Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose og ghb

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 20:04   #51
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Dopet GHB lages ofte med Lut eller eddik for å tynne den ut, fordi det lages av idioter på en kjøkkenbenk. Så når du spør om rusmiddelet GHB har samme bivirkninger som GHB i kroppen så er svaret definitivt nei, og når du sier det hele omdannes til GHB i kroppen, så er fortsatt svaret definitivt nei.

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:18   #52
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Dopet GHB lages ofte med Lut eller eddik for å tynne den ut, fordi det lages av idioter på en kjøkkenbenk. Så når du spør om rusmiddelet GHB har samme bivirkninger som GHB i kroppen så er svaret definitivt nei, og når du sier det hele omdannes til GHB i kroppen, så er fortsatt svaret definitivt nei.


Hvis GHB finnes naturlig i kroppen, hvorfor er det da så farlig?

Mange tror at alt som er naturlig forekommende, også er trygt å bruke. Dette er galt. Det finnes mange kjemiske stoffer i kroppen vår og i naturen som er giftige. Et eksempel er adrenalin, som alltid er tilstede i kroppen vår, men som i høye nok doser kan drepe et menneske. Begrepet naturlig er altså på ingen måte ensbetydende med trygt og ufarlig.




I tillegg kan GHB enten alene eller kombinert med andre stoffer forårsake en rekke farlige bivirkninger




regner med du var på samme side siden du skrev kjøkkenbenken,.. må lese resten og då

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:24   #53
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Dopet GHB lages ofte med Lut eller eddik for å tynne den ut, fordi det lages av idioter på en kjøkkenbenk. Så når du spør om rusmiddelet GHB har samme bivirkninger som GHB i kroppen så er svaret definitivt nei, og når du sier det hele omdannes til GHB i kroppen, så er fortsatt svaret definitivt nei.

og som du sier så blir dette brukt for å tynne ut, og da klarer man ikke kontrollere mengde inntak av ghb lett.. ghb er fortsatt ghb

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:30   #54
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

og så tilbake til d opprinnelig poenget siden etter lang tids bruk av GHB kan abstinensplager opptre dersom tilførselen stoppes. De mest fremtredende symptomene er søvnproblemer, muskelkramper, skjelvinger, redsel og generell uro. Vil det da si at ved lang tids lavkarbo, er man nødt til alltid å spise lavkarbo siden de har ganske lik virkning og "påvirker" samme sted ting

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:39   #55
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av Lohne, her.

og så tilbake til d opprinnelig poenget siden etter lang tids bruk av GHB kan abstinensplager opptre dersom tilførselen stoppes. De mest fremtredende symptomene er søvnproblemer, muskelkramper, skjelvinger, redsel og generell uro. Vil det da si at ved lang tids lavkarbo, er man nødt til alltid å spise lavkarbo siden de har ganske lik virkning og "påvirker" samme sted ting

Nei. Jeg begynner og lure på hva du EGENTLIG har som poeng her? Det er mange sykdommer og vitamin-/mineralmangler som kan gi akkurat samme symptomer som du beskriver ovenfor.
Man skal være forsiktig med og trekke slike konklusjoner som det ser ut til at du gjør basert på ekstremt tynt grunnlag...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:41   #56
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og ghb

Synes dette blir litt tullete jeg........

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:55   #57
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

ja fatte dn , syns d begynne å bli ganske tullete eg og..
d var bare d at ketonene påvirker gabba på veldig lik måte som ghb. Man får derfor utrolig lik (eg vil si helt lik etter erfaring) følelse i ketose som en svak ekstra dose ghb(og samme smak, er viktig, for dn er spesiell)(foruten d som er naturlig i kroppen) siden lengre tilførsel av ghb fører til disse bivirkningene pga gabba blir påvirket som den gjør, vil da ketose over lengre tid gjøre d samme, siden d er påvirkningen av gabba som fører til dette

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:00   #58
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

er nok ikke vitamin mangel, tar tilskudd og får d meste gjennom d jeg spiser. Passer godt på d. De fleste vitaminer og mineraler får man uansett gjennom egg, kjøtt fisk og grønnsaker, nøtter, frø. Magnesium som lignende muskel symptomer osv finnes d store mengder av i nøtter fisk og kjøtt, og grønne grønnsaker + tar tilskudd,

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:07   #59
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

men alt her nå går om inannen og bort på forskjellige ting heile tidn, så gidder ikke prøve mer, får ikke formulert meg skikkelig på noen måter og får kun svar som er langt ifra poenget, og merker sjøl eg avspores, og har skreve mye feil som eg ikkje meinte. Og e som sagt nettopp komt inn i ketose og er derfor litt veldig vimsete..... foresten de bivirkningene eg skreiv va ikje bivirkninger eg har, er snakk om "rus" følelsen, smaken og rastløsheten, konsentrasjonen , som itte å ha bl. an lest her inne har forstått er en del av å komme inn i ketose...

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:09   #60
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og ghb

Ja for jeg må si at jeg skjønner nesten ikke hva du mener eller skriver jeg asså....eller er det jeg som begynner å bli trøtt elle noe

Men uansett så lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:33   #61
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Det er flere som har bekreftet den følelsen av uforia i oppstarten av ketose, og du som gammel bruker av ghb har kanskje hatt den følelsen mange ganger i kroppen under bruk, og hjernen er så fint innredet at den kobler ting sammen ut ifra hva den har opplevd tidligere. Så dette med smak osv kan være noe hjernen din produserer utifra tidligere opplevelser av samme situasjon...

Bare en tanke
Lykke til videre!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:37   #62
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ketose og ghb

Kanskje du rett og slett har så mye ghb i fettet at når du forbrenner det så er du konstant rusa? Det sier jo at giftstoffene lagres der

Jeg vil påstå at din ketose er veldig annerledes en min. Heldigvis.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:02   #63
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

Er det bare jeg som forstår poenget til Lohne her??
Eller, jeg tror iallefall jeg forstår..

Og da må jeg bare svare deg Lohne, at nei.. det er ikke avhengighetsskapende, eller eller skadelig på samme måte som ved GHB.
Det kan være at du opplever smaken som lik ved bruk av GHB men det har nok mer med forbrenningen av fett, og omdannelsen til ketoner å gjøre, kanskje noe av samme sak skjer ved inntak av nettopp GHB?
GHB er uansett ett rusmiddel, mens det du nå gjør med kroppen din forårsakes av naturlig ren mat, som på ingen måte skader deg, eller gjør deg avhengig.

Kjenn litt på om "identifiseringen" med GHB fører til russug for deg, og gjør det det så vil jeg kanskje anbefale deg å revurdere, kanskje unngå nettopp ketose og heller holde deg til lavkarbo generelt...

Og det er vel sånn at de som lever på lavkarbo opplever så stor endring av både psyke, vekt og andre aspekter ved livet at, jo kanskje man blir noe avhengig, men det er i såfall fordi man merker endringene og ikke fordi det er avhengighetsskapende å leve på lavkarbo, det har bare en heldig effekt for de aller fleste.
Man MÅ ikke leve på lavkarbo, men mange velger nok å gjøre det fordi helsegevinsten er større enn å leve på kost med mer karbohydrater.
De aller fleste tilfører MER karbohydrater etterhvert, enn hva man har i seg i ketose... Det er jo en KUR og ikke en koststil man skal leve md.

Lykke til

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:04   #64
GladIOst
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1
GladIOst er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Jeez! Kan alle som har svart i denne tråden starte fra begynnelsen igjen. Lohne stilte et legitimt spørsmål og får krasse slengbemerkninger tilbake. Utrolig at hun har klart å være så saklig som hun er.

Alle som svarer negativt i denne tråden går i samme fella som de som ikke VIL tro på lavkarbo... "nei men DET går jo ikke an!" ... eller "nei DET høres HELT feil ut og KAN ikke stemme"... "er det i det hele tatt mulig å SI noe sånt?!"

Stein, glasshus, bjelker, øyer osv.

Jeg synes spørsmålet er interessant, men har dessverre ingenting å bidra med faglig.

GladIOst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:06   #65
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Kanskje du rett og slett har så mye ghb i fettet at når du forbrenner det så er du konstant rusa? Det sier jo at giftstoffene lagres der

Jeg vil påstå at din ketose er veldig annerledes en min. Heldigvis.

Denne kommentaren her syntes jeg rett og slett var skikkelig stygg Peppa Gris...
Selv om ikke alle er like flinke til å formulere seg, så går det an å enten svare skikkelig uten å være ufin, eller bare la være...

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:27   #66
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Denne kommentaren her syntes jeg rett og slett var skikkelig stygg Peppa Gris...
Selv om ikke alle er like flinke til å formulere seg, så går det an å enten svare skikkelig uten å være ufin, eller bare la være...


Nå tenkte jeg ikke på formuleringen hennes med at hun kjenner smaken og følelsen av ghb-rus

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:38   #67
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

Uansett hva du mente, så oppfatter iallefall jeg kommentaren som både unødvendig og ufin...

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:44   #68
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og ghb

Sikkert en fin tid å ta kveld og avslutte denne diskusjonen.Ts virker som hun har gjort det så da er det vel ikke noe vits i å diskutere om noen er ufine eller ei.

Ha en fin kveld

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:46   #69
RaoulDuke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 30
RaoulDuke er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Jeg tror neppe det er noen grunn til bekymring. Det blir som å advare mot trening fordi det kan aktivere dopaminreseptorene i hjernen på en lignende måte som heroin. Det er rett og slett snakk om helt forskjellige mekanismer i kroppen...

RaoulDuke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:06   #70
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av GladIOst, her.

Jeez! Kan alle som har svart i denne tråden starte fra begynnelsen igjen. Lohne stilte et legitimt spørsmål og får krasse slengbemerkninger tilbake. Utrolig at hun har klart å være så saklig som hun er.

Alle som svarer negativt i denne tråden går i samme fella som de som ikke VIL tro på lavkarbo... "nei men DET går jo ikke an!" ... eller "nei DET høres HELT feil ut og KAN ikke stemme"... "er det i det hele tatt mulig å SI noe sånt?!"

Stein, glasshus, bjelker, øyer osv.

Jeg synes spørsmålet er interessant, men har dessverre ingenting å bidra med faglig.

Signerer denne

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:07   #71
Tvillingmor09
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogn og fjordane
Alder: 38
Innlegg: 10
Tvillingmor09 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketose og ghb

Å ko mangen kometerte du har fått:-/ men eg vil komme med nokon tips. For eg veit korleis det føles, har hatt nokre lignende opplevelse. Men det eg gjorde var rett å slett å trappa ned på karbohydratene. Det går lenger tid før du kommer i ketose, men det er berre at kroppen din reagere på det å gå inn i ketose. Å væra konstant i ketose er heller ikkje bra, foruten om at du sjekker deg hos legen jevnleg. Det er for at ein skal vite kva kroppen tåler Pga forskjellige verdier. Det er som ghb at sein skaden kan være depriajon men det gjelder alt. Det er masse sein skader som nyre, lever og blode. Va inne og tok blod prøve sjølv hin dagen.

Å las lenger oppe her at ein person hadde skreve noko om feit. Jo dei fleste som har brukt forskjellige stoff oppigjenom tida vil få ein eller fleire Flash back. Snakker om erfaring:-)

Du må vertfall prøve deg frem for er ikkje alle som tåle den rett å slett. Og dessverre. Ønsker deg masse lykke til

Tvillingmor09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no