Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skrekkfilm-anbefalninger!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-10, 00:39   #326
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Det var da som svarte.....
"Io Non Ho Paura" var ingen grøsser!! Hva er det med disse filmanmelderne???? Har de egentlig sett en grøsser eller er de bare ufattelig lettskremte?? Kanskje de ikke engang er gamle nok til å se filmene de skal skrive om.
Greit nok at det var ekkelt, men hallooo, tok det av noen gang? Nei!

Så hvis noen har lyst til å se et italiensk kidnappingsdrama, så er dette filmen å se.

Skuffa !!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 20:00   #327
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Den var da ikke bare trist?? Men historien ble trist, ja.


Nå har jeg akkurat begynt å se på "I am not scared", en italiensk grøsser fra 2003.
Original tittel er "Io Non Ho Paura".
Jeg vet ikke helt om jeg liker den, for det er med barn og hovedpersonen har akkurat oppdaget en gutt som er fastlenket i et hull i bakken. Denne fastlenkede gutten er visst ikke det han ser ut til å være....
Stemningen er upåklagelig ekkel så langt....

Må sjekke den!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 20:01   #328
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Nå skal vi se The Unborn, en grøsser fra 2009.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 20:19   #329
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Den er bra, jeg så den på kino og døde litt.

Styr unna The Collector, den er søppel så det holder. *skuffa*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 15:34   #330
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå skal vi se The Unborn, en grøsser fra 2009.

Og hvordan var den?? Den så ganske skummel ut på traileren...

Håper at du leste at "I am not scared" ikke var en grøsser slik jeg trodde. Litt annerledes å se noe annet enn bare amerikanske filmer, da

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 00:31   #331
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Det var da som svarte.....
"Io Non Ho Paura" var ingen grøsser!! Hva er det med disse filmanmelderne???? Har de egentlig sett en grøsser eller er de bare ufattelig lettskremte?? Kanskje de ikke engang er gamle nok til å se filmene de skal skrive om.
Greit nok at det var ekkelt, men hallooo, tok det av noen gang? Nei!

Så hvis noen har lyst til å se et italiensk kidnappingsdrama, så er dette filmen å se.

Skuffa !!

Jeg skulle akkurat til å skrive om denne her inne, omtrent det samme som du har skrevet her. Hvordan noen kan kalle dette en grøsser er utenfor min fatteevne, da må de samme folkene synes Pretty Woman er skummel. Noe de sikkert synes, så ufattelig lettskremte de må være. Dette er en TRIST film som handler om kidnappingen av en ung gutt, den er tragisk, jeg gråt og ville bare skru av. Det er overhodet ingen grøsser, herregud?

Dog var det litt morsomt å se film fra den italienske landsbygda. Min svigerfar er fra en veldig liten by helt i Sør-Italia, og selv om tidene seøvsagt har forandret seg, var det skremmende likt som i filmen, hehe. Ting på den italienske landsbygda har faktisk ikke forandret seg SÅ mye siden syttitallet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:09   #332
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Har pløyd meg igjennom de fleste svarene på denne tråden her nå Interessante saker..

Det varmer hjertet mitt hver gang noen nevner Koreanske "A Tale of two sisters". Den troner høyt på lista mi ihvertfall. Den amerikanske remaken "The Uninvited" har jeg ikke ofret en tanke engang.

Jeg foretrekker selv asiatiske skrekkfilmer da disse i større grad faktisk skremmer deg på et mer psykisk plan enn de typiske amerikanske som bare vil ha deg til å skvette med litt hard jamring på pianotastene mens en skummel fyr med kniv hopper ut ifra skapet.

Anbefaler følgende filmer på det varmeste

A Tale of Two Sisters (Koreansk)
Ju-On - The Grudge (Japansk)
Ju-On 2 (Japansk)
Phone (Koreansk)
Audition (Japansk..kanskje mer thriller enn horror)
Rec (Spansk)
Martyrs (Fransk..denne "river" litt)

Fikk også med meg Oldboy var nevnt i denne tråden. Vil absolutt nevne "Sympathy for Mr. Vengeance" som er av samme regissør, men på langt vei mer seriøs, kald og deprimerende enn hans nyere verk.

galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 23:03   #333
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Jeg tror jeg elsker Galleren. Jeg og du kunne blitt gode grøsser-buddies!!
Jeg er også ekstremt glad i de asiatiske (men liker også endel av de amerikanske remakene selv om det er litt lite PK å innrømme det), og Tale of two sisters har vært på A-lista mi i flere år. Phone er også bra, men One missed call er en storfavoritt, den er knall! Og The Eye, en av mine favoritter.
Har du sett Shutter? Den asiatiske, selvsagt. Den var jævlig. :skremt:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 08:49   #334
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror jeg elsker Galleren. Jeg og du kunne blitt gode grøsser-buddies!!
Jeg er også ekstremt glad i de asiatiske (men liker også endel av de amerikanske remakene selv om det er litt lite PK å innrømme det), og Tale of two sisters har vært på A-lista mi i flere år. Phone er også bra, men One missed call er en storfavoritt, den er knall! Og The Eye, en av mine favoritter.
Har du sett Shutter? Den asiatiske, selvsagt. Den var jævlig. :skremt:

Grøsser-buddies

Jeg glemte også å nevne en av mine andre storfavoritter..nemlig japanske "Dark Water" (Honogurai mizu no soko kara). Denne har en stemning og atmosfære jeg sjelden har sett i andre filmer...den begynner tregt og bygger seg sakte opp mot et skikkelig klimaks...det er nesten som en blir utmatta psykisk av å se den. Anbefales!

galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 09:56   #335
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Dark Water er fantastisk, jeg elsket den fra første stund. Litt vond for et mammahjerte da, det kom noen tårer ja.

Det er jo en asiatisk film som heter The uninvited, jeg trodde det var DEN de hadde laget remake av, men neida. Den var dårlig da, syntes jeg, jeg ble skikkelig skuffet. Og så var den grusom, bla. en baby som ble sluppet ned fra en høyblokk, sånt takler jeg dårlig. Asiaterne er ikke like "tilbakeholdne" overfor sånt som det vi er, så jeg er litt på vakt når jeg ser asiatiske grøssere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 13:42   #336
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

På tide å blåse støv av denne tråden igjen, føler jeg! Så, er det noen fellow grøsserfans her som kan komme med noen anbefalinger? Jeg har vel omtrent sett det meste, føler jeg, så om noen har noen litt uortodokse tips, så tar jeg villig i mot!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:04   #337
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

har vel ikke så mye å komme meg selv, men lest igjennom tråden nå, og er jaggu masse som skal lastes nå jah
fikk plutselig lyst å se Misery igjen jah *dumme meg som ikke kjøpte på dvd forrige uke *

forøvrig så jeg omtrent hele paranormal activety uten lyd^^ vurderer å se nr2, noen som har sett den?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:20   #338
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Paranormal Activity er overraskende bra, faktisk!

Misery ser jeg mer på som en thriller (jeg er altså ute etter en good scare! ). Men det er faktisk ganske lenge siden jeg har sett den, så kanskje jeg burde se den igjen? Katherine Bates er en av mine absolutte favorittskuespillere.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:26   #339
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Paranormal Activity er overraskende bra, faktisk!

Misery ser jeg mer på som en thriller (jeg er altså ute etter en good scare! ). Men det er faktisk ganske lenge siden jeg har sett den, så kanskje jeg burde se den igjen? Katherine Bates er en av mine absolutte favorittskuespillere.

Ja, jeg likte paranormal activety jeg, mens samboern min såvidt syns den var verdt å se. *guuuu så kjedelig!* var hans svar

hehe husker jeg så på en stand-up komiker som hadde en morsomhet i forhold til Misery filmen, og jeg var omtrent den eneste som skjønte den, og da var jeg.. erhm... 15-16?
Men uansett, den er ikke grøss nei, men mere thriller, enig i det SPOILER !:








verste syns jeg er når hu brekker beina hans med hammer'n *grøss*
Tror jeg skal ned på butikken her imorgen å se om den er til salg enda jeg ^^

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:27   #340
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Ikke rein skrekk, men det blir vel det som disse faller nærmest under... 'Tetsuo: Iron Man' of 'Rubbers Lover' er to ganske syke japanske filmer som ikke er for enhver smak.
Den koreanske 'Save the Green Planet' er innom stort sett de fleste sjangre men også kanskje mest skrekk og er fantastisk.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:28   #341
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Ja, jeg likte paranormal activety jeg, mens samboern min såvidt syns den var verdt å se. *guuuu så kjedelig!* var hans svar

hehe husker jeg så på en stand-up komiker som hadde en morsomhet i forhold til Misery filmen, og jeg var omtrent den eneste som skjønte den, og da var jeg.. erhm... 15-16?
Men uansett, den er ikke grøss nei, men mere thriller, enig i det SPOILER !:








verste syns jeg er når hu brekker beina hans med hammer'n *grøss*
Tror jeg skal ned på butikken her imorgen å se om den er til salg enda jeg ^^

Ja, gud bedre! Bare når du sier det så går det kaldt nedover ryggen på meg ...!
Den er på vei ned nå! Blir sikkert fin å se i bakrus i morgen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:36   #342
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av barfor, her.

Ikke rein skrekk, men det blir vel det som disse faller nærmest under... 'Tetsuo: Iron Man' of 'Rubbers Lover' er to ganske syke japanske filmer som ikke er for enhver smak.
Den koreanske 'Save the Green Planet' er innom stort sett de fleste sjangre men også kanskje mest skrekk og er fantastisk.

Elsker asiatisk skrekk, takk for tips!

Har sikkert nevnt de før, men Tale of two sisters og the Grugde (originalen, ikke den Amerikanske) anbefales.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:37   #343
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Dario Argento`s "Opera" fra 1987
...men den har du sikkert sett?
Passe syk

__________________
Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:38   #344
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Elsker asiatisk skrekk, takk for tips!

Har sikkert nevnt de før, men Tale of two sisters og the Grugde (originalen, ikke den Amerikanske) anbefales.

Opprinnelig lagt inn av Caprifolium, her.

Dario Argento`s "Opera" fra 1987
...men den har du sikkert sett?
Passe syk

Sett, sett og sett! Det er ikke lett å tipse meg, altså.
Argento er jo en av mine gode gamle favoritter, sammen med Romaro!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 19:25   #345
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Lurer på om du mener både skrekk og grøsser. For min del er skrekkfilmer filmer uten mye vold og blod, men med det psykiske i seg. Eller var det grøssere? Uansett skrekk med vold er barnslig og bare teit. Det MÅ trigge skolten og gi frysninger for at det skal være bra.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 19:39   #346
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Lurer på om du mener både skrekk og grøsser. For min del er skrekkfilmer filmer uten mye vold og blod, men med det psykiske i seg. Eller var det grøssere? Uansett skrekk med vold er barnslig og bare teit. Det MÅ trigge skolten og gi frysninger for at det skal være bra.

Vel, på den ene siden elsker jeg å bli skikkelig skremt. Det skal dessverre mye til, og det må en del kløkt og overraskelsemomenter og en god befatning av antydningens kunst for å få meg til å skvette.
Den siste filmen som jeg VIRKELIG skvatt av het Insidious, og er fra i fjor. Narrativet er helt kurant, men ikke nødvendigvis så veldig fantasifullt, men jeg SKVATT faktisk opp til flere ganger! Ikke minst skvatt jeg faktisk et par ganger av en for meg ganske ukjent film jeg kom over som heter Superstition fra tidlig åttitall. Stygge skumle tryner skremmer ikke meg, det er overraskelsen og antydningen som gjør det.
Men med det sagt går jeg ikke av veien for litt god gammel splatter, som f.eks Bad Taste og Brain dead, eller en gjengs zombie-film (både med zombier, OG av Rob Zombie ), som ofte bare er herlig ekle, og ikke nødvendigvis så innmari skumle, så jeg innrømmer glatt at jeg kan ha litt smakløse og billige preferanser også.
Skal filmene være voldelige, må de være så drøye at det nærmest ikke kan knyttes til noen virkelighet jeg kan relatere til, men da snakker vi typ Pulp Fiction, Reservoir Dog, Pusher etc. Men det blir noe helt annet igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 19:46   #347
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Og skrekk og grøsser ... Det er vel to sider av samme sak. Men jeg vil heller skille skrekk/grøsser og splatter/gore. Det ene kan både være skummelt, ekkelt og psykologisk -men fellesnevneren er at det skal virke skremmende på oss. Splatter/gore er i grunn bare ekkelt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 16:57   #348
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Kom igjen a, folkens! Flere innspill!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:13   #349
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kom igjen a, folkens! Flere innspill!

Teletubbies?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:42   #350
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Teletubbies?

Oooh, Drømmehagen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skrekkfilm... Solstråle Livets lyse side 6 29-05-04 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no