Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 18:24   #1
grønnsak
Juniormedlem
 
grønnsak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 13
grønnsak er på en erverdig vei

Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Jeg startet med dietten for 10 dager siden og på den tiden har jeg gått ned 4.7 kg. Jeg tror jeg har spist ganske riktig og får positive utslag på den derre stripsen.

-Det har blitt mye egg/omelett med bacon eller makrell i tomat til frokost.
-Salat/omelett/makrell i tomat til lunsj
-Kylling, diverse kjøtt med blomkål/salat til middag
-Diverse karb-fritt til kvelds.
-Har unnet meg feks bringebær og baconcrisp til snacks her og der.
-Jeg har fått trent kondisjonen 4-5 ganger på disse 10 dagene

Problemet er at selv om jeg ikke har sånn veldig lyst på mat så føler jeg meg likevel veldig energiløs. Har liksom ikke krefter i musklene. Dette har pågått i varierende grad siden jeg startet og derfor lurer jeg på:

Er det normalt?
Og i såfall, hvor lenge skal jeg ha det sånn før det går over og jeg blir "fyllt av energi"?

grønnsak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:32   #2
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

sikkert litt individuelt. jeg har vært energiløs de første 2-3 ukene på ketolyse og vips våknet en morgen full av energi

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:10   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Jeg var sånn mange uker, minst 8. Jeg tror jeg kunne fått det bedre om jeg spiste mer fett i forhold til protein. Sjekk dette forholdet mellom fett og protein ved din mat på diett.no. Ikke spar på grønnsakene og vannet. Ta ketolysetablettene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:11   #4
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Anbefales (ref. Ketolysekuren - boken) å holde seg til lette spaserturer á 30 minutter daglig. Kroppen bør få justert seg til den nye forbrenningen samt å lære å "kjenne" den igjen, og først da bør du oppta treningen.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:34   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Alle kropper er forskjellige og noen trenger litt ekstra tid(6-8uker) for å riktig få taket på dette med å bruke ketoner som brennstoff i stede for karbohydrater. Selv omstillingen fra mye karber til lite karber tar litt tid og mange opplever energiløshet som et av avvenningssymptomene.
Spiser du nok fett og proteiner, får i deg nok væske og begrenser treningen noe en periode, går det seg til for de aller fleste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 01:18   #6
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Ja, det heter så og tro meg når lavkarbo-energien kommer, blir det nesten som en liten rus hihi
Hos meg kom ikke energien før etter nesten 10 uker. Trådt, men godt!

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 02:37   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Jeg slet den første uka hverfall, var så sikker på at dette ikke var noe for meg,
men så løsnet det! Tror man sier å gi det oppmot 2 mnd, for at kroppene våre er forskjelige og noen trenger legre tid.

Tips: les i gamle tråder, og da lærer du mye

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:21   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Hos meg kom energien aldri og jeg holdt på ett år. Lårene var totalt tomme, orket ikke løpe og kjente det bare jeg gikk opp trappene hjemme.

Så jeg har hoppet av lavkarbolivet, spiser det som kanskje kan kalles "meget moderat lavkarbo" og formen er mye bedre for min del. Så det er ikke absolutt alle som får kjempeoverskudd av lavkarbo.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:58   #9
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Jeg har holdt på i ca 2.5 måneder og har fortsatt ikke fått noe energi. Er helt gåen.

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 15:36   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av Buck, her.

Jeg har holdt på i ca 2.5 måneder og har fortsatt ikke fått noe energi. Er helt gåen.

Spiser du nok mat? Nok protein? Nok fett? Spiser du bare 20 g kh pr dag, kan du fint forsøke og doble inntaket et par uker for å se om det gjør noen forskjell. Ikke alle fungerer like godt på ketogent kosthold som andre

Lavkarbo er ikke enten eller karbohydrater. Man må finne det nivået som passer en selv best - nå har jo du holdt på lenge nok til å prøve og justere litt for å få mer energi i hverdagen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:53   #11
grønnsak
Juniormedlem
 
grønnsak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 13
grønnsak er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Det ser jo ut til at denne kuren ikke er så rosenrød som han der Torkil og andre gir utrykk for. Det vikrer iallefall som om det er mange av oss som sliter med mangel på energi og overskudd.
For meg er dette en slankekur, ikke en varig kostholdsendring. Dvs jeg vil nok bli mer lavkarbo framover men ikke så ekstrem som nå.

Jeg registrer også at mange går relativt treigt ned i vekt i forhold til de som feks går på nutrilett og lignende. For meg er det enkelt, hvis denne slappheten ikke går over skifter jeg over til pulver eller andre formerfor slanking slik at jeg er garantert å gå ned masse på kort tid. Vektnedgangen har flatet ut for meg nå og jeg ser ingen grunn til å fortsette hvis jeg kan være like slapp på andre kurer og gå ned mere.

grønnsak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:09   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av grønnsak, her.

Det ser jo ut til at denne kuren ikke er så rosenrød som han der Torkil og andre gir utrykk for. Det vikrer iallefall som om det er mange av oss som sliter med mangel på energi og overskudd.
For meg er dette en slankekur, ikke en varig kostholdsendring. Dvs jeg vil nok bli mer lavkarbo framover men ikke så ekstrem som nå.

Jeg registrer også at mange går relativt treigt ned i vekt i forhold til de som feks går på nutrilett og lignende. For meg er det enkelt, hvis denne slappheten ikke går over skifter jeg over til pulver eller andre formerfor slanking slik at jeg er garantert å gå ned masse på kort tid. Vektnedgangen har flatet ut for meg nå og jeg ser ingen grunn til å fortsette hvis jeg kan være like slapp på andre kurer og gå ned mere.

Du velger selvfølgelig selv hva du ønsker og spise - men de aller fleste av oss her inne spiser lavkarbo fordi det gir store helsemessige fordeler forutenom vekttap. Lavkarbo er ikke en kortsiktig slankekur for de fleste her inne

De aller fleste som har lav vektnedgang, har det av en grunn. De spiser altfor mye eller altfor lite mat, gjerne for lite fett. Mange er også ganske så normalvektige og ikke spesielt insulinresistente - disse tåler i større grad større mengder kh i dagsinntak. Infeksjoner og sykdommer kan også gjøre at vekttapet blir mindre enn ønsket. Ta med at svært svært mange av oss her inne som opplever lavt vekttap OGSÅ har hatt problemer med og gå ned på lavkalorikurer, og istedet for å sulte kroppen resten av livet har valgt et kosthold som fører til generelt bedre helse.

Lavkarbo bedrer symptomer på et stort antall kroniske sykdommer, dia1 og 2, pcos, lavt stoffskifte og autoimmune sykdommer som chrons og ulcerøs colitt. Mange med svingende blodsukker og med det voldsomme humørsvingninger har også fått bedring i hverdagslivet sitt.

Pulverkurer er sultekurer - og det kan være greit og vite ulempene ved slike kurer. Vi er et stort antall her inne som har forsøkt lavkalori og pulverkurer i mange år, gjerne tiår - med den eneste effekten at vi har gått OPP i vekt etter avsluttet kur.

Lavkarbo er en livsstil - og siden vi har forskjellige kropper - vil det være forskjellige kh-inntak som er optimalt for den enkelte.
Lavkarbo stabiliserer hormonbalansen, og setter i gang fettforbrenningen.

Lavkarbo er ikke en quick-fix når det gjelder overvekt - men hjelper enormt mange som har forsøkt NOK sultekurer a la GR og nutrilett til å endelig kunne spise seg ordentlig mett på næringssrik mat uten og måtte sulte.

Hvis du kun har tenkt og bruke lavkarbo som en slankekur - vil jeg fraråde det. Lavkarbo og "normalt" kosthold fungerer så forskjellig for kroppen at det kan bli mye stress av det. Er du ikke svært overvektig, kan du like greit spise litt mindre mat og øke treningen for å oppnå ønsket kropp

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:30   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Jeg har slanka på meg 40 kilo med to runder nutrilett, en runde Cambridge, en runde sykehusdiett og to runder GR i tillegg til at jeg også har vært både treningsfantast og telt kalorier i åresvis til krampa har tatt meg. Det komiske var at jeg starta slankinga med en BMI bare bittelitt over normalen og endte opp med en BMI på over 40.

Dette var vel egentlig litt off topic, men bare en liten påminnelse om å tenke deg om får du går for kjappe løsninger. De er ikke alltid av det gode Og hvordan kan du egentlig konkludere med at vektnedgangen din har flatet ut når du har prestert å gå ned over 4 kilo på 10 dager?

SÅ må jeg jo bare gjenta det de andre sier: Det kan ta sin tid før kroppen lærer seg å bruke ketoner som brennstoff, og det er ikke alle et ketogent kosthold passer for.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:32   #14
grønnsak
Juniormedlem
 
grønnsak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 13
grønnsak er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Lavkarbo er jeg forsåvidt ikke imot. Jeg her lest nok til å forstå grunnessensen og at det har positive virkninger på helsen.

Dette forumet heter altså ketolysekuren og da regner jeg de fleste bruker kuren til slanking her inne og derfor uttalte jeg meg om kuren som slankekur.

Uansett, denne kuren føles ikke sunn på noen måte for meg. Musklene er bare helt tomme for energi og jeg er skikkelig slapp. Som en slankekur som skal vare i 2-3 måneder må jeg si at jeg begynner å bli skeptisk til ketolysekuren og lurer på om kanskje moderat lavkarbo og trening er det beste for meg.

Jeg synes temaet om bivirkninger som denne slappheten mange opplever er alt for lite skrevet om i boka til Torkil. Men han vil vel tjene penger han som alle oss andre og da er nyheten om at kuren fører til fantastisk overskudd mye bedre å skrive om. Jeg blir litt oppgitt over slik rosemaling.

grønnsak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:41   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av grønnsak, her.

Jeg synes temaet om bivirkninger som denne slappheten mange opplever er alt for lite skrevet om i boka til Torkil. Men han vil vel tjene penger han som alle oss andre og da er nyheten om at kuren fører til fantastisk overskudd mye bedre å skrive om. Jeg blir litt oppgitt over slik rosemaling.

Jeg skjønner at du blir litt oppgitt, spesielt når du er så energiløs som du gir inntrykk av å være, og han har nok ikke touchet godt nok inn på hvor jævlige bivirkningene kan bli. Men det er jo veldig mange som opplever å få økt energi og mer overskudd når de kommer over den kneika, men mange må holde ut mer enn 10 dager før de kommer dit På den andre siden så er det en del som aldri helt kommer over den slappheta og som velger å gå for mer moderate retninger som f.eks. Lutz, Fedon, SB osv og som går ned like bra på det (samtidig som man får de helsemessige fordelene ved LK). Det er bare du som kan finne ut av hva som passer for deg, men jeg syns du skal gi det litt lengre tid enn 10 dager før du konkluderer med at dette ikke er for deg, for 10 dager er ganske kort tid.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:59   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av grønnsak, her.

Det ser jo ut til at denne kuren ikke er så rosenrød som han der Torkil og andre gir utrykk for. Det vikrer iallefall som om det er mange av oss som sliter med mangel på energi og overskudd.
For meg er dette en slankekur, ikke en varig kostholdsendring. Dvs jeg vil nok bli mer lavkarbo framover men ikke så ekstrem som nå.

Jeg registrer også at mange går relativt treigt ned i vekt i forhold til de som feks går på nutrilett og lignende. For meg er det enkelt, hvis denne slappheten ikke går over skifter jeg over til pulver eller andre formerfor slanking slik at jeg er garantert å gå ned masse på kort tid. Vektnedgangen har flatet ut for meg nå og jeg ser ingen grunn til å fortsette hvis jeg kan være like slapp på andre kurer og gå ned mere.

Du har jo bare prøvd i ti dager. Det er vanlig at man er slapp de første dagene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:14   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av grønnsak, her.

Uansett, denne kuren føles ikke sunn på noen måte for meg. Musklene er bare helt tomme for energi og jeg er skikkelig slapp.

Og det forventer du å IKKE bli på Nutrilett?
Om man er slapp på kuren spiser man nesten alltid for lite fett. Særlig i overgangen fra karborikt til karbofattig kosthold trenger kroppen ekstra energi for å omstille seg raskest mulig. Selv tydde jeg til f.eks avocado med rekesalat, te med cocosa osv for å få opp energien.
Dessuten er vann og søvn essensielt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:41   #18
grønnsak
Juniormedlem
 
grønnsak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 13
grønnsak er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Jo, som jeg prøvde å få fram så forventer jeg å bli slapp med nutrilett. Poenget mitt er at hvis jeg først skal være superslapp kan jeg likså godt gå på noe som gjør at jeg går ned kjapt. Jeg jo jo veldig mye ned de 5 første dagene med denne kuren men de siste 5 dagene har det newsten stått stille. Jeg skal likevel gi dette her noen dager først før jeg gir det opp.
Jeg synes liksom at jeg spiser nok fett og jeg da. I dag har jeg spist en hel pakke bacon til omeletten jeg hadde til frokost. Jeg har spist en god del baconcrisp og også 1.5 dl fløte i middagen. Fortsatt er jeg like energiløs.

grønnsak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:23   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av grønnsak, her.

Jeg har spist en god del baconcrisp og også 1.5 dl fløte i middagen. Fortsatt er jeg like energiløs.

Baconcrisp er veldig salt, salt binder vann i kroppen og du går ikke ned i vekt. Om du har spist mye baconcrisp er det ikke noe rart at vekta ikke rikker på seg. Spis mat fremfor baconcrisp.

Forøvrig synes jeg du er en smule utålmodig om det at vekta står nesten stille i 5 dager stresser deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:02   #20
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Legg inn en typisk dags matinntak på diett.no så ser du om du får i deg noenlunde nok mat og fett. Husk at du skal ha kcal tilsvarende 21 pr kilo kroppsvekt.
En av mine kursdeltakere var superslapp, og da vi la inn en typisk dag for henne på diett.no viste det seg at hun bare spiste 700 kcal, noe som var omtrent halvparten av hva hun burde spise. Hun justerte opp fettinntaket betraktelig og vips så var energien på topp!
Husk at kroppen trenger tre ukers tid før den har bygd om forbrenningen. Det er en svært krevende prosess, og det fungerer dårlig å gå ut og inn av ketose i den perioden.

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:44   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Legg inn en typisk dags matinntak på diett.no så ser du om du får i deg noenlunde nok mat og fett. Husk at du skal ha kcal tilsvarende 21 pr kilo kroppsvekt.
En av mine kursdeltakere var superslapp, og da vi la inn en typisk dag for henne på diett.no viste det seg at hun bare spiste 700 kcal, noe som var omtrent halvparten av hva hun burde spise. Hun justerte opp fettinntaket betraktelig og vips så var energien på topp!
Husk at kroppen trenger tre ukers tid før den har bygd om forbrenningen. Det er en svært krevende prosess, og det fungerer dårlig å gå ut og inn av ketose i den perioden.

Dette tallet, 21, er det et tall for å gå ned i vekt? Lavkalori? Høres sånn ut.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:12   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Legg inn en typisk dags matinntak på diett.no så ser du om du får i deg noenlunde nok mat og fett. Husk at du skal ha kcal tilsvarende 21 pr kilo kroppsvekt.

Det var veldig, veldig lite da?! Ifølge det skal jeg ha ca. 1218 kcal om dagen for å holde vekta og det tviler jeg på at stemmer. Når jeg bruker andre kalorikalkulatorer kommer jeg ut på ca. 1900 kcal.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 11:29   #23
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det var veldig, veldig lite da?! Ifølge det skal jeg ha ca. 1218 kcal om dagen for å holde vekta og det tviler jeg på at stemmer. Når jeg bruker andre kalorikalkulatorer kommer jeg ut på ca. 1900 kcal.

" Min" kalkulator mener jeg skal ha 1600 om dagen. Jeg spiser vel stort sett ca 1900... Og holder vekta på det.

Tror man kan bruke mye salt på den der. Det er så individuelt hvor mye kalorier - og hvilke kalorier - man trenger. Det beste er å spise sånn at kroppen gjenopptar en fornuftig regulering selv. Det er nok lettere om man spiser mat av råvarer, ikke mat med innholdsfortegnelse.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:19   #24
Indiana
Medlem
 
Indiana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 91
Indiana er ny på veien

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Første - 4 kg på 10 dager er BRA! Gratulerer med det..

For det andre, hvis du vurderer å bytte ut ketolyse med pulver så har du vel et litt annet inntrykk av lavkarbo/ketolyse enn du burde ha. Vil du gå fort ned for så å nesten garantert å gå opp igjen, så er jo pulver greit.

Uansett
Er du sulten?
Har du sjekket at du spiser riktig?
Drikker du nok vann?
Spiser du nok fett og mat?
Hva har du trent disse dagene?
Hvor mye vekt skal du ned?

__________________



Igang med runde 2 av vektnedgang
Bloggen min
Indiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf - ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:28   #25
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

21 grams "regelen" er vel en minimumsregel, er den ikke? Du bør hvertfall ikke under dersom du skal være noenlunde sunn mens du slanker deg.

Hvor mange prosent fett spiser du per dag? Uten nok fett blir man kake.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge kan man være på induksjonen? Yatta! Induksjonen 1 27-07-10 10:08
Hvor lenge kan jeg være på ketolysekuren? Nattesjel Ketolysekuren 1 23-11-09 18:28
Hvor lenge kan man være i ketose? vera82 Lavkarbo generelt 8 05-10-09 18:22
Hvor lenge skal kål koke? scartz Spørsmål og svar 7 25-05-09 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no