Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-10, 18:26   #1
tuttifrutti
Juniormedlem
 
tuttifrutti sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 48
tuttifrutti er på en erverdig vei
Question

Nybegynner

Hei alle sammen.

Først: takk for at dere er helt vanvittig inspirerende. Dere gjør at jeg får lyst til å fortsette.

Har begynt med low carb, high fat spising, og føler meg helt fantastisk. Har ikke veid meg ennå, men føler meg lettere, og ren. Jeg har aldri hatt noe problem med vekten før jeg plutselig oppdaget at jenta i speilet ikke så ut sånn som jeg trodde. Vil gjerne gå ned ca 15 kilo til trivselsvekt.

Men, lurer fortsatt på om jeg gjør ting riktig?

Dette spiste jeg i dag:

Frokost: 1 knekkebrød (6 karber) med masse fleskepølse og litt smør på.
Lunsj: Omelett med ost og krydderrull+ salat, litt paprika og agurk.
Middag: Kyllingform bestående av kylling dekket i fløte med ost på toppen. Med seteromme,salat, litt paprika og agurk ved siden av.
Kvelds: Hjemmelaget gele med gelatin og fun light bringebær saft.

Har i dag drukket ca 3 liter( enn så lenge...)

Er jeg helt på jordet?

På forhånd tusen takk!

__________________
Styrke er evnen til å bryte en sjokoladeplate i fire deler med bare hendene - og så bare spise en av delene..
tuttifrutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:01   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner

Hei,
Litt vanskelig å komme med noen råd når du ikke sier noe om i hvor mange kh du skal ha pr dag. Lavkarbo er en paraplybetegnelse på karboredusert kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Jeg spiser ketogent og ligger på 20 kh pr dag og da ville det for eksempel være uaktuelt med knekkebrød innholdende 6 kh. Jeg ville nok også valgt noe feitere kjøtt enn kylling, men ser heldigvis at du bruker fløte, ost og rømme med så det er bra, husk å varier med grønnsakene da agurk og salatblader ikke innholder mye nyttig næring. Vil også minne deg på at bruk av kunstig søtningsmidler kan trigge søthungeren i tillegg til at det kan være en partystopper.
Her er en tråd der jeg har samlet litt nyttig informasjon om lavkarbo og forumet for nykommere i lavkarboverdenen.
Til alle nykommere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:30   #3
tuttifrutti
Juniormedlem
 
tuttifrutti sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 48
tuttifrutti er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Jeg prøvde å kutte nedover på karbene. Jeg spiser et knekkebrød om dagen, rett og slett fordi jeg er på vei nedover. Men, jeg tror jeg er i ketose. Har den innvendige varmen mange snakker om, hodepine og kvalme. Er det forresten helt essensielt å være i ketose for å gå ned i vekt?

__________________
Styrke er evnen til å bryte en sjokoladeplate i fire deler med bare hendene - og så bare spise en av delene..
tuttifrutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:45   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner

Hei,
Neida, man må ikke være i ketose for å gå ned i vekt, men det er stor forskjell på hvilken råd man gir til en som skal være i ketose og en som ligger på 40-60 kh pr dag. I og med at du ikke ga utrykk for hvor mange kh du ønsker å ligge på hver dag så er det vanskelig å gi spesifikke råd. Jeg som er i ketose kan ikke spise knekkebrød mens en som ligger opp mot for eksempel 60 kh kan sikkert spise et knekkebrød uten problem.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:49   #5
tuttifrutti
Juniormedlem
 
tuttifrutti sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 48
tuttifrutti er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

..Jeg vil gjerne spise under 60 karber nå altså. Tenkte jeg skulle ligge litt i overkant av 20. Hvilke tips finnes da?

__________________
Styrke er evnen til å bryte en sjokoladeplate i fire deler med bare hendene - og så bare spise en av delene..
tuttifrutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:16   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av tuttifrutti, her.

..Jeg vil gjerne spise under 60 karber nå altså. Tenkte jeg skulle ligge litt i overkant av 20. Hvilke tips finnes da?

Hei,
Ketolyse ligger på 20 kh pr dag og her er Ketolysedelen av forumet.
Atkins er delt opp i faser og induksjonen minner mye om ketolyse og deretter øker man noe på kh inntaket, her er Atkinsdelen av forumet.

Her er forresten en tråd hvor jeg har samlet sammen en del nyttig informasjon om forum og lavkarbo: Til alle nykommere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner ... lotte-potte Spørsmål og svar 6 08-11-07 17:59
Nybegynner ... Næpa Ketolysekuren 3 06-11-07 07:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no