Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-09, 10:28   #1
Heidi1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 1
Heidi1 er på en erverdig vei

Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant?

Jeg er helt ny på lavkarbo, og kosten min består vanligvis av egg , ost, bacon, middag uten karbs osv.. men jeg var på middagsbesøk igår og fikk servert fløtepoteter, og da spiste jeg en del av disse. Spørsmålet mitt er, hva skjer hvis jeg spiser karbs engang i blandt? feks om lørdagene? Hvis jeg spiser normal kost en gang i uka, hva skjer da? Stopper vektnedgangen akkurat for den dagen,eller legger jeg på meg igjen?

Heidi1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 10:35   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant?

Du behøver jo ikke å frastå fra karbohydrater helt! Det handler mer om hvor de kommer fra. Grønnsaker som i hovedsak vokser over jorden (med unntak av løk, enn om man også skal være litt forsiktig med det) er de minst stivelsesrike. Stivelse blir omgjort til sukker i kroppen din, og øker blodsukkeret, hvilket igjen øker fettlagringen. Du kan med hell innføre plenty med grønnsaker, som brokkoli, paprika, diverse typer kål; blomkål, rosenkål, spisskål, hodekål, og skvåsj, aubergine, bladgrønnsaker etc etc, i kostholdet ditt, for å slippe at det blir ensidig.
Når man kjører et egenkomponert opplegg så er det en selv som setter reglene. Men jeg kan jo fortelle deg så mye som at dersom man har hyppige utskeielser så vil man forvirre kroppen. Som jeg forstår ut av det lille du forteller om kostholdet ditt så er du mest sannsynlig i ketose, hvilket er en fullverdig fettforbrenning. Har du for mange tilfeller hvor du spiser høykarbomat så vil kroppen måtte skifte mellom fett- og karbohydratforbrenning, noe som kan være slitsomt for kroppen, og over tid kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Det er ikke sånn at det er krise. Men jeg ville for min del lagt eventuelle utskeielser til et punkt i dietten hvor jeg var mer trygg på kostholdet og var nærmere målet. Da tror jeg man har mer kontroll.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 17:51   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant?

Opprinnelig lagt inn av Heidi1, her.

Jeg er helt ny på lavkarbo, og kosten min består vanligvis av egg , ost, bacon, middag uten karbs osv.. men jeg var på middagsbesøk igår og fikk servert fløtepoteter, og da spiste jeg en del av disse. Spørsmålet mitt er, hva skjer hvis jeg spiser karbs engang i blandt? feks om lørdagene? Hvis jeg spiser normal kost en gang i uka, hva skjer da? Stopper vektnedgangen akkurat for den dagen,eller legger jeg på meg igjen?

I følge Pål jåbekk er lavkarbo et godt kosthold å skjeie ut på.... men da mye sjeldnere enn en gang i uka!
Hva skjer hvis du allikevel velger å spise høykarbo en gang i uken?? Ja, med mindre du intensivtrener samtidig med at du spiser høykarbo, så går du ut av ketose, og lagrer fett. Så tar det noen dager før du igjen er i ketose... og så er det jammen lørda'n igjen...

Det eneste normale med et høykarbokosthold, er at man normalt legger på seg av det

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:02   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant?

For meg funker det.
Det vil si: inn i hodet mitt er det lov å spise på lørdager masse karbohydrater. Men i praksis så smaker det ikke så godt og jeg får vondt i magen min. Så det begrenser seg selv.
Men typisk utskeielse for meg er forrige lørdag: masse øl (konsert). Forrige lørdag: rundstykker til frokost.

Men forsøker å unngå både fett OG lette karbohydrater sammen! Og dagen etter er jeg ekstra streng med kostholdet.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer hvis man spiser salte nøtter og drikker kaffe? Tindra Spørsmål og svar 8 21-04-09 08:53
Hva skjer med vekta om man spiser alt man har lyst på en dag? miss_chica Ketolysekuren 10 21-01-09 23:24
Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?! mamma til tre gutter Ketolysekuren 6 21-08-08 22:10
Hva skjer om jeg spiser for få gram karb? VioLETTa Ketolysekuren 11 25-10-07 15:09
Hva skjer hvis man ikke spiser noe? Drømmepie Spørsmål og svar 6 09-10-05 16:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no