Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Da er det bevist, fett er usunt!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-06, 10:47   #1
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Da er det bevist, fett er usunt!

...eller kanskje ikke?

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...774965,00.html

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:48   #2
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Ser HP var ute med tilsvarende innlegg mens jeg skrev mitt....

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:50   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Opprinnelig lagt inn av flap

Ser HP var ute med tilsvarende innlegg mens jeg skrev mitt....

Du trakk fram en annen vinkling, så da blir det 2 tråder. Link til selve undersøkelsen ligger i den andre tråden her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7828

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:56   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Skal si du klarte å provsere meg med den overskriften

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:59   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Sitat:

– Nej, det finns ingen anledning att ändra någonting. Främst därför att ingenting i rapporterna tyder på att lågfettkosten skulle vara skadlig, säger Sveriges högste ansvarige för kostråden, professor Åke Bruce vid Livsmedelsverket, till SvD.

Med denne uttalelsen så konkluderer Livsmedelsverket med at et "normal-fett" kosthold heller ikke er skadelig.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 11:23   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Dette er rett og slett knallbra.
Gleder meg til å høre hva "motparten" sier.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 17:29   #7
Gompen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: london
Alder: 46
Innlegg: 54
Gompen er ny på veien

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

jeg foelger F2-dietten eller F-plan dietten og tenkte at heller enn at jeg skal forklare saa kan jeg heller sitere fra venner av meg og andre som har proevd denne dietten..... Jeg haaper det er nok albue rom paa dette forumet til at folk kan akseptere (og stoette) hverandre's diett valg uten aa bite hodet av folk fordi de velger anderledes enn dem selv...
Jeg valgte denne dietten fordi jeg rett og slett blir kvalm av for mye fett i maten jeg mister matlysten og det er ikke bra saa jeg valgte en lav fett hoey fiber diett som tar hensyn til GI-prinsippet.

Sitat:

And it frankly is just common sense: eat loads and loads of vegetables, fruit and pulses; eat reasonable amounts of starchy carbohydrates; and eat small amounts of red meat, alcohol, and fatty foods.

Sitat:

In 1982 Audrey Eyton's international superseller "The F-Plan Diet" took the world by storm. 24 years later she returns with an equally sensational, ground-breaking diet for the 21st century that will revolutionise the eating habits of millions, "The F2 Diet", where: F2 dissolves excess fat at a faster rate than any other diet based on the same calorie intake; F2 mobilises an 'army' of good bacteria to optimise health; F2 cleanses out the toxins, helps protect against cancers by speedily removing dangerous accumulations of carcinogenic waste; F2 lower LDL (bad) cholesterol and starts to unclog arteries; F2 stabilizes blood sugar levels to help prevent diabetes; F2 guarantees the abundance of nutrients that only good foods can provide, leaving you with healthy hair, teeth and skin; and F2 enhances your mood and state of mind: headaches, mood swings and sluggishness are replaced by balanced emotions and mental acuity. You will accomplish all the above if you follow the practical but highly effective plan that Audrey Eyton offers. Painless, satisfying and easy-to-manage, "The F2 Diet" enables you to exchange bad eating habits for good ones whilst ensuring that you never go hungry. The result is permanent weight loss and a massive improvement in the way you look and feel.

__________________
singlehandedly i have fought myself into this hopeless mess.
Gompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: f-plan Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 19:06   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Opprinnelig lagt inn av Gompen

jeg foelger F2-dietten eller F-plan dietten og tenkte at heller enn at jeg skal forklare saa kan jeg heller sitere fra venner av meg og andre som har proevd denne dietten..... Jeg haaper det er nok albue rom paa dette forumet til at folk kan akseptere (og stoette) hverandre's diett valg uten aa bite hodet av folk fordi de velger anderledes enn dem selv...
Jeg valgte denne dietten fordi jeg rett og slett blir kvalm av for mye fett i maten jeg mister matlysten og det er ikke bra saa jeg valgte en lav fett hoey fiber diett som tar hensyn til GI-prinsippet.

Høres glimrende hvis det fungerer for deg! Men problemet med den dietten du siterer der er at det mange steder i Norge vil det være håpløst å få tak i nok varierte fiberrike grønnsaker av bra kvalitet.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 19:26   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Jeg terper hele tiden på at det ikke finnes en løsning som passer for alle eller funker for alle ! Hva som er sunt eller ikke er relativt. Som flere her inne har påpekt - meg selv inkludert - så finnes det alltid en rapport som støtter ditt syn. Uansett hva slags syn du har !


....that's my story and I'm sticking to it !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 16:47   #10
Gompen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: london
Alder: 46
Innlegg: 54
Gompen er ny på veien

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

har noen peiling paa hva den raporten sa om kolesterol og hoeyt blodtrykk samt alle andre livsstilsykdommer?
Bare lurer....
og et spoersmaal til.... dere som spiser hoey fett dietter spiser dere da alle typer fett eller er det mest "sunt" fett (fiske oljer, olivenolje, vegetabilsk flerumettet fett osv)? jeg har aldri truffet noen som spiser hoeyfett diett foer saa jeg lurer....

__________________
singlehandedly i have fought myself into this hopeless mess.
Gompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: f-plan Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 18:08   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Jeg spiser naturlig fett. Det vil si animalsk fett fra kjøtt, egg, smør, rømme, ost - også spiser jeg naturlig kaldpressede oljer: Avokoado, oliven og raps.

Denne studien skiller ikke på hvilken type fett som er inntatt, - bare mengden. Det er jo det som blir / har blitt ankepunktet mot den.

Transfett er jo uansett skadelig, og varme behandlede (unaturlige i flytende form) oljer som solsikke, soya, mais er heller ikke bra med tanke på livsstilssykdommer.

Også er det jo slik at selv om varen som selges i butikken ikke har transfett/ødelagt fett - så er det jo ikke noe problem å ødelegge den selv ved å bruke litt varme. For eksempel ved å bruke melagne til steking, eller frityrsteke i vegetabilsk olje.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 21:40   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

For nøyaktig 70 år siden viste en dansk undersøkelse at mer smør ga færre tilfeller av øyesykdom og barnedødelighet. Barnedødeligheten i Danmark var lavest i 1918, 1918 var det året danskene ikke fikk eksportert smør og alle dansker fikk rasjonert 35g smør for dag.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no