Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
23-07-06, 13:28 | #1 |
Gjest
|
Hvordan fant du lavkarbo.no?Hvordan fant du fram hit? Fikk du nettsiden anbefalt eller var det bare et sammentreff? Hadde du vurdert et lavkarbokosthold før du fant siden, eller ble du inspirert til å prøve? Valgte du lavkarbo for å gå ned i vekt, opp i vekt, for helsemessige grunner eller rett og slett fordi du synes lavkarbo er den riktige måten å spise på? |
23-07-06, 13:35 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?jeg fant det fordi jeg googlet etter candidia mat/diett. |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse |
23-07-06, 13:39 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Jeg fant lavkarbo på google etter at jeg begynte på Lindberg-kurs.
23-07-06, 13:54 | #4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?
Fant frem til denne siden fra en link jeg fikk av Iset. Hun fant meg på ABTB - Atkins By The Book forumet - et amerikansk forum som dessverre ikke eksisterer lenger.
23-07-06, 14:16 | #6 |
Seniormedlem
Hvor: Arendal
|
Får vi høre om den snart eller
23-07-06, 14:23 | #7 |
Administrator
Alder: 68
|
Du er "i" ideen hans Nalana. Han startet hele lavkarbo......
23-07-06, 14:30 | #8 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
|
Jeg fant en link i en tråd på babyprat.com og måtte titte.. Hadde et oppgjør med meg selv i speilet og fant ut at enten fikk jeg godta at jeg kom til å bli feit... eller jeg kunne gjøre noe med det. Konkluderte med at dette mest sannsynlig var noe for meg siden Grete Rode aldri har funket for min del |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse |
23-07-06, 14:40 | #9 |
Seniormedlem
|
Ååååhh, det visste jeg jo egentlig da
23-07-06, 14:57 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 60
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Husker ikke helt, men tror det var da jeg brukte 'Skaldeman' som søkeord på Google. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF |
23-07-06, 15:25 | #11 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Moss
Alder: 57
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Søkte etter Atkins på norske sider. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
23-07-06, 19:44 | #12 |
Medlem
Medlem siden: May 2005
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Surfet rundt på kostholdssider på nettet. Valgte lavkarbo for å gå ned i vekt. |
Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) |
23-07-06, 21:43 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Ble tipset gjennom Fedonklubben, som jeg for øvrig ikke er medlem av lengre. |
Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... |
24-07-06, 01:25 | #14 |
Jeg lever som en løve
Hvor: Trøndelag
|
Jeg fikk vite om denne siden på slankenett.no av Skorpia. Så det var vel ett sammentreff. Passet jo fint fordi jeg begynte å bli lei av å krangle om at lavkarbo var så farlig og usunt på slankenett. Var allerede godt igang med lavkarbo da, abonnerte på Mat og Helse osv. Det var dette bladet som fikk meg til å prøve. Selv om jeg prøvde å følge det som sto i bladet og ikke visste om Atkins eller noen ting, så vet jeg nå at jeg spiste altfor lite fett den gangen og var kjemperedd fett og for å gå opp i vekt. Var også redd for å spise for mye. Ble ikke kvitt min redsel for fett etter 1 år heller selv om det da var litt mere fett på menyen enn i begynnelsen. Men det ble vel lettere etterhvert som jeg følte diettens virkning på kroppen selv. Og jeg forsto at mere fett inn ikke nødvendigvis betyr mere fett på magen. Da ble det enklere og enklere å følge. Må vel si at jeg brukte 2 år fra å være fettredd til å bli en fettelsker.
24-07-06, 11:23 | #15 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Gikk på Lindbergkurs hos en "herværende" kursholder, som anbefalte "Karbojunkie" som et herlig sted å være for oss lavkarbere...
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP |
24-07-06, 12:35 | #16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Jeg var til legen min og sa at jeg syntes jeg var alt for tung, og lurte på om han kunne hjelpe meg med noen tips til å gå ned litt. Han sa: kutt ut karbohydrater. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
24-07-06, 12:44 | #17 |
Admin
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 42
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Jeg var inne på www.slankere.com og der var det en annen som nevnte dette forumet. jeg hadde nemlig startet litt med south beach etter en artikkel i KK |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
24-07-06, 14:34 | #18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Fant siden fra slankenett,der hadde jeg alt begynt å snuse på lavkarbo kost.Jeg har valgt lavkarbo fordi jeg vil ned i vekt,og for at jeg har lenge trodd at all det sukkeret vi putter i oss,ikke er bra for helsen vår. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
24-07-06, 15:26 | #19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Først gikk jeg greit ned på lavkalori og snuste bare innom karbojunkie av nysgjerrighet nå og da. Så snakket Nooria om stedet, som et sted for oss diskusjonsglade. Så stabbet jeg stadig langsommere på lavkalori og ble fustrert og søkende. Og da fant jeg karbojunkie på ny som lavkarbo.no. Lett ansporet av 2-3 lavkarboveteraner på Slankenett. Og da fikk jeg øya opp og kimen ble lagt for en vedvarende lavkarbolivsstil..
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen Medlem av fredagsklubben Medlem av piskeklubben Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg |
24-07-06, 16:09 | #20 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 61
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Overnevnte Fjonken snakket om dette forumet i noen av sine innlegg paa Slankenett og jeg ble nysgjerrig. Saa her er jeg. |
Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. |
24-07-06, 16:09 | #21 |
Seniormedlem
Hvor: Oslo
Alder: 44
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Jag søkte på ordet ketolyse på Google..Hade lånat ketolyse boken av en venn av min sambo men ville lese litt mere om det innen jag begynte..
24-07-06, 19:40 | #22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Jeg abbonerer på "shape-up", og i et av de bladene var det et intervju med Albertine, og intervjuet handlet om PCOS og karbohydrater. Jeg bestemte meg for å sjekke litt, og fant ut at lavkarbo var noe jeg ville prøve. Kjøpte fedon boka etter å ha vært medlem her i et par mnd, og lagde meg journal... gikk ned bra i starten, men det har gått tregt i det siste. ''Har fått masse venner her inne i allefall |
Min kostholdsfilosofi: Fedon |
25-07-06, 01:55 | #23 |
Potius sero, quam numquam
Medlem siden: Oct 2004
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Var på jakt etter rolls oppskriften som sto i en amerikansk Atkinsbok jeg kjøpte i 1976. (Boken hadde jeg lånt vekk og fikk aldri se den mer.)Søkte på Atkins og havnet heldigvis her . |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold |
25-07-06, 03:15 | #24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 69
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Jeg husker overhodet ikke hvordan jeg fant fram, bortsett fra at det var et nettsøk i en eller annen form. . . Men jeg hadde gått på Atkins i ca et halvt år (og gått ned over 20 kg, husker ikke akkurat hvor mye), og hadde vært inne på det amerikanske forumet. Der hadde jeg lagt ut et spørsmål om hvorvidt det fantes andre nordmenn, men fikk ikke svar - det føltes som om jeg var helt alene i Norge om dette! Men det som førte meg hit, var nok et søk på nettet som gikk på slanking, ja. Eller eventuelt ett som gikk på lavkarbo på en eller annen måte. Jeg husker at jeg var innom en slankechat like før, men jeg har ingen peiling på hva, når, hvordan eller noe annet.
25-07-06, 13:28 | #25 |
Medlem
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
|
Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?Ble tipset om lavkarbo.no av Skaldeman i et svar på en begeistret mail jeg sendte ham etter å ha lest boka hans. Hadde først veldig problemer med å navigere her inne, og ga egentlig opp, men ble oppfordret av Albertine til å bli aktiv (etter et "møte" på DOL) - og her er jeg
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan steker jeg indrefilet? | Areola | Spørsmål og svar | 7 | 17-02-16 13:34 |
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? | Sugarpill | Spørsmål og svar | 4 | 14-12-07 12:04 |
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap | HP | Vedvarende vekttap | 0 | 29-02-04 22:31 |