Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-10, 23:53   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2258

Litt artig å lese hvor mange som er sulten... og hva Drevon svarer....
Eks: Det sunne kosthold inneholder ikke mye egg og bacon, men mye grønnsaker, en del frukt, grove kornprodukter, magre kjøtt- og melkeprodukter og fisk i alle varianter

Ja, ja, magert må det være, en slank person er en sulten person

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 00:13   #2
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

uff blir dårlig av å se hans anbefalninger

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 06:44   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

leste akkurat samme artikkel... husker hvordan det var å være en av de "sultne"...

Sitat:

Jeg lurer på om fett og proteiner er er et sunt kosthold og om det er bra som en diett. Jeg spiser mye knekkebrød og vanlig middag men min svigermor sier at egg og bacon er en bra diett. Hvis man bare spiser det som fast føde hver dag, vil det da få deg ned i vekt? Jeg har ikke prøvd det ut, men lever veldig sunt og trener en time 5 dager i uken. Jeg har godt ned 12 KG på det, på noen måneder. Min svigermor sier at egg og bacon er en mye bedre diett enn å spise normalt. Men hun kan ikke bevise det. Jeg blir forvirret."

Hei, Det sunne kosthold inneholder ikke mye egg og bacon, men mye grønnsaker, en del frukt, grove kornprodukter, magre kjøtt- og melkeprodukter og fisk i alle varianter. Derfor ville jeg si at du gjør best i å følge ditt eget opplegg, og kanskje overtale svigermor til å mele seg inn i vektklubb.no så hun også kan få seg sunne levevaner? Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon

hadde vel ikke vært så vanskelig å bevise at svigermors "egg og bacon" diett fungerer bedre enn kun lavkalorikuren til Drevon - det er jo bare å ta en tur innom dette forumet

Hilsen Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 07:41   #4
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Sulten ja...
Innsendt av: Anja bli ny, 06/06 - 2010 kl. 00:00

Hei Startet på vektklubb for to uker siden med -10kg som mål. Men må si at jeg er mye sulten! Hva kan jeg gjøre med dette for ikke å sprekke? Kroppen stritter liksom i mot og jeg får vondt i magen..."
Hei, Med vektreduksjon følger det sultfølelse. Slik er kroppen innrettet. Man kan dempe denne sultfølelsen ved ikke å gå ned 10 kg i vekt på noen uker eller måneder. 10 kg fettvev representerer faktisk 70 000 kcal og det er ikke gjort i en håndvending å kvitte seg med et slikt energioverskudd. Mitt råd til deg er at du fokuserer på å få sunne vaner, med sunt kosthold og regelmessig fysisk aktivitet daglig. Du bør redusere kroppsvekten mer gradvis enn det de fleste legger opp til. Da vil du ikke ha sultfølelse som er ubehagelig, du får vaner som du kan leve lenge med, og du må bruke litt lengre tid på å nå dine mål. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon



"Med vektreduksjon følger det sultfølelse"???
Hva er det for pisspreik???

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 07:45   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Drevon er noe for seg selv. Men diett med kun egg og bacon? Hva er DET for noe da? Høres ut som det er rare folk i begge leire her.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:22   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Stakkars mennesker! Får så lyst og si: LØØØP! Og se deg aldri tilbake!

Men sukk, vi ser vel de med 10 kilo eller MER på kroppen om et par år... Skulle ønske noen fortale meg om lavkarbo da jeg veide noen og seksti kilo etter fødsel.. Og ikke oppdaget det når jeg veide 80!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:24   #7
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Huff ja, blir nesten skremt av å lese svarene hans! Jeg skal ALDRI tilbake til hverken vektklubb, GR eller sultekurer for resten av livet mitt!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:29   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Jeg leste det i går og måtte bare le. Den mannen er noe for seg selv!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:28   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Drevon er noe for seg selv.

Å, skulle ønske dét var sant! Dessverre synes jeg han er i godt selskap, jeg da

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:43   #10
Chibi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Chibi er på en erverdig vei

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Sitat:

1300 kcal/dag er meget lite mat. Det er 40 % mindre enn det en vanlig norsk kvinne trenger for gjennomsnittlig aktivitet. Det er så lite mat at det ville være underlig om du ikke følte deg sulten.

Oi... da burde jo jeg egentlig være sulten ganske ofte... det var underlig...
Rare greier... Fra å spise 2-3000kcal hver dag i småspising av alt mulig jeg har hatt i skapene til å så vidt være sulten når det er middagstid, 5timer etter forrige måltid med et par egg og bacon... mystisk det der as! kan det ha noe å gjøre med HVILKEN mat man spiser? nei, det ville jo være utenkelig :P

Chibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:04   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Å, skulle ønske dét var sant! Dessverre synes jeg han er i godt selskap, jeg da

Haha, ja du har jo et poeng. Og Wenche Frölich kunne vært søstera.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:57   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Chibi, her.

Oi... da burde jo jeg egentlig være sulten ganske ofte... det var underlig...
Rare greier... Fra å spise 2-3000kcal hver dag i småspising av alt mulig jeg har hatt i skapene til å så vidt være sulten når det er middagstid, 5timer etter forrige måltid med et par egg og bacon... mystisk det der as! kan det ha noe å gjøre med HVILKEN mat man spiser? nei, det ville jo være utenkelig :P

Heisan - DET så jeg ikke! Jeg spiser 12-1500 kcal om dagen på lavkarbo og er som du også sier ALDRI sulten lengre...

Hilsen Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:25   #13
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Huff ja, blir nesten skremt av å lese svarene hans! Jeg skal ALDRI tilbake til hverken vektklubb, GR eller sultekurer for resten av livet mitt!

Been there - done that. Jeg var konstant sulten og fyste på alt mulig. Dessuten gikk jeg ned kun 3 kg på 8 uker på GR for kroppen gikk jo helt i sparebluss. Fikk kjeft av kursleder som mente på at jeg jukset både med mat- og treningsjournal, for dersom jeg spiste så "riktig" og trente så mye burde jeg rast ned i vekt. Jada - kroppen bare protesterte mot all den uriktige maten den tenker jeg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:44   #14
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

En eller annen media burde ta opp hansken og opprette lavkarbo vektklubb? Aftenposten? De ville fått meg som kunde ihvertfall!

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:09   #15
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei
Talking

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

En eller annen media burde ta opp hansken og opprette lavkarbo vektklubb? Aftenposten? De ville fått meg som kunde ihvertfall!

Helt enig. skulle gjerne vært med i en slike klubb. Skulle gjerne hatt den kaka som viser hvor mye karbo, fett og proteiner man får i seg også. Slik som de har i vektklubb.no. Hadde forenkla det hele veldig.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:09   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Helt enig. skulle gjerne vært med i en slike klubb. Skulle gjerne hatt den kaka som viser hvor mye karbo, fett og proteiner man får i seg også. Slik som de har i vektklubb.no. Hadde forenkla det hele veldig.

Du kan bruke www.fitday.com

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:42   #17
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Helt enig. skulle gjerne vært med i en slike klubb. Skulle gjerne hatt den kaka som viser hvor mye karbo, fett og proteiner man får i seg også. Slik som de har i vektklubb.no. Hadde forenkla det hele veldig.

Eller diett.no

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 17:22   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Cool

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

lavkarboklubb.no - garantert vekttap OG god helse!!

Kanskje noen på forumet her burde slått seg sammen og satt i gang?

Jeg kunne tenkt meg å starte lavkarbo-kursing a la GR stil, med treff, smaksprøver (viktig!!), oppskrifter og motivasjon. Mye info om helse og vekt-effekt. Tenk å hatt 8 ukers kurs hvor de aller fleste hadde gått ned 10 kg??

*drømmer*

Hilsen Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:01   #19
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Sulten ja...
Innsendt av: Anja bli ny, 06/06 - 2010 kl. 00:00

Hei Startet på vektklubb for to uker siden med -10kg som mål. Men må si at jeg er mye sulten! Hva kan jeg gjøre med dette for ikke å sprekke? Kroppen stritter liksom i mot og jeg får vondt i magen..."
Hei, Med vektreduksjon følger det sultfølelse. Slik er kroppen innrettet. Man kan dempe denne sultfølelsen ved ikke å gå ned 10 kg i vekt på noen uker eller måneder. 10 kg fettvev representerer faktisk 70 000 kcal og det er ikke gjort i en håndvending å kvitte seg med et slikt energioverskudd. Mitt råd til deg er at du fokuserer på å få sunne vaner, med sunt kosthold og regelmessig fysisk aktivitet daglig. Du bør redusere kroppsvekten mer gradvis enn det de fleste legger opp til. Da vil du ikke ha sultfølelse som er ubehagelig, du får vaner som du kan leve lenge med, og du må bruke litt lengre tid på å nå dine mål. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon



"Med vektreduksjon følger det sultfølelse"???
Hva er det for pisspreik???

Og Drevon er kanskje ikke helt god i matte? Eller vet han bare ikke kaloriinnholdet i fett? Et gram fett inneholder 9kcal. 1000g (1kg) inneholder da??? Riktig 9000kcal. 10kg * 9000kcal er 90000kcal. Jeg får bare si som vår kjære samferdselsminister Kleppa: Uffda Drevon, dette ble stryk.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 00:09   #20
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må jeg gå sulten? Christian Drevon svarer vektklubbmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Og Drevon er kanskje ikke helt god i matte? Eller vet han bare ikke kaloriinnholdet i fett? Et gram fett inneholder 9kcal. 1000g (1kg) inneholder da??? Riktig 9000kcal. 10kg * 9000kcal er 90000kcal. Jeg får bare si som vår kjære samferdselsminister Kleppa: Uffda Drevon, dette ble stryk.

Det har noe med at for å få bort 1lb fett må man forbrenne 3500 kcal ifølge visse kilder. 1lb = 0.453 gram
Jeg tipper Drevon har tatt en kjapp overslag med 2lb = 1kg
Hence 1kg fett = 7000kcal

Det er godt at han er ingen ingeniør og bare gir råd om mat og ernæring og ikke om konstruksjon av byggninger.

__________________



Sist redigert av Greddy : 11-06-10 kl 00:54.
Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Christian Drevon på villspor? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 15-07-08 08:15
Tett på nett med Christian Drevon David Generell diskusjon 4 08-07-08 18:26
Tabbe av Christian Drevon donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 15 04-10-06 23:06
Christian Drevon slår til igjen... Iset Generell diskusjon 6 06-02-06 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no