Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser jeg for mye grønnsaker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-05, 19:38   #1
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Spiser jeg for mye grønnsaker?

Hvem kan svare meg på om jeg putter i meg for mye grønnsaker?

Jeg spiser 3 - 4 pulverpakker fra eurodiett pr dag - og i tillegg spiser jeg til lunsj ca. 5 cm squash, 5 cm agurk, 1-2 tomater og 1/4 liten kål. Bruker ikke dressing på dette.
Til middag spiser jeg wok laget av 4-5 sjampinjonger, 5-6 cm squash, 1/2 paprika, 1/2 brokkoli eller blomkål, 1 neve fransk grønnsaksblanding (2,5 gr karbo pr 100 gram) og en neve bønnespirer. Stekes i 1 ss rapsolje o 1 ss soyasaus. Krydres med chili, salt og pepper...

Er i tvil om jeg putter i meg for mye ift karbohydrater etc, hva tror dere som har vært lenger i gamet enn jeg har?

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 21-07-05, 02:54   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg syns ikke det virker som om du får i deg for mye grønnsaker. er det mye karbohydrater i pulveret?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 21-07-05, 07:21   #3
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Det burde jeg jo vite - og nå sjekker jeg. Det er er 8,30 gr karbohydrater pr 100 gram pulver og en porsjon er på 30 gram (den er fast fordi den er ferdig i pose)... Alle grønnsakene jeg spiser står på såkalt liste 1 - spis fritt innen rimelighetens grense - med unntak av tomater som er opptil 250 gram pr dag...

3-4 ganger i uken bytter jeg et pulvermåltid med kylling eller fisk, ca 180-200 gram.

__________________




Sist redigert av Heksehilda : 21-07-05 kl 08:20.
Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 21-07-05, 10:50   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

da skulle det vel ikke være noe problem

går du nedover i vekt? i passelig tempo?
føler du deg vel?

det er de viktigste spm. hvis alt fungerer som det skal og du går nedover i vekt, så ser jeg ikke noe grunn til å redusere grønnsakene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-05, 12:32   #5
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Joda, jeg går nedover, men det føles bare av og til som om jeg spiser så myyye!

Så egentlig spurte jeg vel bare for å få bekreftet at det var greit fra noen, blir liksom ikke tid til å spørre legen når jeg er der, selv om jeg vet at jeg både bør og kan gjøre det.

Takk for svar så langt!

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 21-07-05, 12:43   #6
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Jeg tror heller ikke du får i deg for mye karbo, men er du fremdeles bekymret, så sjekk ut Phase 2 stivelsesblokkerer. Dette er et naturlig ekstrakt fra hvite kidneybønner som hemmer omdanelsen av stivelse til sukker med over 50%. Du tar bare 2 piller 10-20 min før hvert måltid, så har du bare halvparten av konsumerte karber å bekymre deg for

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no