Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 21:14   #1
gunvik
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
gunvik er på en erverdig vei

Hjelp, ikke ned så mye i vekt

har gått på lav karbo over 1 måned nå, har gått ned kunn 3 kilo men flere cm på målingen rundt mage, 1 cm rundt arm og to cm på lår... hvorfor viser ikke vekten at kiloene går ned?

gunvik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:17   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: hjelp, ikke ned så mye i vekt

3 kilo på en måned er jo kjempebra og viser jo absolutt at vekta går ned.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:26   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Synes også at 3 kilo på en uke er helt flott

Ser du har "egenkomponert" som filosofi, kanskje du kan ha hjelp av å følge en konkret diett? Ala Atkins eller Ketolysekuren?

Det er mye som spiller inn på vektnedgangen, bla tidligere slankehistorie, hvor mye du skal ned osv

Lykke til videre!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:01   #4
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Tre kilo på en måned er helt supert det!
Det beste er å gå ned med 1/2-1 kg i uka, og da er du jo midt i prikk!
Når du i tillegg minker i centimeter, så er det jo tydelig at du er på rett vei.

Kanskje beveger du deg mer eller har begynt å trene? Da bygger du muskler, og muskler er tyngre enn fett og tar mindre plass.

Gratulerer med en flott første LCHF-måned!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:08   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Opprinnelig lagt inn av gunvik, her.

har gått på lav karbo over 1 måned nå, har gått ned kunn 3 kilo men flere cm på målingen rundt mage, 1 cm rundt arm og to cm på lår... hvorfor viser ikke vekten at kiloene går ned?

Forstår ikke helt spørsmålet jeg - du går jo ned? Er du usikker på om du kunne gått ned MER - må du nesten gi mer detaljer om kostholdsfilosofien din

Ta med at du heller ikke sier noe om din nåværende bmi (nåværende høyde/vekt) - så det er vanskelig og si noe om hastigheten på vekttapet ditt. Skal du ned mye? Er du reelt overvektig?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 00:13   #6
mamae
Juniormedlem
 
mamae sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 39
mamae er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

3 kg i mnd må jo være bra
Jeg har iallefall villet vært veldig fornøyd

__________________
Startet 27/-11
-7,7 = ca 16kg igjen
mamae er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolysekur 27/6-11 Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 08:15   #7
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Det er jo ett bra resultat! Hvor mange kilo ned skal du?

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:05   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Ja - 3 kilo på en måned er et strålende vekttap, uavhengig av hvor mye du skal ned totalt sett.

Om spørsmålet egentlig handler om at du mener at centimeterne du har gått inn burde tilsvare et større antall kilo - så er det også ganske vanlig. Fett omdistribueres, noe erstattes av muskelmasse, som tar mindre plass men veier en del.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 10:06   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja - 3 kilo på en måned er et strålende vekttap, uavhengig av hvor mye du skal ned totalt sett.

Om spørsmålet egentlig handler om at du mener at centimeterne du har gått inn burde tilsvare et større antall kilo - så er det også ganske vanlig. Fett omdistribueres, noe erstattes av muskelmasse, som tar mindre plass men veier en del.

Som jeg skulle sagt det selv! Dessuten er det vel viktigst at man krymper i cm?? Det er jo det som merkes . Hva vekta viser er det ingen som kan se eller vet...

Stå på og stress ned! Gled deg over all den gode maten du kan spise på LCHF.
(Hvis du ikke er så erfaren med LCHF, så bør du lese deg opp på en filosofi som passer deg. Lån bøker på biblioteket før du evt kjøper masse bøker.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 10:47   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Gratulerer med et FANTASTISK resultat så langt! Du bør være stolt!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:07   #11
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Jeg hadde også vært skuffet med tre kilo første uken, men jeg er som deg. Ikke gått ned i kilo de siste ukene, men gått ned i cm og lurer litt på hvor ting har gjort av seg.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:53   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg hadde også vært skuffet med tre kilo første uken, men jeg er som deg.

Men... hvorfor i all verden? Den første uka er det jo ofte vannvekt som går, og tre kilo er temmelig mye selv i den sammenheng - går man ned mer enn det, betyr det som regel bare at man hadde enda mer vann i kroppen i utgangspunktet.

Ikke meningen å irettesette, jeg bare kan ikke begripe hvordan tre kilo på en uke kan være skuffende - ei heller en måned!

--
Nå gravde jeg frem Gerds fabelaktige post om Tålmodighet og slankestress igjen. Virket relevant.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.



Sist redigert av Rin : 08-07-11 kl 12:00.
Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 19:08   #13
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, ikke ned så mye i vekt

Oh, jeg mente måneden.

De tre første kiloene forsvinner jo gjerne første uka, og da blir man litt skuffet om man står bom stille de neste tre-fire ukene.

Jeg gikk ned nesten fem første uken. Superfornøyd med det selvfølgelig. Har fulgt kuren til punkt å prikke i seks uker etter det, uten å gå ned. Det er kjipt. Nå har jeg innfunnet meg med at ketolyse kanskje ikke er noe for meg, men jeg skal uansett holde ut i seks måneder.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! (Går ikke ned i vekt) Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 30-11-12 11:13
Hjelp, jeg går ikke ned i vekt lavkmika Spørsmål og svar 17 03-06-11 23:26
kan noen hjelp meg, raser ikke ned i vekt kelly24 Generell diskusjon 3 28-02-11 17:11
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no