Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-12, 08:14   #15276
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Så å ta med medisinene ferdig i dosetten, er ikke så lurt da? Det pleier jeg gjøre

Ikke så lurt, nei! Da vet jo ingen hva du egentlig ha med deg! Er sjelden noe problem, men treffer man på de rette folkene.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-06-12, 10:19   #15277
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

forslag til gode restauranter i oslo sentrum/grei avstand fra sentrum? lavkarbo ikke nødvendig denne gang. har prøvd å se på oslopuls men det er jo så mange plasser....
gjerne et sted man ikke må reservere bord år i forveien eller må stille i gallakjole..

Hvilken type mat liker du og hvilken prisklasse snakker vi om her? Er jo så utrolig mye spennende og selv pleier jeg alltid å havne på libanesisk eller noe på Grønland. La det være sagt at jeg ikke kjenner Oslo i det hele tatt og bare dilter etter de som vet hvor plassene er

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 13-06-12, 10:48   #15278
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

forslag til gode restauranter i oslo sentrum/grei avstand fra sentrum? lavkarbo ikke nødvendig denne gang. har prøvd å se på oslopuls men det er jo så mange plasser....
gjerne et sted man ikke må reservere bord år i forveien eller må stille i gallakjole..

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Velg heller hereford steakhouse om du vil ha biff. Ellers finnes det en god del bra tapas plasser. San leandros har avdelinger i vika, på Grünerløkka og Majorstua. Delikatssen på løkka og majorstua... Olympen på Grønland er bra på sikringskost, og stilig lokale. Ali baba på Grønland har billig og god tyrkisk.

Fra tilsvarende spørsmål tidligere i tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-06-12, 11:23   #15279
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

typen min spiser "alt", nesten. vi er glad i asiatisk og portogisisk mat (finnes det i det hele tatt i norge?). for denne turen er vi mest opptatt av -god- mat mer enn prisen. er jo ofte dyrt å spise ute i norge uansett.

sett litt på hanami, men virker litt stivt og ganske dyrt. selv om vi ikke er ute etter billigst mat mulig er jeg ikke helt fan av å bruke tusenlapper på ett måltid heller.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 13-06-12, 12:25   #15280
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kafé Sara, Habibi, Ricebowl, Villa Paradiso, Mucho Mas, er hva jeg kommer på i farta som har god atmosfære og er sentrumsnært. (Oslo Øst, stort sett).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-06-12, 12:38   #15281
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ååh! jeg kan også bidra denne gangen om du vil ha asiatisk/thai: gå på Nam Fah! Åh, mmmm. Til og med jeg som er asiatisk mat-skeptiker ble forelska i maten der!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-06-12, 12:49   #15282
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ååh! jeg kan også bidra denne gangen om du vil ha asiatisk/thai: gå på Nam Fah! Åh, mmmm. Til og med jeg som er asiatisk mat-skeptiker ble forelska i maten der!

Og jeg synes Nam Fah har thai som smaker altfor lite. Far East og Risbolle i sentrum for god thai, evt New Delhi ved egertorget for utmerket indisk.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 13-06-12, 13:02   #15283
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

skulle vel nevnt at min kjære ikke tåler sterk mat. smaksrik ja, men ikke sterkt for å være sterkt om dere skjønner men der fikk jeg litt å snuse på
vi skal bo på hotel astoria, så kort vei til trikk, buss og tbane og tog, så skal nok finne fram.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 13-06-12, 13:17   #15284
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Habibi er arabisk, forresten, maten er helt mmmmmmmmmmmm! Og de har til og med en egen take away rundt hjørnet.
Om dere ikke tenker lavkarbo, så er dolmaen og bulguren, og ikke minst hummusen (som forsåvidt er lavkarbovennlig) sykt god!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-06-12, 13:21   #15285
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

bør man bestille bord på de fleste oslorestauranter? og så får man håpe at det er noen plasser som er åpne mandager.. de fleste her i byen er stengt mandager. det tenkte jeg ikke på når jeg bestilte rom igår kveld my brain, it failed.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 13-06-12, 13:33   #15286
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke så lurt, nei! Da vet jo ingen hva du egentlig ha med deg! Er sjelden noe problem, men treffer man på de rette folkene.....

Oi, ja du sier noe. Når de presterer å sende en mor hjem igjen mens barna er igjen på flyplassen , da er ingen trygg. Skal til Tyrkia.

Får pakke ned embalasken også da

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-06-12, 13:34   #15287
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Habibi er arabisk, forresten, maten er helt mmmmmmmmmmmm! Og de har til og med en egen take away rundt hjørnet.
Om dere ikke tenker lavkarbo, så er dolmaen og bulguren, og ikke minst hummusen (som forsåvidt er lavkarbovennlig) sykt god!

Habibi betyr elskede

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-06-12, 14:03   #15288
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Habibi betyr elskede

Awwww!

Har aldri opplevd det nødvendig å reservere plass (de få gangene jeg spiser ute ), men det kan jo være greit når man først bare er på bytur, kjipt om man skulle risikere å ikke få sitteplass/vente lenge ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-06-12, 14:20   #15289
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

bør man bestille bord på de fleste oslorestauranter? og så får man håpe at det er noen plasser som er åpne mandager.. de fleste her i byen er stengt mandager. det tenkte jeg ikke på når jeg bestilte rom igår kveld my brain, it failed.

Ikke på de fleste, nei! Men kan være lurt hvis man sikter på et veldig populært/spesielt sted som Dinner (kinesisk) eller Trancher (biff). De fleste "vanlige" restauranter er det plass på en vanlig mandag kveld. Og de er åpne da også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 13-06-12, 14:56   #15290
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var på Lemongrass nylig, og var svært fornøyd med både maten og servicen. Er også relativt lavkarbovennlig, da alt tilbehør utenom grønnsakene (inkl. sausen) serveres på siden. Prisnivået er sånn midt på treet. Tror neppe det er nødvendig å reservere bord der på en mandag. Var selv der på en mandags kveld og spiste, og da var lokalet halvfullt.


Sist redigert av Cyan : 13-06-12 kl 15:02.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 13-06-12, 16:37   #15291
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ser ut til at dagen jeg må bekymre meg om er søndag. mange av de jeg har sett på er stengt søndag o_O er det noen dag spisestedene her i byen er åpne så er det søndag..
er djengis åpen søndag? klarer ikke finne åpningstider på den.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 13-06-12, 16:46   #15292
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har vært ombord på en MSC-båt, men det var før jomfrureisen så det var ingen passasjerer der enda. Og det var bare en liten omvisning på ca 1 time. Så hvordan det faktisk er å være passasjer ombord vet jeg ikke, men skal vi tro kustusen de har på hovedkontoret, så vil jeg tro at det er godt organisert i alle fall.

Jeg har søsken som har reist med MSC og den ene har reist med RCCL (Royal Caribbean Cruiselines) to ganger i tillegg og begge slakter MSC, men hun som har reist med begge skryter hemningsløst av RCCL.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 13-06-12, 16:48   #15293
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Og jeg synes Nam Fah har thai som smaker altfor lite. .

Jeg lurer sånn på hva i all verden du har gjort med smaksløkene dine, jeg altså svidd de vekk? *fnise*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-06-12, 18:48   #15294
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg tenker på å investere i en anleggsgartner i jungelen min. Altså at h*n gjør grunnarbeidet og anlegger hagen for meg (og selvfølgelig gjør den lettstelt). Hagen min er nesten et blankt lerret nå. Tomta mi er under ett mål. Jeg har trær og bærbusker. Jeg trenger blomster, blomsterbed (gjerne fint laget med steinkanter), hekker (jeg har noen stygge, men vil ha nye), utepotter og sånt. Jeg vil ikke gi anleggsgartneren altfor stort spillerom, skal jo ikke ha noen superoverdådig hage. Men jeg vil ikke være for gjerrig heller slik at han bare kan velge billige blomster og sånt. Jeg vil jo ha en fin hage. Hvor mye ca tror dere dette kommer til å koste med arbeid, blomster, stein og sånt?

Ingen som har jukset og fått andre til å anlegge hagen? Eller har hørt om noen som har gjort det?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-06-12, 18:57   #15295
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Ingen som har jukset og fått andre til å anlegge hagen? Eller har hørt om noen som har gjort det?

Det jeg har funnet om dette, er at det koster alt fra 2-9000 for selve planleggingen avhengig av hvor detaljert du ønsker skissen skal være. Google hagedesign så får du opp mange sider!

Arbeidet og innkjøp av nødvendig utstyr og planter kommer da i tillegg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 13-06-12, 19:29   #15296
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det jeg har funnet om dette, er at det koster alt fra 2-9000 for selve planleggingen avhengig av hvor detaljert du ønsker skissen skal være. Google hagedesign så får du opp mange sider!

Arbeidet og innkjøp av nødvendig utstyr og planter kommer da i tillegg...

Takk for svar. Planen var å kjøpe en sånn hageplanlegging, men jeg lurer på ca hvor mye det koster for arbeidet, blomster, stein og sånt. Det spørs jo selvsagt hva slags planter man velger, men sånn ca for en OK liten hage på ca et halvt mål? 50.000? 100.000? 200.000?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-06-12, 19:37   #15297
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Takk for svar. Planen var å kjøpe en sånn hageplanlegging, men jeg lurer på ca hvor mye det koster for arbeidet, blomster, stein og sånt. Det spørs jo selvsagt hva slags planter man velger, men sånn ca for en OK liten hage på ca et halvt mål? 50.000? 100.000? 200.000?

Hvis det er mye jobb med opparbeiding av nivåforskjeller, mye stein som skal legges etc. tror jeg det fort kan komme opp i 200.000,-

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 13-06-12, 19:44   #15298
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvis det er mye jobb med opparbeiding av nivåforskjeller, mye stein som skal legges etc. tror jeg det fort kan komme opp i 200.000,-

Ingen nivåforskjeller. Glemte å si det. Hagen er flat. Kun forsiktig helning ned mot en kum. Liten nok helning til at hagen føles flat, men nok helning til at vannet dreneres fint bort.

Men jeg hadde lyst på bed med kantstein, så jeg vet at det vil i så fall dra opp prisen en del.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-06-12, 20:04   #15299
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Ingen nivåforskjeller. Glemte å si det. Hagen er flat. Kun forsiktig helning ned mot en kum. Liten nok helning til at hagen føles flat, men nok helning til at vannet dreneres fint bort.

Men jeg hadde lyst på bed med kantstein, så jeg vet at det vil i så fall dra opp prisen en del.

Vi hadde et firma til å kappe endel trær, fjerne røtter og renske opp, så legge bark, plante mye vintergrønt og noen blomster for 3 år siden, i 2 bratte skråninger ned mot veien. Regningen kom på ganske nøyaktig 100.000,- Kan tenkte meg at det er ca 150 m2.
Siden du ikke har tenkt å bygge opp nivåforskjeller etc, bare planering, bed og planting så kan jeg tenke meg at det blir nærmere 100.000,- enn 200.000,-
Det blir straks mye dyrere hvis du ønsker å lage høydeforskjeller, gangveier, sitteplasser etc. Gleder meg til å se bilder når det blir ferdig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 13-06-12, 20:26   #15300
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har søsken som har reist med MSC og den ene har reist med RCCL (Royal Caribbean Cruiselines) to ganger i tillegg og begge slakter MSC, men hun som har reist med begge skryter hemningsløst av RCCL.

hva har de slaktet defor da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no