Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner som treng litt hjelp til oppstarten

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 10:47   #1
Tulla :)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
Tulla :) er på en erverdig vei
Red face

Nybegynner som treng litt hjelp til oppstarten

Hei! Vurderer sterkt å starte med lavkarbokost, men blir litt usikker for hvordan jeg kutter ut ris, pasta og poteter ifht mann og barn.. Vil ikke at barna skal skjønne at jeg slanker meg, og jeg har hele tiden sagt til barna at de skal spise poteter også, ikke bare kjøtt. Blir litt feil viss jeg da kutter ut potetene.. Noen som har et gått svar på hvordan jeg gjør dette? Har også en sykdom som gjør at jeg ikke kan bevege meg særlig mye, men går jeg likevel ned i vekt?

Tulla :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LHCF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:56   #2
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner som treng litt hjelp til oppstarten

Du kan vel bruke sykdommen? I og med at du ikke kan bevege deg særlig mye, er du nødt til å legge om kostholdet. Barna må spise vanlig mat, for de er jo friske og kan være i full aktivitet.

Selv sier jeg nok noe a´la; det bare er sånn!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:04   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner som treng litt hjelp til oppstarten

Hei og velkommen!

Jeg tenker at enten kan du starte på et Fedon-basert kosthold som tillatter en del matvarer med lav GI, slik at du i større grad kan spise litt fullkornpasta, naturris osv - eller så kan du rett og slett fortelle at du ikke tåler så godt potet, ris og pasta Rett og slett koble det til helse - og ikke vekt. Det er jo et faktum at noen tolererer mer karbohydrater enn andre i maten sin, så det burde være en gyldig forklaring Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har, men kanskje er det en som vil ha forbedring av et lavkarbokosthold også?

En vanlig potet til middagen av og til er faktisk ikke det aller verst, det går mer på mengder, chips osv.

Det finnes mange retninger innenfor lavkarbo, en fin oversikt er laget av Vegard Lysne her.

Ellers anbefaler jeg at du leser arnakristins nybegynnertråd som inneholder masse god informasjon en newbie trenger, og der får du kanskje nok info til å finne "din" måte og gjøre dette på

En morsom erfaring jeg har gjort når jeg har middagsgjester er at jeg koker masse spaghetti til kjøttsausen til gjestene og en stor kasserolle med grønnsaker til meg selv. Grønnsakene går alltid først... kasserollen er skrapet, mens det er mengder igjen av spaghettien Gjør du endringer litt etter litt, vil du se at du kanskje ikke trenger og si så mye om maten, du kan innføre feks kokte grønnsaker til spaghettien, og se hva som skjer.

Tenk helse først - vektnedgangen blir liksom en bonus for din del

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:42   #4
Tulla :)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
Tulla :) er på en erverdig vei
Talking

Sv: Nybegynner som treng litt hjelp til oppstarten

Tusen takk for gode tips!!
Har gått på lavkarbokost i 2 uker nå, og som dere to sa så "skylder jeg på" sykdommen. Flere med lite energi og leddsmerter har blitt tilnermet friske av lavkarbomat. Litt strabasiøst her til tider med flere med ulike allergier i tillegg til min lavkarbomat, men med litt tankegang så går det bra
Går kanskje ikke så fort ned i vekt, men har nå gått ned 1,5kg . Har da spist litt "neimat" Har og funnet ut at lavkarbo mat er midt i blinken for meg side jeg alltid har likt godt det som tidligere var neimat, bl.a rømme og majones

Tulla :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LHCF Svar med sitat
Svar

Emneord
middag, mosjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner og prøver treng hjelp dunia Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 16 26-05-11 22:20
Treng litt hjelp! Tøvsjur Lavkarbo generelt 3 24-10-10 22:41
Litt hjelp til en nybegynner @maritamor Spørsmål og svar 5 17-02-10 15:32
Trenger hjelp til oppstarten... ninahe Ketolysekuren 9 20-02-07 21:13
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no