Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Inntak av karbomat + fysisk utfoldelse = intens hodepine?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-11, 18:04   #1
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Inntak av karbomat + fysisk utfoldelse = intens hodepine?

Jeg fikk en litt ekkel fysisk reaksjon etter en kjapp "spurt" i dag. En meget intens hodepine som varte i 5 - 10 minutter for så å gå over i en mer vanlig hodepine. Den varte i ca 1/2 time, men fortsatt kjenner jeg meg litt groggy og som om det skulle være "dagen derpå".

Jeg bedriver en hobby som innebærer noen raske spurter (40 - 60 sek). Dette trener jeg på 1 - 2 ganger pr uke og skulle altså være godt vandt med aktiviteten. Siden det i dag var ekstra viktig at jeg var både rask og konsentrert, høynet jeg innholdet av karbohydrater i lunsjen min i forhold til det jeg vanligvis spiser. Jeg spiste i 2 omganger - ca 1,5 time før løpet (ca 1/2 porsjon Easy Life Oatmeal = 7 karber) og så litt mer ca 1 time før start (1 proteinbar m relativt mange karber).

Dagens frokost besto av 2 speilegg, skiver bacon, litt ost og noen skiver agurk - altså rimelig karbofritt.

Den kraftige hodepinen kom rett etter spurten, jeg tror ikke det var gått 1 minutt en gang. Jeg er vanligvis ikke plaget med hverken migrene eller nevneverdig hodepine.

Jeg har hatt økt inntak av karbomat tidligere, men kanskje ikke i tilknytning til fysiske anstrengelser på samme måten.

Er det noen som har opplevd noe lignende og/eller har en mulig forklaring? Kan hurtige endringer i blodsukker gi slike reaksjoner?

Jeg skal igjennom omtrent samme opplegg i morgen, men da tror jeg at jeg uannsett holder meg til min vanlige lavkarbo mat.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 19:12   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Inntak av karbomat + fysisk utfoldelse = intens hodepine?

Er vel greit å se om dette er noe som skjer hver gang du gjentar øvelsen, eller om dette ksjedde bare i dag.

Mao dette kan skyldes vannmangel, vitamin/mineralmangel, dehydrering og ca 1000 andre grunner.....

  Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 19:13   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Inntak av karbomat + fysisk utfoldelse = intens hodepine?

PS! Jeg hadde hodepine i går, men den forsvant etterhvert som jeg trente hardere og hardere....

Jeg spiste også veldig mye karborik mat i går....hva kan det skyldes da?

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive? avuna Mer enn 30 kg overvekt 9 17-07-11 22:57
Fysisk aktivitet *Thilie* Ketolysekuren 3 01-10-10 14:01
Fysisk syk av lavkarbo Carbs Fysisk og mental helse 15 20-06-10 13:29
Fysisk aktivitet for type A smosje Type A 7 02-06-10 10:55
Lav karbomat Hyperion85 Lavkarbo generelt 3 18-06-05 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no