Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse og amming

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-09, 20:39   #1
Selene
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 2
Selene er på en erverdig vei

Ketolyse og amming

Jeg er forsåvidt ferdig med å amme, men det hender jeg ammer litt på natten. Det jeg lurer på om den melka kan være skadelig på noen måte, nå som jeg er i ketolyse. Mener jeg hørte om noen stoffer som utskilles i ketolysen som kanskje ikke skal være bra? Noen som vet? Hadde selvsagt ikke begynt på noe slanking hvis jeg hadde fullammet.

Selene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og amming

Du kan fint være i ketose så lenge du ikke fullammer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:14   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og amming

Grunnen til at de ikke anbefaler ketose når du ammer er at det ikke er forsket på hva som går over i melka av ketoner og slikt, så man ønsker ikke at folk tar sjanser i forhold til barnet.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 10:04   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Grunnen til at de ikke anbefaler ketose når du ammer er at det ikke er forsket på hva som går over i melka av ketoner og slikt, så man ønsker ikke at folk tar sjanser i forhold til barnet.

Det er vel ikke ketonene som går over i morsmelka?
Mener å ha lest at det som de ikke vet noe særlig om er dette:
Miljøgifter og en del andre stoffer binder seg til fett. Når man er i ketose (altså fettforbrenningsmodus) frigjøres stoffer som har vært lagret i fettet og de kan gå/går over i morsmelken.
Så da kommer det an på hva som har vært lagret i morens fettdepoter, for de stoffene kommer da relativt i konsentrerte mengder i morsmelken.

(Men dette har jeg ikke lest mye om siden det ikke angikk meg da jeg begynte på ketolyse, så det kan være at jeg tar feil...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og amming Wilma Ketolysekuren 15 10-05-09 15:52
Amming og ketolyse Sossis Ketolysekuren 1 23-02-09 01:50
Amming og Ketolyse Nea30 Ketolysekuren 4 24-03-08 09:58
Ketolyse og amming? turid Ketolysekuren 11 25-04-06 13:52
Ketolyse og amming Babe Ketolysekuren 7 20-05-05 20:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no