Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye salat - ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-08, 00:21   #1
cartman-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 32
cartman- er på en erverdig vei

For mye salat - ut av ketose?

Hei,

jeg lurer på om det kan blir for mye grønt. har vært mer bekymret for å spise for lite grønt, men jeg lurer på om jeg kan ha kastet meg ut av ketose i dag.

forkost og lunsj var bacon/egg og så to koteletter - så så å si ingen karbs der. middag ble en god salat - issalat, tomat, rød løk, fetaost, brokkoli og grillet kylling (med olje/balsamico-dressing). en god porsjon som jeg ble greit mett av.

i kveld har jeg følt magen litt i ulage, luftig begge veier og ikke helt som "vanlige". mener bevisst at jeg har vært i ketose. kan denne salaten i så fall ha kastet meg ut av ketose?? eller er det noe annet som har framskaffet en annen form for reaksjon? hvordan skal jeg da unngå å spise for mye salat, hvis jeg har gjort det?

cartman- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 00:29   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: For mye salat - ut av ketose?

Tomat bør du ikke spise mye av...
og hvis du ikke pleier spise grønnsaker/ salat får du luft i
magen pga fiberen, og det kan være svaret ditt.
Du detter ikke ut av ketose når du spiser riktige grønnsaker, og i rett
mengde. Du kan veie maten i begynnelsen til du klarer se på øyemål,
omtrent hvor mye du kan spise
lykke til videre!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 08:53   #3
cartman-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 32
cartman- er på en erverdig vei

Sv: For mye salat - ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

Tomat bør du ikke spise mye av...
og hvis du ikke pleier spise grønnsaker/ salat får du luft i
magen pga fiberen, og det kan være svaret ditt.
Du detter ikke ut av ketose når du spiser riktige grønnsaker, og i rett
mengde. Du kan veie maten i begynnelsen til du klarer se på øyemål,
omtrent hvor mye du kan spise
lykke til videre!

jeg ser på øyemål og spiser på ingen måte "astronomisk" mye grønnsaker...så da satser jeg på at det bare er luft i magen på grunn av fiber. spiser jevnlig grønnsaker, men i travle dager kan det noen ganger bli mindre.
hva gjelder egentlig om tomat? det er sagt andre steder her at man bør/kan spise en tomat til hvert måltid.

cartman- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 11:36   #4
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye salat - ut av ketose?

Bare vær obs på at tomat har litt karber, løk har og litt. Så man kan spise det, men i visse mengder hvis du skal holde deg under 15. Forresten er det sukker i de fleste balsamico, men mengden utgjør nok ikke så fryktelig mye i forhold til en salat. Tipper du ikke falt ut av ketose. Kan jo være en idé å teste med ketostix også. Lykke til videre

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:44   #5
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: For mye salat - ut av ketose?

Min erfaring er at løk kan skape luft ubehag. Spesielt rødløk har hatt denne virkningen for meg.
Man bør heller ikke spise for lite karbo. Kan aldri tenke meg at litt tomat i en salat kan sette noen ut av ketose. Skal heller ikke spise og drikke for lite. Dette er ganske komplekst å sette seg inni egentlig, fordi det som gjør at man går ned av så feit mat, og så mange kalorier, er jo at sammensetningen av mange faktorer, både litt karbo, masse vann, litt mosjon, og så vitamin og mineraltilskuddene. Tror du må få i deg bort i mot en kilo tomater for å gå over grensen med Tomatene

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 00:46   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye salat - ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av mini me, her.

Min erfaring er at løk kan skape luft ubehag. Spesielt rødløk har hatt denne virkningen for meg.
Man bør heller ikke spise for lite karbo. Kan aldri tenke meg at litt tomat i en salat kan sette noen ut av ketose. Skal heller ikke spise og drikke for lite. Dette er ganske komplekst å sette seg inni egentlig, fordi det som gjør at man går ned av så feit mat, og så mange kalorier, er jo at sammensetningen av mange faktorer, både litt karbo, masse vann, litt mosjon, og så vitamin og mineraltilskuddene. Tror du må få i deg bort i mot en kilo tomater for å gå over grensen med Tomatene

Tomat har 2.5 g karber pr 100 gram - men tomat har ganske høy egenvekt så en enkelt tomat veier fort 100 gram.
Hvis du bare skal ha 15g karber om dagen så kan du ha spist 1/3 av dagens totale hvis du f.eks spiser to tomater.
Guttene kan jo spise mer siden de skal ha minst 20 g om dagen.
En tomat er nok ikke nok til å få noen ut av ketose med mindre de ligger akkurat på grensen. Og hva man tåler er forskjellig fra person til person .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salat HIS Lunsj 2 08-06-08 20:10
God og enkel salat.... Dippsey Lunsj 0 08-04-08 15:39
Salat nellie Spørsmål og svar 7 23-08-07 17:51
Kyllingpanne med salat KarboKiller Middag 0 28-03-07 16:10
Salat?? Joika Lavkarbo generelt 6 28-05-06 23:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no