Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

PF Whey Protein

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 19:00   #1
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

PF Whey Protein

Innså at jeg måtte til med proteintilskudd.... Greier ikke å få i meg nok proteiner med vanlig kosthold...Skal ta den etter joggeturene om kvelden.... Jada, jeg har begynt å jogge...Er faktisk i bra form også

Jeg har kjøpt PFs Whey Protein med jordbærsmak...Kjøpte en 3 kgs bøtte fordi det var så billig...(Rema)...Har smakt den og greier å få den ned, men kunne nok tenkt meg en fyldigere konsistens og blandet med 3 dl fløte istedenfor 3del vann...

Nå vil jeg spørre dere...er det noen som har erfaring med denne, eller har hørt noe godt/negativt om den...i så fall - Syng ut!!!!

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:07   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PF Whey Protein

Bortsett fra at den ikke smaker noe særlig i munnen min, så er det vel ikke noe negativt med den til det bruket

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:10   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: PF Whey Protein

Jeg bruker proteinpulveret i smoothies! Litt bær, egg, olje, kanel og yoghurt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:13   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Bruker dere det til og bake med også?

Tenkte hvis det er billigere kan man bytte ut med bakemiks i lapper etc?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:46   #5
stig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: stavanger
Alder: 35
Innlegg: 1
stig er på en erverdig vei

Sv: PF Whey Protein

viss du har blender kan du prøve å blande med frossne jordbør, banan, noen isbiter og en halv ts med espresso pulver det smaker godt.

stig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:54   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Akkurat kommet hjem fra joggeturen...hadde laget blandingen klar og satt den i kjøleskapet slik at det bare var å sige den ned halsen når jeg kom hjem... Den var mye bedre nå når den hadde fått blitt litt tykkere og klumper var borte...i tillegg til at den var blitt helt kald....joda, den kan nok brukes ja...

Så gode ut de oppskriftene på smoothies folks, men det får være til en annen gang...er ikke særlig snopsyk av meg.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:05   #7
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: PF Whey Protein

vet ikke hva slags protein pulver som var brukt, men det er jo videoer på youtube med feks brownies in a cup... sikkert noe med jordbær også. Nå er jeg også nysgjerrig på baking med p pulver...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:07   #8
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: PF Whey Protein

3 dl fløte?? er ikke det veldig mye til hver dag??

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:12   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

3 dl fløte?? er ikke det veldig mye til hver dag??


he, he,he...sa bare at jeg hadde lyst til å bruke 3 dl fløte istedenfor vann....Men jeg har bælma 3 dl fløte hver dag i tre uker før jeg, uten å legge på meg ett gram engang....Men, blir fryktelig dyrt da....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:12   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PF Whey Protein

Det finnes proteinpulver som passer til baking. Det går ann å bruke "vanlig" også, men proteinpulver tåler bare så og så mange grader, men det skjer vel ikke noe så ille mye annet enn at kvaliteten blir forringet. Bakepro (som er lagd for baking) tåler OPP TIL 200 grader.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:23   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: PF Whey Protein

Jeg lager kake med pulver:

3 egg

200 g sukrin. Disse to første ingredienser piskes sammen til luftig eggedosis.
60 g mrm eggehviteproteinpulver
4 g bakepulver og salt
45 g kakao og 10 dråpervanilje-essens
250 g cottage cheese: moses med gaffel og tilsettes til sist eller vispes sammen noen minutter.

gir 809 kcal
36,55 g fett
105 g protein
13,35 g karbo.

pr stk= delt på 8:
101 kcal
4,6 g fett
13,1 protein
1,7 g karbo


Sist redigert av Yrla : 18-11-11 kl 23:35.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 01:29   #12
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: PF Whey Protein

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

he, he,he...sa bare at jeg hadde lyst til å bruke 3 dl fløte istedenfor vann....Men jeg har bælma 3 dl fløte hver dag i tre uker før jeg, uten å legge på meg ett gram engang....Men, blir fryktelig dyrt da....

Jeg brukte dette pulveret for en del år siden. 1 dl fløte + 2 dl vann gir en veldig fin konsistens og smaker mye bedre enn bare vann. Og så får man jo i seg fett også.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 14:16   #13
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: PF Whey Protein

Jeg putter gjerne 0,5 dl fløte, en shot udos eller litt smeltet cocosa i proteinpulveret. Ellers er det godt med bær, men da trenger du blender.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:03   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: PF Whey Protein

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Innså at jeg måtte til med proteintilskudd.... Greier ikke å få i meg nok proteiner med vanlig kosthold...Skal ta den etter joggeturene om kvelden.... Jada, jeg har begynt å jogge...Er faktisk i bra form også

Jeg har kjøpt PFs Whey Protein med jordbærsmak...Kjøpte en 3 kgs bøtte fordi det var så billig...(Rema)...Har smakt den og greier å få den ned, men kunne nok tenkt meg en fyldigere konsistens og blandet med 3 dl fløte istedenfor 3del vann...

Nå vil jeg spørre dere...er det noen som har erfaring med denne, eller har hørt noe godt/negativt om den...i så fall - Syng ut!!!!

Oj.... hvordan klarer du det? Kan du lære meg? Jeg spiser altfor masse jeg og har problem med å redusere

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:48   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Oj.... hvordan klarer du det? Kan du lære meg? Jeg spiser altfor masse jeg og har problem med å redusere

To egg og 200g kjøtt...så sier du til deg selv at det er nok proteinrike varer. Resten er grønnsaker og fett.....


Legger inn dagsrasjonen min fra i går her jeg, så kan du se....

Frokost: 25g Hasselnøtter
............25g Mandler
............30g Cocosa i grønn te
............80g Mandarin/Appelsin

Lunsj: ...25g Leverpostei
............150g Eple
................2 egg

Middag: ...200g Corned beef
..............200g Brokkoli
..............200g Blomkål

Kvelds: ....60g proteinshake etter joggeturen....Skal redusere det til 30g etterhvert.......Ble for mye i går.....

Snacks: ......20g 70% sjokolade med appelsinsmak sammen med en kopp grønn te...uten cocosa


Må kanskje nevne at jeg i tillegg tar kosttilskudd av forskjellige slag, men tror jeg får nok vitaminer og mineraler via maten...det er bare det at jeg er usikker på om diett.no er særlig korrekt...mange av matvarene jeg spiser er jo ikke engang listet med vitamin og mineral-innhold.... Har skrevet om dette i en annen tråd og håper på svar der.....

Kan jo ta bort både sjokoladen og frukten samt legge til smør og majones for å øke fettprosenten. Det vil jeg gjøre innimellom for at kroppen ikke skal bli for vandt til samme energiinntak hver dag...... Det med å bruke litt fløte i shaken i tillegg til vann er en god idé, men sikkert vanedannende og for godt....
Jeg legger meg på 1,5g protein per kg nåværende vekt fordi jeg har begynt å trimme...Må få ut frustrasjonen i kroppen ....
Har endret tickeren min fra 70 til 65 kg målvekt selv om jeg vet at det egentlig er for lite...ser bra ut nå, men vil ha noe å strekke meg etter....kan ikke bare si meg tilfreds og være ferdig liksom...

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 19-11-11 kl 18:09.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:48   #16
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: PF Whey Protein

Proteinpulver er gode greier Starter ofte dagen med en proteinshake(sjokoladesmak eller vanilje) blanda med kaffe, alla proteinkaffe, nam,nam og metter godt, så tar jeg frokosten litt senere

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 07:03   #17
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: PF Whey Protein

Det finnes også eggeprotein-pulver for de av oss som ikke kan ha melkeproteiner, bl.a. på Proteinfabrikken

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 23:30   #18
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Nå har jeg prøvd med fløte i proteinshaken min....Å du søte tid så godt !!!
Men nå har jeg prøvd det og gjør det ikke igjen for ikke å skjemme meg selv helt bort.... Litt edruelighet må en da ha........ (sier hun som før kunne drikke en pakke fløte uten å blunke)

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 00:02   #19
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: PF Whey Protein

Har ikke sett proteinpulver på Rema, hva kostet det, for hvor mye? Dette var et godt tips for min del, har nemlig vurdert å kjøpe, men synes det på helsekosten var gruelig dyrt. Og gidder ikke bestille på nett...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 18:13   #20
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Har ikke sett proteinpulver på Rema, hva kostet det, for hvor mye? Dette var et godt tips for min del, har nemlig vurdert å kjøpe, men synes det på helsekosten var gruelig dyrt. Og gidder ikke bestille på nett...


Det kostet 499 for en 3 kg digert spann ....Har tatt ut en del og hatt oppi en annen container, for det er så sinnsvakt vanskelig å åpne det spannet...er redd lokket skal sprekke hvis jeg driver og åpner og bender for mye på det....Bare et tips....he, he Lykke til Alynna...jeg trives godt med dette pulveret...

ps:
Har sett at helsekosten også har en del produkter fra PF, men de har andre sorter... Dette er sikkert billigsorten, uten at jeg vet om kvalitet eller virkning er dårligere enn de andre... Den heter 100% Whey Protein.....Consentrate........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 18:18   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PF Whey Protein

Det har ikke noe med kvalitet å gjøre.. 100% Whey taes opp i kroppen ganske fort, altså egner rent whey seg best til trening. Whey tech inneholder, i tillegg til dette hurtigvirkende proteinet, litt casein som er protein som "slippes" langsomt. (6-8 timer). Langtidsvirkende!

Varer fra proteinfabrikken selges også på OBS!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 18:35   #22
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: PF Whey Protein

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det har ikke noe med kvalitet å gjøre.. 100% Whey taes opp i kroppen ganske fort, altså egner rent whey seg best til trening. Whey tech inneholder, i tillegg til dette hurtigvirkende proteinet, litt casein som er protein som "slippes" langsomt. (6-8 timer). Langtidsvirkende!

Varer fra proteinfabrikken selges også på OBS!

La bare merke til at vår helsekost (ber om forståelse for at jeg ikke sier eksakt hvor jeg er fra) ikke har akkurat denne typen Whey protein fra PF.....

Men tusen takk for opplysningene, nellie...det var nyttig å vite....skal gå inn på PF sine sider igjen og lære litt mer om produktene deres....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OK med whey isolate shake som mat en gang i blandt? Imse Spørsmål og svar 0 25-03-10 12:32
Whey proteinpulver trudern Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 09-03-09 13:01
Whey protein i Cheddarbrød.. Sissi Atkins kosthold 8 03-09-08 17:08
Whey-protein til baking? Iset Lavkarbo generelt 7 19-07-07 20:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no