Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-11, 13:15   #7251
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Trooor jeg har sett både slengbukser og sånne vide "dressbukser" i stor-avdelingene på Kappahl og/eller Lindex, men jeg husker denne problematikken godt... helt utrolig at det er så vanskelig å finne flatterende bukser over str 44. Ellers så ville jeg anbefalt Zizzi, men jeg er usikker på om de har nettbutikk, eller avdeling i nærheten av deg. Det var i alle fall der jeg gjorde all buksehandelen min for noenogtjue kilo siden...

Takk for tips. Har vært på Kappahl og Lindex, men ikke funnet noe - de tar jo inn forskjellig klær i ulike butikker... Får sjekke Zizzi

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som pleier å handle f.eks hos Ellos?
Jeg har gjort det et par ganger, og måttet sende tilbake nesten alt fordi det ikke er pent på meg, eller ikke passer.
Skal det være så vanskelig å handle over postordre?? Eller er det bare meg som er håpløs når jeg velger klær? Flere enn meg som får klær som slett ikke blir bra på?

HELT umulig å handle klær på postordre. Det greie med Ellos er at de ofte har fri reur - noe jeg har benyttet meg av ofte

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 20-04-11, 14:14   #7252
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

har handlet paa ellos et par ganger, men aldri bukser. og fri frakt begge ganger da klesplagg var i helt annen farge enn det bildet og tekst tilsa

ellos foerer zizzi forresten, men det er jo svindyrt... og en kollega av meg sa zizzi var rimelig..syns ikke 4-500 for en topp er rimelig jeg...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 20-04-11, 18:27   #7253
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som pleier å handle f.eks hos Ellos?
Jeg har gjort det et par ganger, og måttet sende tilbake nesten alt fordi det ikke er pent på meg, eller ikke passer.

Jeg handler endel basisplagg (+badetøy) på Ellos, og det passer stort sett alltid.Men jeg vet veldig godt hvilke fasonger jeg ikke passer i, så jeg gidder ikke teste nye ting der. Det tar jeg heller i butikken. Men som sagt, basisting fungerer fint. Desstuen har de endel bukser som er rette i hoftene, noe som nesten er umulig å finne ellers.

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hun vil helst ikke gå på besøk hvor hun må bruke bilen, siden hun skal ha sine vinglass uansett hvor hun er. Må hun kjøre, er hun snar til å kjøre hjem, for hun skal roe ned for kvelden med sine glass.

Definisjonen på avhengighet er jo når man begynner å ofre tid med familie eller omngangskrets for å pleie vanen sin (gjelder alt fra spill, alkohol, internett, jobben osv). Og det høres det jo ut som hun gjør

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-04-11, 18:37   #7254
mimmi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 41
mimmi29 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurte på om det er viktig å passe på kaloriene? Jeg er i startgropa her å bekymrer meg litt for om jeg spiser for mange kacl og for mye fett? Noen som kan hjelpe??

mimmi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo skal jeg prøve meg på
Gammel 20-04-11, 19:48   #7255
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mimmi29, her.

Jeg lurte på om det er viktig å passe på kaloriene? Jeg er i startgropa her å bekymrer meg litt for om jeg spiser for mange kacl og for mye fett? Noen som kan hjelpe??


Nei, det er i utgangspunktet ikke viktig og passe kaloriene når du starter på et lavkarbokosthold. Det viktigste er å spise det antall karbo man har bestemt seg for - avhengig av retning man følger - og nok fett. Mer fett jo mindre karbo

En del mer erfarne lavkarbere opplever at de ikke finner "sin" naturlige mengde mat pr dag på et lavkarbokosthold (som meg ). De spiser for lite eller for mye generelt sett for å oppnå vektnedgang. Dette er INDIVIDUELT og vil ikke gjelde alle.

Jeg anbefaler deg og konsentrere deg om å sette deg inn i lavkarbokostholdet, og ha kontroll på karbohydratinntaket Det tar uansett noen uker før fettforbrenning er optimal, så konsentrer deg om å bli komfortabel med kostholdet først.

Har du holdt på 6-8 uker uten å oppleve vektnedgang - kan det være en ide og bruke www.diett.no for å ha kontroll på om du spiser nok fett, eller om det er andre ting du spiser som kan stanse en vektnedgang. (Søk på partystoppere for nærmere forklaring).

Husk også at lavkarbo er vektregulerende, og er du innen normalBMI - er det ikke sikkert du vil få særlig vektnedgang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 20-04-11, 20:39   #7256
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Takk for tips. Kanskje jeg kan finne de på nett også. Mye lettere å lete hvis jeg har noe bestemt å lete etter...

Jeg har mange fine bukser fra Kappahl. De har bukser som er rette i bena (kanskje ikke sleng). Men de satt pent på meg da jeg brukte 44/46 og 48/50. Jeg likte de veldig godt. Om de har dem fortsatt vet jeg ikke sikkert. Men de har hatt ca samme modellen de siste fire åra.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-04-11, 20:55   #7257
mimmi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 41
mimmi29 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for svar Da skal jeg sette meg godt inn i dette pg fortsette... Jeg har en 10-12 kg overvekt iallefall.. Men merket at første uka gikk jeg ned 3,7kg og denne uka har jeg gått opp 400 gram til nå.

mimmi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo skal jeg prøve meg på
Gammel 20-04-11, 21:23   #7258
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har strevd med frokost nå lenge, og jeg trodde å faste slik at jeg skippet frokost kom til å hjelpe, men selvsagt - det første måltidet er uansett det første måltidet. Så jeg har vært på jakt etter noe lett å spise da jeg brekker meg omtrendt bare av tanken på en fet frokost ala egg og bacon. For noen dager siden kom jeg over tyrkisk yoghurt og i det store yoghurtsavnet, så ble altså en bøtte på 500g (den minste størrelsen) med meg hjem, sammen med en pakke frosne bringebær, og dagen etter hadde jeg tidenes BESTE frokost!

Men jeg lurer på, hva mener dere andre på ketolyse om tyrkisk yoghurt? Er det så fyfy som de fleste tror?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-04-11, 22:29   #7259
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg har strevd med frokost nå lenge, og jeg trodde å faste slik at jeg skippet frokost kom til å hjelpe, men selvsagt - det første måltidet er uansett det første måltidet. Så jeg har vært på jakt etter noe lett å spise da jeg brekker meg omtrendt bare av tanken på en fet frokost ala egg og bacon. For noen dager siden kom jeg over tyrkisk yoghurt og i det store yoghurtsavnet, så ble altså en bøtte på 500g (den minste størrelsen) med meg hjem, sammen med en pakke frosne bringebær, og dagen etter hadde jeg tidenes BESTE frokost!

Men jeg lurer på, hva mener dere andre på ketolyse om tyrkisk yoghurt? Er det så fyfy som de fleste tror?

Vel, du "bruker opp" en tredjedel av karboen du skal ha per dag på 1dl, men det er jo ditt valg hva du spiser. Jeg spiser cottage cheese som et alternativ til yoghurt, med kanel og litt stevia.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-04-11, 22:35   #7260
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

har prøvd cc med kanel og sukrin, men det falt ikke i smak som frokost her, alt for søtt og mektig.
Jeg spiser mellom 13 og 22, så det vil si at jeg rekker ikke mer enn den frokosten og middag, og evt litt kos på kvelden før jeg slutter å spise allikevel, så det at jeg bruke 1/3 av kvoten gjør ikke så mye for min del. Det jeg lurte på, var hva dere synes om den type matvare generelt. Vil den gjøre opprør i magen deres f.eks? vil noen av stoffene virke negativt på vektnedgang?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-04-11, 23:33   #7261
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

har prøvd cc med kanel og sukrin, men det falt ikke i smak som frokost her, alt for søtt og mektig.
Jeg spiser mellom 13 og 22, så det vil si at jeg rekker ikke mer enn den frokosten og middag, og evt litt kos på kvelden før jeg slutter å spise allikevel, så det at jeg bruke 1/3 av kvoten gjør ikke så mye for min del. Det jeg lurte på, var hva dere synes om den type matvare generelt. Vil den gjøre opprør i magen deres f.eks? vil noen av stoffene virke negativt på vektnedgang?

Den innholder jo bare høypasteurisert melk, fløte og yoghurtkultur, så skulle vel ikke påvirke deg noen mer eller annerledes enn andre melkeprodukter. Det beste du kan gjøre er vel bare å teste ut hvordan det fungerer å spise den til frokost FOR DEG.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-04-11, 16:18   #7262
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grete Waitz døde nettopp av kreft. RIP! Hun er/har vært forbilde for mange.

Men det jeg lurer på, hva slags form for kreft hadde hun?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-04-11, 16:45   #7263
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

det nektet hun aa fortelle til media ifolge dagbladet

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 21-04-11, 16:55   #7264
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har i løpet av dagen følt meg litt "trang" og ekkel i brystet... følte meg litt rar i går kveld óg, men ikke akkurat det samme som i dag, og så regnet jeg med at det kom av den burgeren jeg spiste fra Sesam (med brød og det hele)...

Føler også at jeg har ganske til hjertebank... har egentlig ganske høy hvilepuls sånn til vanlig, så det slår ikke RASKERE enn normalt, akkurat... er bare som om brystet er mer "urolig" og stresset.

Noen som har noen tanker? Fikk så smått et lite angstanfall i dag, da jeg har veldig mye på tankene for tiden... er det kanskje det? Mye stress? Er liksom en sånn type person som blir stresset av å VÆRE stresset, og ser for meg alt mulige slags farlige sykdommer når jeg blir sånn her - og det gjør jo ikke ting bedre, akkurat...

Noen tips til hvordan jeg kan få roet meg litt? Har nesten mest trang til å gråte, men familien er bortreist, så jeg føler meg nokså bekymret og ikke minst ensom her jeg er for meg selv...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 21-04-11, 17:36   #7265
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Har i løpet av dagen følt meg litt "trang" og ekkel i brystet... følte meg litt rar i går kveld óg, men ikke akkurat det samme som i dag, og så regnet jeg med at det kom av den burgeren jeg spiste fra Sesam (med brød og det hele)...

Føler også at jeg har ganske til hjertebank... har egentlig ganske høy hvilepuls sånn til vanlig, så det slår ikke RASKERE enn normalt, akkurat... er bare som om brystet er mer "urolig" og stresset.

Noen som har noen tanker? Fikk så smått et lite angstanfall i dag, da jeg har veldig mye på tankene for tiden... er det kanskje det? Mye stress? Er liksom en sånn type person som blir stresset av å VÆRE stresset, og ser for meg alt mulige slags farlige sykdommer når jeg blir sånn her - og det gjør jo ikke ting bedre, akkurat...

Noen tips til hvordan jeg kan få roet meg litt? Har nesten mest trang til å gråte, men familien er bortreist, så jeg føler meg nokså bekymret og ikke minst ensom her jeg er for meg selv...

Ringe mamma? Det pleier og hjelpe for meg... både når jeg var 16 som du er og nå når jeg er 40
Hjelper det at jeg er hjemme alene også - og at jeg HATER og være alene i huset om natta? Ligger og lytter konstant... sender deg en klem jeg, og håp om at du finner på noe å pusle med så du ikke tenker for mye (slik jeg også gjør...).
Hilse Trondheim da - jeg har hele familien min der - og sendt sambo til Fosen (Er hjemme pga legetime tirsdag som var og at jeg er ganske dårlig form for tida... MEN koser meg i sola, ser jurassic park på tv og spiser pisket krem med bjørnebær! )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-04-11, 17:39   #7266
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei Julie.

Urolig hjerterytme og flimring er ikke gøy, men det er heller ikke farlig i denne konteksten.
Skjønner godt at du får angst av dette, og resultatet er jo at det oppleves som enda verre - selvforsterkende.

Jeg opplever dette hvis jeg beveger meg inn og ut av ketose. Jeg bruker magnesium for å roe det ned (600-800 mg).

Ubehagelig, men ikke farlig med andre ord.

Ha en fin påske

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 21-04-11, 17:41   #7267
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ringe mamma? Det pleier og hjelpe for meg... både når jeg var 16 som du er og nå når jeg er 40
Hjelper det at jeg er hjemme alene også - og at jeg HATER og være alene i huset om natta? Ligger og lytter konstant... sender deg en klem jeg, og håp om at du finner på noe å pusle med så du ikke tenker for mye (slik jeg også gjør...).
Hilse Trondheim da - jeg har hele familien min der - og sendt sambo til Fosen (Er hjemme pga legetime tirsdag som var og at jeg er ganske dårlig form for tida... MEN koser meg i sola, ser jurassic park på tv og spiser pisket krem med bjørnebær! )

Njaa, mamma og jeg har liksom ikke et slikt forhold... i løpet av årene har hun hatt såpass mye å tenke på selv, at jeg har blitt vant til å takle ting på egen hånd.

Trengte egentlig bare et par trøstende ord herfra... Var (er fortsatt litt) bekymret for at det kan være noe farlig... men som sagt så er jo det evige med at jeg bekymrer meg for å være bekymret, og da hoper deg seg liksom opp.

Men da kan jeg vel egentlig regne med at det er dét som er "problemet", og ikke noe med hjertet? Vil liksom gjerne kunne slå meg til ro med at jeg ikke burde komme meg på sykehus...

Og elsker egentlig å være hjemme alene, men akkurat nå fikk jeg litt panikk! Dvs, broren min er hjemme da, men han er litt naiv og uvitende - føler meg mye mer voksen enn ham til tross for at han er to år eldre - så da ville jeg liksom ikke bekymre han når jeg kunne spørre dere her inne.


Edit - legger inn dette her jeg, så slipper jeg å ha tre innlegg på rad:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En lege fortalte meg at man kan få ødemer i kroppen når man drikker for lite vann. Det er fordi kroppen samler vannet rundt vitale organer. Jeg kan kjenne det på den måten at det blir så stramt over brystet. Men straks jeg får endel vann innabords forsvinner denne pressfølelsen igjen.

Hvis jeg spiser for masse karbo får jeg i tillegg ødemer i beinda, men det skal visstnok ha en annen årsak og da er et bare to ting som hjelper; begynne med lite karbo igjen eller ta vanndrivende.

Hmm, kanskje dette kan være noe?? Drikker nemlig veldig lite i løpet av dagen - er jo ALDRI tørst.

*Løper inn på kjøkkenet og henter seg en flaske vann*

__________________


Sist redigert av Julie : 21-04-11 kl 18:14.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 21-04-11, 18:09   #7268
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Hei Julie.

Urolig hjerterytme og flimring er ikke gøy, men det er heller ikke farlig i denne konteksten.
Skjønner godt at du får angst av dette, og resultatet er jo at det oppleves som enda verre - selvforsterkende.

Jeg opplever dette hvis jeg beveger meg inn og ut av ketose. Jeg bruker magnesium for å roe det ned (600-800 mg).

Ubehagelig, men ikke farlig med andre ord.

Ha en fin påske

Beklager, Ignite, så bare innlegget ditt nå!

Ja, jeg tenkte at det kanskje kunne være magnesium, så da tenker jeg at jeg skal bli strengere med å ta magnesiumtilskudd, samt passe på å få i meg nok vann.

Tusen takk for svar, og god påske til deg óg!

__________________


Sist redigert av Julie : 21-04-11 kl 18:19.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 21-04-11, 18:16   #7269
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Njaa, mamma og jeg har liksom ikke et slikt forhold... i løpet av årene har hun hatt såpass mye å tenke på selv, at jeg har blitt vant til å takle ting på egen hånd.

Trengte egentlig bare et par trøstende ord herfra... Var (er fortsatt litt) bekymret for at det kan være noe farlig... men som sagt så er jo det evige med at jeg bekymrer meg for å være bekymret, og da hoper deg seg liksom opp.

Men da kan jeg vel egentlig regne med at det er dét som er "problemet", og ikke noe med hjertet? Vil liksom gjerne kunne slå meg til ro med at jeg ikke burde komme meg på sykehus...

Du er bare 16 år snuppa, det er nok ingenting og bekymre seg for! Drikk litt vann og har du magnesium - ta en tablett nå og en når du legger deg

Lett angst og tendens til å bekymre seg kan forsterke hva som helst - har du noe du liker og holde på med - eller venner du kan henge litt med? For min del hjelper det mot litt angst om jeg holder meg opptatt med noe, lese en bok, leker med fotoboken jeg holder på og lage over min mors liv (hun fyller snart 60), webdesign, eller henge på forumet og lete etter tråder jeg kan svare på

Et tips som har hjulpet meg mye før - er å jobbe litt med "tilstedeværelsen" eller jordingen min. Legg deg på gulvet med øynene åpne og gjør opp en status: HVOR er jeg, NÅR er jeg her (dato, klokka), kjenn så at gulvet berører ryggen, hælene, albuene, bakhodet osv. Kjenn på hvordan det er å være - bare være - akkurat her og nå Tøm hodet for tanker og bare VÆR! Hvis du føler angsten tar litt overhånd igjen - gjenta!

Hold deg opptatt - vær tilstede - og erkjenn at SÅNN er du bare - litt for mye tanker på en gang (sånn er jeg også gitt...). Sorter ut det som ikke er reelt, slik som "what if's". Ingenting annet en her og nå eksisterer til enhver tid.

Og hvis DETTE ikke hjelper - ta på deg gåskoene og GÅ en rask tur! Det er faktisk bevist at man ikke kan være nedstemt samtidig som man er i aktivitet, siden aktivitet så man blir litt varm trigger gode endorfiner og da er det ikke plass til nedstemthet-kjemien

Av og til må jeg faktisk tvinge meg til å være sosial eller gjøre ting jeg vet jeg liker for å komme meg litt utav tankemønsterene mine - kanskje det kan hjelpe deg også?

Håper du får en fin og avslappet GOD påske i det aller beste selskapet - nemlig DEG SELV!

Klem fra romlingen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-04-11, 18:28   #7270
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lett angst og tendens til å bekymre seg kan forsterke hva som helst - har du noe du liker og holde på med - eller venner du kan henge litt med? For min del hjelper det mot litt angst om jeg holder meg opptatt med noe, lese en bok, leker med fotoboken jeg holder på og lage over min mors liv (hun fyller snart 60), webdesign, eller henge på forumet og lete etter tråder jeg kan svare på

Ja, det går vel nesten litt for mye tid inne på forumet, og ikke nok til å lese til eksamen! Men jeg skal se om jeg kan få gjort litt arbeid - føler meg alltid mer "nyttig" da.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Et tips som har hjulpet meg mye før - er å jobbe litt med "tilstedeværelsen" eller jordingen min. Legg deg på gulvet med øynene åpne og gjør opp en status: HVOR er jeg, NÅR er jeg her (dato, klokka), kjenn så at gulvet berører ryggen, hælene, albuene, bakhodet osv. Kjenn på hvordan det er å være - bare være - akkurat her og nå Tøm hodet for tanker og bare VÆR! Hvis du føler angsten tar litt overhånd igjen - gjenta!

Det er en av tingene jeg sliter mest med... den stemmen i hodet vil bare ikke holde kjeft, hehe!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Av og til må jeg faktisk tvinge meg til å være sosial eller gjøre ting jeg vet jeg liker for å komme meg litt utav tankemønsterene mine - kanskje det kan hjelpe deg også?

Håper du får en fin og avslappet GOD påske i det aller beste selskapet - nemlig DEG SELV!

Klem fra romlingen

Tror det blir tur oppover til hytta i morgen, for vi skal ha påskerenn på lørdag (med hele slekta) - så da får jeg nok tankene over på noe annet! Er nok bare humøret som er på bærtur nå som jeg har vært ut av ketose en stund.

Takk for svar, Ignite og Nerthus!

(Og beklager for litt kupping av tråd her!)

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 21-04-11, 19:03   #7271
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei!

Jeg har selv hatt en trang følelse i brystet i lang tid.
Den sitter liksom oppe til venstre hos meg så jeg trodde jo at jeg hadde hjertetrøbbel. Eller lungetrøbbel. Jeg har nå gått i over to måneder hos manuellterapaut og har fått bekreftet at sykdommen min skyldes stress..

Anbefaler deg time hos manuellterapaut, som bedriver både massasje og leddknekk, ting blir bedre veldig kjapt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-04-11, 20:20   #7272
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hei!

Jeg har selv hatt en trang følelse i brystet i lang tid.
Den sitter liksom oppe til venstre hos meg så jeg trodde jo at jeg hadde hjertetrøbbel. Eller lungetrøbbel. Jeg har nå gått i over to måneder hos manuellterapaut og har fått bekreftet at sykdommen min skyldes stress..

Anbefaler deg time hos manuellterapaut, som bedriver både massasje og leddknekk, ting blir bedre veldig kjapt.

huff og huff, da må det være det som skyldes her også Utbrent og full av stress.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-04-11, 22:15   #7273
pirilen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 12
pirilen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei!

Jeg er helt ny på dette og begynte med lavkarbo for to dager siden...
Bare lurer på; hvor lang tid tar det før kroppen kommer i ketolyse?
Og hvor langt tid tar det før karbosuget gir seg..

pirilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt egenkomponert LCHF
Gammel 21-04-11, 22:17   #7274
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Anbefaler deg time hos manuellterapaut, som bedriver både massasje og leddknekk, ting blir bedre veldig kjapt.

En tur til manuellterapeut i så ung alder an være god forebygging uansett Kunne spart nakken min for mye om jeg hadde gjort det selv.
Ellers pleier trang i brystet og ekstra sliten på denne tida av året ofte å bety at pollenet er på vei for endel av oss.... (jeg ble pollenallergisk første året på vgs)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-04-11, 22:28   #7275
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av pirilen, her.

Hei!

Jeg er helt ny på dette og begynte med lavkarbo for to dager siden...
Bare lurer på; hvor lang tid tar det før kroppen kommer i ketolyse?
Og hvor langt tid tar det før karbosuget gir seg..

Sjekk ut nybegynnertråden til arnakristin først. Ketolyse er en lavkarbo-retning, ketose er tilstanden kroppen kommer i når den inntar lite karbohydrater - bare så du vet forskjellen

Søk opp ketose øverst til venstre så finner du mange tråder med samme tema. Det er inviduelt hvor lang tid det tar - avhengig av hvor mange karbohydrater du spiser hver dag. Suget kan ta fra 3 dager til et par uker - sørg for å spise NOK fett om du spiser lite karbo, det vil ofte avhjelpe.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no