Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Lavglykemisk burger kommer til Norge!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-05, 11:14   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Lavglykemisk burger kommer til Norge!

Den 20. april vil burgeren "Fedon King" være tilgjengelig i alle landets Burger Kings restauranter. Les hele nyheten her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103925

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 11:24   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Den 20. april vil burgeren "Fedon King" være tilgjengelig i alle landets Burger Kings restauranter. Les hele nyheten her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103925

KULT! *venterpå20april*

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 11:42   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

kommer den til å bli servert med pommes-frites...??

mulig det stod om det i artikkelen... isåfall har jeg oversett det...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 12:04   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Hmf, er mest skuffa over burger kings uttalelser om atkins produkter.
Ser ut som jeg fortsatt må nyte burger med salat og dressing , men uten brød.
Ja, ja for vel prøvde den når jeg kommer over på vedlikehold.

ellers har jeg hørt at fedon bøkene skal utgis i england.
Go Fedon - Go Fedon

Så noen virkelig gode tegn i tiden: Ledern i ukens KK går å bekjempelse av sukker og et hotell i Bodø har fjernet all sjokolade og brus fra minibarene, de er erstattet med vann , snacks gulrøtter og yougert.

Nå skjer det ting i samfunnet, sakte men sikkert, En stor takk til Fedon som etter min menig er den som har gjort mest for å åpne øya på det norske folk.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 12:06   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det er jo kjempebra

det går rette veien

begod, enig med deg i uttalelsene om atkins...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 12:58   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ååh, kunne den ikke kommet i dag da (eller imorgen) Tihi..Skal ut da Men har ikke tenkt å spise noe burger uansett, men hadde jo vært morro og hatt sjansen. Dette var jo litt morsomt da..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 14:50   #7
pysa
Ubekreftet Medlem
 
pysa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 47
Innlegg: 104
pysa er ny på veien

ja ja... vi har jo ikke noe burgerking i Grenland da... men kjekt å vite når man skal inn til tigerstaden

__________________
PYSA









pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 14:53   #8
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Høres bra ut... gleder meg jeg

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 15:52   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Høres jo bra ut dette.

Samtidig er jeg litt overrasket over Fedons uttalelse når det gjelder Atkins og karber.

Sitat:

"Jeg er ikke enig med Atkins i at maten skal være så godt som helt uten karbohydrater"



Hadde de laget en ordentlig Atkinsburger, kan man banne på at den hadde vært overfylt med gode grønnsaker!!! Tror tilogmed FEDON at Atkins består av fett og null karbo?

Nå ble jeg virkelig skuffet over Fedon.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:00   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

sjekket sidene til burgerking og en burger inneholder over 20 gram karber...
også har den ikke ost på engang

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:06   #11
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Det var myye Ja, men en sånn til middag når du følger Fedon, er jo ikke sååå ille, om man skal ligge rundt 100 om dagen (veit ikke hvor jeg leste det - har lite peil på Fedon ). Men er jo ikke noe for en Atkinser eller en på Ketolysekuren. Da blir det bare en burger den dagen (eller helst ikke den da..)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:09   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

men om man ikke spiser så mye av brødet så går det sikkert fin-fint.

man må riktignok ta med kniv og gaffel på burgerking

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:11   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

men om man ikke spiser så mye av brødet så går det sikkert fin-fint.

man må riktignok ta med kniv og gaffel på burgerking

Ja uff, BK har jo de mest sølete burgerne som finnes!! Man MÅ jo spise dem med kniv og gaffel omtrent.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:11   #14
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Over 20 karber Jaja.. får vente til jeg er i mål og går over til fedon-mat. Har jeg noe å glede meg til. Rart at ikke det kommer noen atkins varianter egentlig... Hu Celina (eller noen andre) burde jo få til et samarbeid med maccer'n eller bigbite eller peppes eller noe... Sukk... det hadde vært noe

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:14   #15
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ooooi!
Så kult!!!! *vente lenge på 20.april*
Skulle vært imorgen

  Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:24   #16
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Ser mange reagerer på antall gram karbohydrater i burgeren - og det skjønner jeg for dere som teller karbene. Dessuten har jo jeg gjort en liten brøler i overskrifta og kalt det en "Lavkarbo-burger" Det riktige er at den er LAVGLYKEMISK - og det er jo noe ganske annet


Sorry - skal prøve å rette opp sporenstreks!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:26   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

men jeg ble ikke overrasket over antallet karber for så lenge det er mel i brødet så blir det jo en del karber.

synes det er flott at kjøttet er renere og at dressingene er sunnere
og hvis noen av oss karbetellere mååååå ha burger, så kan man jo bare droppe brødet.
og burgeren er mye sunnere enn andre burgere

og ikke glem bestikket

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:27   #18
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Der jeg jobbet før (gatekjøkken) solgte vi Amerikanske Burgere, og dem var 100 % rent (biff) kjøtt, ville en slik uten brød vært ok?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 17:31   #19
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

ja, det vil jeg da tro

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 12:35   #20
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Prøvde denne hamburgeren før i dag. vet ikke hvorfor. var sulten og hadde lyst å prøve den.. uansett.. den var kjempegod! dyr da 44kr på take out. men den var stor og mektig. synd at det ikke var ost med men det kan man kansje bestille på om man spør. de lager jo den menst du venter. det er 30karboer i en sån hamburger men jeg fant ut det går gå for i dag :P , men den er å anbefale.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 12:48   #21
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Burgeren er VÆLDI go'!!!!!!

Og heldige oss Lindbergere da, som kan spise den!


HA HA HA HA HA HA HA

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 14:11   #22
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av MHM

Burgeren er VÆLDI go'!!!!!!

Og heldige oss Lindbergere da, som kan spise den!


HA HA HA HA HA HA HA

Gleder meg

  Svar med sitat
Gammel 21-04-05, 15:54   #23
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Linda: Kanskje vi skal ta oss et etegilde her i Trondheim? Hakke sett Burger King noen plasser Men jeg er osm kjent osm regel i svime uansett hvor jeg går

Noen flere som har smakt den?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 15:38   #24
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Cool

Falt ikke helt i min smak....

Nope...neste gang tar jeg heller en salat til lunsj!

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 15:57   #25
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sukk.

Ikke noe Burger king i Hønefoss,så jeg må ærlig inrømme at på onsdag,hadde jeg fryktelig dårlig tid. Skulle se på danseoppvisning til dattern i kinoen(sesongavslutning)
Rasa avgårde rett etter jobben,og da jeg kom fram var jeg så sulten at jeg holdt på å dø. Så jeg kjøpte meg en 160 grams hamburger med alt tilbehør. Den smakte aldeles fortreffelig Men det er rart med det når en ikke har spist uteburger på 5-6 måneder, så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet
Spiser jo burger hjemme da,men det er på salatseng med kniv og gaffel.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33
Atkins produkter kommer til Norge! HP Atkins kosthold 67 22-09-04 17:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no