Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan man spise for mye ost?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-09, 15:50   #1
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Kan man spise for mye ost?

Jeg er veldig glad i ost i alle former, og det er vel det som har gjort at ketolysekuren går ganske greit. Føler kanskje at jeg stagnerer litt nå, og da mannen min kommenterte det for noen dager siden; "skjønner ikke at du virkelig er på slankekur når du kan dytte i deg så mye ost..", så tenkte jeg at det kanskje ikke er så lurt selv og det står at det er 0 karbo?? Jeg synes ikke selv at jeg oversdriver det, men det er vel gjerne i snitt 100-200 gram hver dag. Elsker å smelte litt Port Salut + spekeskinke i ovnen når jeg har lyst på noe godt på kvelden.
Bør jeg slutte å unne meg dette?

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:02   #2
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye ost?

noen kutter ut meieriprodukter i perioder dersom vekten står stille for lenge, men ellers så er det bare å kose seg med ost!! ingen grunn til å få dårlig samvittighet!!
vær obs på at noen oster, særlig smøreoster har kbh i seg.

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:21   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye ost?

Opprinnelig lagt inn av Kpia, her.

Bør jeg slutte å unne meg dette?

Hindrer det vektnedgangen din? Går det på bekostning av andre matvarer du heller bør få i deg?

Hvis ikke - så kan du fortsette med osten og slutte med den dårlige samvittigheten

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:46   #4
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye ost?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hindrer det vektnedgangen din? Går det på bekostning av andre matvarer du heller bør få i deg?

Hvis ikke - så kan du fortsette med osten og slutte med den dårlige samvittigheten

Vekten min har stått stille, kanskje heller gått litt opp de siste ukene, uten at jeg har begynt å spise noe anderledes enn jeg har spist fra jeg startet. Kanskje jeg skal forsøke å kutte ut både melkeprodukter og søtningsstoff?
Jeg følte jo at jeg var så godt i gang, men nå stanger jeg litt...
Er villig til å være veldig streng noen uker hvis det kan få meg igang igjen. Sliter med å komme i ketose om dagen også.
Menyen min i går var:
Frokost: ca 100 g Norvegia + skinke + reker
Lunsj: Fiberrik+1 skive ost+2 skiver kokt skinke, 2 skiver salami+1 ss It.salat. Te m/helmelk og suketter.
Middag: Wok-grønnsaker m/svinekjøtt, wok-krydder+2ss woksaus(14kbh)
Kvelds: 2 stangselleri-stilker+2 ss seterrømme, ca 50 gr Port salut+1 skive spekeskinke

Var ikke i ketose i hele går. Tips til hva jeg spiser feil?

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:23   #5
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Kan man spise for mye ost?

Fiberrik og helmelk er mitt tips til feilen... Hva er i wok grønnsakene?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:11   #6
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye ost?


Det er stor forskjell på 100 og 200 gram ost når det gjelder energi.. kanskje du kan kutte ned litt? Ta halvparten av det du har "lyst" på?

Lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:26   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise for mye ost?

Opprinnelig lagt inn av Kpia, her.

Vekten min har stått stille, kanskje heller gått litt opp de siste ukene, uten at jeg har begynt å spise noe anderledes enn jeg har spist fra jeg startet. Kanskje jeg skal forsøke å kutte ut både melkeprodukter og søtningsstoff?
Jeg følte jo at jeg var så godt i gang, men nå stanger jeg litt...
Er villig til å være veldig streng noen uker hvis det kan få meg igang igjen. Sliter med å komme i ketose om dagen også.
Menyen min i går var:
Frokost: ca 100 g Norvegia + skinke + reker
Lunsj: Fiberrik+1 skive ost+2 skiver kokt skinke, 2 skiver salami+1 ss It.salat. Te m/helmelk og suketter.
Middag: Wok-grønnsaker m/svinekjøtt, wok-krydder+2ss woksaus(14kbh)
Kvelds: 2 stangselleri-stilker+2 ss seterrømme, ca 50 gr Port salut+1 skive spekeskinke

Var ikke i ketose i hele går. Tips til hva jeg spiser feil?

Du spiser jo nesten ikke grønnsaker !!!
Ikke mye fett å spore heller i den menyen...
Hva med å lage en frokostsalat med bladsalat, egg, tomat, paprika og skinke + dressing? Til lunch kan du også spandere på deg f.eks tomat i stedet for salami (sjekk innholdsfortegnelsen, noen av de har "mye" sukker).
Du kan faktisk bruke fløte i teen i stedet for melk...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:58   #8
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye ost?

Opprinnelig lagt inn av Madamim, her.

Fiberrik og helmelk er mitt tips til feilen... Hva er i wok grønnsakene?

Jeg trodde to stk fiberrik ikke ville utgjøre så mye siden det så og si bare er fiber? Melka var vel bare 10 ml, og det utgjør ikke mange kbh.
Wok-grønnsakene var 1/3 Thai-wok grønnsaker fra Findus. Mener det stod 5 kbh pr 100 gram. Wok-krydder uten sukker, men hadde litt soya saus i, er det sukker i det?

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:19   #9
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kan man spise for mye ost?

To stk fiberrik er minst 8 g KH om jeg ikke husker feil....

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man spise ..? magdalena Ketolysekuren 3 27-05-08 22:37
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Spise mer? T77 Vedvarende vekttap 1 08-04-07 21:38
Spise ute? LilleVille Lavkarbo generelt 17 25-08-06 13:23
Spise ute roseblood Generell ernæringsdebatt 7 25-05-06 09:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no