Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Jeg trenger DIN hjelp!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-07, 00:35   #1
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien
Exclamation

Jeg trenger DIN hjelp!

Poster under livets lyse side, fordi jeg har nettopp fått meg jobb! I Canada!!

Men!

Jeg trenger litt hjelp!

Jeg har merket at det er voldsomt mange trøndere/trøder-wannabe (som meg ) her inne.. så jeg tenkte jeg skulle kalle ut til dere allesammen..
Trønder's Unite! Wooo! (ja, jeg er sinnsykt gira for tiden)

Saken er den at jeg ikke kan flytte noen steder før jeg har fått leid ut hybelen min!

Det jeg vil så veldig be om er at folk rundtomkring i Trondheimsområdet, eller dere som kjenner folk her, kan høre litt rundt om det er noen som er på leting etter ny plass å bo. Vedkommende må være student. Det er ikke så veldig mange studenter som flytter på seg midt i semesteret, det er derfor jeg må ta i bruk alle midler jeg har. Og derfor spør jeg dere veldig pent om hjelp.

Her er nå litt informasjon da...

Sitat:

Hybelen er på 12m2 og er på Voll Studentby, en utrolig fin studentby som ligger nærme Dragvoll og Moholt. Hybelen har eget flislagt bad. Høyhastighets datalinje, kabel-TV + strøm er inkludert i husleien (3300,-)! Hybelen er lys og fin, studentbyen stod ferdig i 1999, så alt er ganske nytt. Vedkommende vil dele stort kjøkken og stue med en liten gjeng kjempekoselige mennesker. Busstopp og dagligvarebutikker er så og si rett utenfor døra. Bussene kjører til sentrum/NTNU Gløshaugen hvert 10. minutt. Studentbyen ligger i nærheten av Moholt, og det er kort vei til NTNU Dragvoll og Estenstadmarka m.m

Hybelen er ledig snarest, og fram til 31. juli og det er mulighet for å leie lengre. Depositum er 7000,-.

Tusen takk!

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 00:43   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

grattis med jobb, da!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 06:14   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

du kødder med meg?!? bor du på voll studentby??? jeg også!!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 07:27   #4
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Mofe: Takk!

Tuppen: Verden er så utrolig liten!

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:04   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Hvor lang er oppsigelsestiden på din hybel? I Bergen er det en mnd.
Er du nødt til å leie den ut selv?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:11   #6
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Det er ett års kontrakt på studentbyen.. og hvis man vil bryte den, så må man finne en erstatter selv.
Litt kjipt, men så ante ikke jeg at jeg skulle få jobb i Canada midt oppi alt sammen!

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:14   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Er du helt sikker på det? Det er vanlig med kontrakter over ett eller flere år, men det skal så vidt jeg vet alltid være en oppsigelsestid?

så rart..?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:16   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

leier du av sit?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:23   #9
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Sitat:

§ 3. Varighet.
[...] Leieforholdet kan ikke sies opp i kontraktsperioden. [...]


+ kontrakten er tidsbestemt fra jeg flyttet inn og til og med 30.07.2007.
Den 'leieforholdet kan ikke sies opp' greia kan -bare- bli sett bort i fra hvis jeg finner noen andre som kan overta.
Voll Studentby er en privat studentby, og ikke av SiT sine..

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:24   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Så dumt! Kanskje det egentlig ikke er lov å ha sånne kontrakter? kjenner du en jusstudent?

Virker litt vel strengt!

Håper du finner noen!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:33   #11
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Jeg vet ikke... tror faktisk det er lov.

Jeg hadde ikke noe i mot å skrive under en så streng kontrakt heller, fordi jeg har bodd her i to år før. Så jeg viste godt hva jeg gikk til når jeg flyttet tilbake. Er en helt knall studentby med veldig høy standard.

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:41   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

da håper jeg virkelig at du finner noen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:17   #13
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Skal si fra om jeg hører om noen... er det sånn hybel med felles bad og kjøkken?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 16:21   #14
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Tusen takk!

Hybelen har eget flislagt bad med varmekabler...
Deler bare kjøkken/stue.

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:06   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Det med at man må finne noen for å ta over før kontrakten har gått ut, og ikke har oppsigelsestid før man fornyer kontrakt er hundre prosent standard på det meste av hybler og leiligheter. Noen kontrakter er moderert av de som leier ut, men alle steder jeg har bodd har det vært offentlige standardkontrakter hvor det har vært disse reglene som nattesjel nevner.
Om du har fornyet kontrakten, eller om husvert/firma finner en grunn til å ville ha deg ut, så gjelder oppsigelsestid på som regel en til tre måneder.

Jeg har hatt noen shity husverter, så jeg har pløyet reglene

Lykke til! Det er fint der oppe, kjenner en del som har bodd der.
Har vært på et knippe studentkjellerfester på Moholt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:33   #16
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Ville satt inn annonse på hybel.no og sjekk de annonsene som ligger ute om du finner noen..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 08:53   #17
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Har satt inn annonse på finn.no for noen dager siden, samt sjekket og sendt tips til forskjellige leie-søkende fra hybel.no... ikke noe svar enda da. Tenkte jeg skulle snike bort til husverten nå og høre om konsekvenser hvis jeg bryter kontrakten. Om han "bare" tar depositum eller om verre ting skjer. Det er jo en litt spesiell situasjon.

Om han "bare" tar depositum, så blir jo det billigere enn om jeg må bo her i to-tre-fire måneder til.... men vi får se. Vet liksom ikke hvor lenge jeg kan drøye det med å vente på at noen skal ringe på annonsen min heller sånn i forhold til arbeidsgiver.

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 09:33   #18
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Morten er som regel veldig grei, så hvis du forteller situasjonen og sånt- regner jeg nesten med at han vil ta hensyn til det...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 09:42   #19
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg trenger DIN hjelp!

Å ikke ha oppsigelsestid synes jeg virker urimelig.
Nå er ikke jeg noen juss-student, men slik jeg forstår husleieloven er det 3 mnd oppsigelsestid.
http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-009.html#9-2

Merk også at denner er ufravikelig:
http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-001.html#1-2

Så om du sier opp skriftlig (ville sendt det rekommandert) nå, så skal kontrakten 30.juni sånn som jeg forstår det.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no