, fisk, grønnsaker, saus osv. Klare meg fint uten potet, pasta, brød og ris-men det e jo karbo i så mye Anna åsså må væl bare prøve videre men seriøst, drikke fløte??? Va det en spøk ??

Fløte er ingen spøk, nei. Mange av oss drikker iskald fløte direkte fra kartongen bare fordi det er så godt. Jeg drikker en hel kartong fløte de dagene jeg ikke har vært flink nok, eller ikke har hatt tid, til å spise det fettet jeg burde ha i meg........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 20:37   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Dina1, her.

Takk for svar! Nei, eg tvile på at eg får i meg nok fett, men eg e aldri sulten og eg går ned i vekt i tillegg... Til tross for sjokoladespising spis mye omelett med bacon, salat med feta og norvegia, fisk, grønnsaker, saus osv. Klare meg fint uten potet, pasta, brød og ris-men det e jo karbo i så mye Anna åsså må væl bare prøve videre men seriøst, drikke fløte??? Va det en spøk ??

Åh nei - man spøker ikke med fløte....
Neida - bare tuller..... men seriøst...drikk en god slurk rett fra kartongen så skal du se at søtsuget slipper etterpå! Fløte er et vidundermiddel !!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:07   #10
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Wow her fikk jeg ett tips... Sliter også med søtsuget etter sjokolade... Jeg er skikkelig sjokoman for å si det, må ha det hver dag... Så her skal jeg gå til innkjøp av fløte.. Håper det hjelper meg...

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:25   #11
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Fløte er ingen spøk, nei. Mange av oss drikker iskald fløte direkte fra kartongen bare fordi det er så godt. Jeg drikker en hel kartong fløte de dagene jeg ikke har vært flink nok, eller ikke har hatt tid, til å spise det fettet jeg burde ha i meg........

Blir man ikke kvalm av å drikke fløte?
Selv orker jeg ikke tanken på å drikke fløte, men jeg har fløte i kaffen min da og det går vel sikkert for det samme
Drikker koffeinfri kaffe og har i en god slump fløte. Det blir som regel 2- 3 krus for dag, og med det en del fett ja

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:27   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Blir man ikke kvalm av å drikke fløte?
Selv orker jeg ikke tanken på å drikke fløte, men jeg har fløte i kaffen min da og det går vel sikkert for det samme
Drikker koffeinfri kaffe og har i en god slump fløte. Det blir som regel 2- 3 krus for dag, og med det en del fett ja


Kvalm? Ikke jeg i alle fall. Drikker gjerne 3 hele kartonger om dagen om jeg får....
Gjorde det siste dagen på eksperimentet mitt for å fjerne den ekstra matvekten som 10 kjøtt/medisterkaker utgjorde.Ikke kvalm i det hele tatt og ikke dårlig i magen.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 02:07   #13
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Kvalm? Ikke jeg i alle fall. Drikker gjerne 3 hele kartonger om dagen om jeg får....
Gjorde det siste dagen på eksperimentet mitt for å fjerne den ekstra matvekten som 10 kjøtt/medisterkaker utgjorde.Ikke kvalm i det hele tatt og ikke dårlig i magen.....

Den skjønte jeg ikke helt
For å fjerne den ekstra matvekten som 10 kjøtt/medisterkaker utgjorde?
Hva mener du? Drakk du fløte istedetfor å spise?

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:37   #14
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vanvittig søtsug!! Sukk...

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Den skjønte jeg ikke helt
For å fjerne den ekstra matvekten som 10 kjøtt/medisterkaker utgjorde?
Hva mener du? Drakk du fløte istedetfor å spise?

Ja, jeg drakk fløte istedetfor å spise....*ler*

Jeg hadde for meg et eksperiment der jeg spiste opp til 3700 kcal per dag i tre uker....lå og satt for det meste...men gikk ikke opp i vekt det hele tatt selv om jeg ikke trenger mer enn 1700 kcal per dag.
Spiste 10 kjøtt/medisterkaker, 100g mandler, 100g hasselnøtter og drakk 1/3 liter fløte og en hel del hvitost hver dag for å se om jeg la på meg....liker å eksperimentere jeg ser du... dette viste meg at så lenge jeg spiser RIKTIG kan jeg innta en masse kalorier mer enn om jeg spiser karbohydrater.......

Da jeg skulle avslutte eksperimentet måtte den ekstra matvekten som den faste maten i magen representerte bort for at sluttvekten skulle bli korrekt, men kaloriinntaket måtte være det samme, så derfor drakk jeg fløte. Som sagt null reaksjon på den deilige fløten

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 29-04-11 kl 13:42.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
VANVITTIG god sjokoladekake! Jente1986 Kake/dessert og snacks 24 15-05-11 16:51
Hvorfor er jeg så vanvittig sulten? Caroline79 Generell diskusjon 13 30-10-09 07:34
Vanvittig forkjølet og utslett dydde Fysisk og mental helse 0 22-06-09 19:15
Sveitserfat -vanvittig godt! :D Sense Middag 1 11-06-08 23:01
Vanvittig så pirkete Atkins er... Iset Atkins kosthold 4 28-03-04 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no