Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-11, 08:41   #9701
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nå må det også sies at de øvelsene ikke virket på meg, men etter at jeg satte meg oppi en sånn kule 40m opp i luften og snurrer rundt på gran canaria, så ble jeg bra

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-08-11, 17:34   #9702
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må velge mellom bonusordning eller grunnlønnsstigning. Jeg var ikke på møtet siden jeg jobbet natt den uka og mistenker at jeg ikke har fått med meg all informasjonen selv om jeg har diskutert saken med kollegaer. Man velger bare for ett og ett år vel?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-11, 17:55   #9703
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg må velge mellom bonusordning eller grunnlønnsstigning. Jeg var ikke på møtet siden jeg jobbet natt den uka og mistenker at jeg ikke har fått med meg all informasjonen selv om jeg har diskutert saken med kollegaer. Man velger bare for ett og ett år vel?

Du skal vel ha skriftlig informasjon om lønnssystemet i bedriften din? Snakk med sjefen, eller personellansvarlig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 23-08-11, 18:12   #9704
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du skal vel ha skriftlig informasjon om lønnssystemet i bedriften din? Snakk med sjefen, eller personellansvarlig

Det jeg fikk var dette:

Sitat:

There are a few things for you to consider as part of this year's wage agreement.

Basically you have two choices:

1. Get your base salary per 01.01.2011 adjusted with 2,7% effective from 01.04.2011 (in other words you will get your salary adjusted and the new salary will be paid for the last 9 months of 2011).

2. Join a bonus system with a bonus set at 6%, half of this - 3% will be guaranteed and will be paid out on 15.09.2011 (this means 3 percent of the full 12 months of 2011). Than if the EBIDTA target for the company are met 3% will be paid out in April/May 2012 (based on the salary per 01.01.2011). Currently EBIDTA is a head of budget so, so far it looks promising to get the full 6 percent. However then the base salary will be same going into the next year. In 2012 there will be regular wage agreements and the base salary for all is most likely adjusted with X% and you will keep the 6% bonus (minimum), but in 2012 nothing will be guaranteed and everything will be dependent on the EBIDTA target. Also the bonus in 2012 will be 6% of the salary per01.01.2012 to be paid out in April/May 2013 if the targets are met.

Ser nå at det står "this year's wage agreement", så da må det jo være år for år.

Jeg har regnet på det, og hvis jeg ikke jobber noe overtid eller tillegg (usannsynlig siden jeg jobber 24-timers turnus og stortrives med det) og velger bonus i 2011 og bonus i 2012 og så velger grunnlønnsøking etter det, så fra 2016 så vil totalen fra 2011 til 2016 bli høyere enn bonus de to første årene og så grunnlønnsøkning.

Hvis overtid og tillegg holdes på ca samme nivå (sannsynlig), så er det 5000 kr mer med bonus i 2011, så godt som ingen forskjell i 2012 og så tar grunnlønnsøking kraftig fra bonusordningen. Det er så ille at i løpet av 10 år så hvis jeg har forstått dette rett, så vil de to årene (2011 og 2012) med grunnlønnsøkning faktisk utgjøre 224.000 ekstra totalt over 10 år.

Og jo mer jeg kjenner på det, så kjenner jeg at jeg er feig. Tror jeg heller går for det sikre enn å gamble på det usikre.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-11, 18:51   #9705
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det jeg fikk var dette:

Ser nå at det står "this year's wage agreement", så da må det jo være år for år.

Jeg har regnet på det, og hvis jeg ikke jobber noe overtid eller tillegg (usannsynlig siden jeg jobber 24-timers turnus og stortrives med det) og velger bonus i 2011 og bonus i 2012 og så velger grunnlønnsøking etter det, så fra 2016 så vil totalen fra 2011 til 2016 bli høyere enn bonus de to første årene og så grunnlønnsøkning.

Hvis overtid og tillegg holdes på ca samme nivå (sannsynlig), så er det 5000 kr mer med bonus i 2011, så godt som ingen forskjell i 2012 og så tar grunnlønnsøking kraftig fra bonusordningen. Det er så ille at i løpet av 10 år så hvis jeg har forstått dette rett, så vil de to årene (2011 og 2012) med grunnlønnsøkning faktisk utgjøre 224.000 ekstra totalt over 10 år.

Og jo mer jeg kjenner på det, så kjenner jeg at jeg er feig. Tror jeg heller går for det sikre enn å gamble på det usikre.

Jeg ble litt svimmel jeg! Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 23-08-11, 19:00   #9706
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg ble litt svimmel jeg! Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i?

Jeg jobber med satellittkommunikasjon. Utdannelsen er dataingeniør, men det var visst nok. Jeg jobber i en teknisk helpdesk. Hele firmaet skal visst over på den ordningen hvis jeg har forstått det rett. De har visst den bonusordningen i noen andre land firmaet er i. Firmaet er Marlink, men du har sikkert ikke hørt om det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-11, 19:11   #9707
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg jobber med satellittkommunikasjon. Utdannelsen er dataingeniør, men det var visst nok. Jeg jobber i en teknisk helpdesk. Hele firmaet skal visst over på den ordningen hvis jeg har forstått det rett. De har visst den bonusordningen i noen andre land firmaet er i. Firmaet er Marlink, men du har sikkert ikke hørt om det.

Ikke ukjent fagområde det der gitt

Marlink har jeg faktisk hørt om - forskjellige satcom løsninger spesielt for kommunikasjon til og fra båter/sjø ikke sant?

Har du sjekket med fagforening om dette? Er du NITO-medlem? Jeg ville nok ringt de, de har ganske dyktige rådgivere som kan veilede litt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 23-08-11, 21:25   #9708
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ikke ukjent fagområde det der gitt

Marlink har jeg faktisk hørt om - forskjellige satcom løsninger spesielt for kommunikasjon til og fra båter/sjø ikke sant?

Har du sjekket med fagforening om dette? Er du NITO-medlem? Jeg ville nok ringt de, de har ganske dyktige rådgivere som kan veilede litt

Åh, du har faktisk hørt om oss? Imponert. Du jobber innen noe lignende altså? Ja, vi har diverse satcom-løsninger til for maritime installasjoner. Jeg driver med "bredbånds"-biten, altså VSAT. For det meste ferjer, cruisebåter, seismikkbåter og slikt min avdeling hanskes med.

Jeg er medlem av NITO. Da dette forslaget først kom opp så lo alle av det og sa at bonusordningen var tåpelig og forslaget ble ca enstemmig nedstemt av alle NITO-medlemmene på arbeidsplassen. Det er så mange ingeniører her at alle får NITO-oppgjøret uansett om de er medlemmer eller ei. Så for noen uker siden ble det endelig at slik skulle lønnsoppgjøret være i år og da fikk plutselig folk en annen tone. Jeg hørte flere som sa at bonusordningen var jo flott fordi vi var garantert lønnsøkning neste år, så da ble det dobbelt. Men når jeg regner på det, så får jeg det ikke til å lønne seg hvis man har tenkt å være i bedriften lengre enn to år.

Uansett nå så har jeg sagt ifra til sjefen at jeg ville ha grunnlønnsøkningen. Jeg fikk vite i dag at han måtte ha beskjed innen i morgen tidlig. Føler at jeg har gått glipp av noe viktig info en eller annen plass når dette kom uventet på meg, ja...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-11, 21:47   #9709
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Med tanke på den økonomiske situasjonen i utlandet, ville jeg også gått for avtalen uten bonus nå

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-08-11, 21:49   #9710
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har også høyrt om Marlink.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-08-11, 22:14   #9711
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Åh, du har faktisk hørt om oss? Imponert. Du jobber innen noe lignende altså? Ja, vi har diverse satcom-løsninger til for maritime installasjoner. Jeg driver med "bredbånds"-biten, altså VSAT. For det meste ferjer, cruisebåter, seismikkbåter og slikt min avdeling hanskes med.

Jeg er medlem av NITO. Da dette forslaget først kom opp så lo alle av det og sa at bonusordningen var tåpelig og forslaget ble ca enstemmig nedstemt av alle NITO-medlemmene på arbeidsplassen. Det er så mange ingeniører her at alle får NITO-oppgjøret uansett om de er medlemmer eller ei. Så for noen uker siden ble det endelig at slik skulle lønnsoppgjøret være i år og da fikk plutselig folk en annen tone. Jeg hørte flere som sa at bonusordningen var jo flott fordi vi var garantert lønnsøkning neste år, så da ble det dobbelt. Men når jeg regner på det, så får jeg det ikke til å lønne seg hvis man har tenkt å være i bedriften lengre enn to år.

Uansett nå så har jeg sagt ifra til sjefen at jeg ville ha grunnlønnsøkningen. Jeg fikk vite i dag at han måtte ha beskjed innen i morgen tidlig. Føler at jeg har gått glipp av noe viktig info en eller annen plass når dette kom uventet på meg, ja...

Jeg er litt usikker på om de kan gjøre det på denne måten - du føler jo deg egentlig presset til å si ja til en avtale du er usikker på konsekvensene av... jeg ville sendt en kopi av avtalen til nito og bedt om en kommentar. Hva sier tillitsvalgt for Nito hos dere om dette?

Nå har du uansett sagt hva du ønsker - JEG ville nok sjekket med NITO om de har lov til å gjøre det på denne måten - ellers ville jeg ikke få sovet om natta *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 24-08-11, 13:00   #9712
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor er det rimeligst å kjøpe sjokolade fra Sukkerfritt på nett ???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-08-11, 20:03   #9713
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det mulig å bruke sticky notes/notater i gratisversjoen av Adobe reader? Begynner å bli litt frustrert her, finner ikke noe fullgodt svar på nettet heller. Jeg har den norskspråklige versjonen btw. Skal lese korrektur i et PDF-dokument, og enten så har forfatteren slått av tillatelsen for kommentering/notater, eller så er det noe galt med min versjon ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-08-11, 20:51   #9714
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har lastet ned spotify til iPad, men får ikke logget på med min vanlige bruker? Får logget på på nettet....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-08-11, 20:55   #9715
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har lastet ned spotify til iPad, men får ikke logget på med min vanlige bruker? Får logget på på nettet....

Har du betalt for både spotify på mobilen, og på pc?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 24-08-11, 20:59   #9716
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har lastet ned spotify til iPad, men får ikke logget på med min vanlige bruker? Får logget på på nettet....

Fant ut av det.. Måtte bruke brukernavn og ikke mailadr.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-08-11, 21:48   #9717
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvor er det rimeligst å kjøpe sjokolade fra Sukkerfritt på nett ???

Jeg har ikke sjekket priser, men jeg vil tro at det er billigst rett fra sukkerfritt sine nettsider.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 24-08-11, 22:13   #9718
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man bli få mageplastikk / bukplastikk uten å ha blitt henvist eller har et problem som tilsier å få det dekt? Jeg sliter med nedre magedel, og enkelte dager har jeg bare lyst å klippe den av og lurer på hvilke muligheter det er dersom dette skulle gå noe mer utover livskvaliteten min. Hvordan ligger det an prismessig når det ikke er henvist eller dekt? Hvordan går man fram? Hva er kriteriene for å få det dekt? Jeg er ikke overvektig, men har nok litt ekstra fett og hud akkurat der, og på hoftene men magen plager meg mest. Jeg har bare ett barn, jeg er fortsatt relativt ung, men jeg sliter også en del psykisk hvor mye grunner i utseende.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-08-11, 22:17   #9719
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Kan man bli få mageplastikk / bukplastikk uten å ha blitt henvist eller har et problem som tilsier å få det dekt? Jeg sliter med nedre magedel, og enkelte dager har jeg bare lyst å klippe den av og lurer på hvilke muligheter det er dersom dette skulle gå noe mer utover livskvaliteten min. Hvordan ligger det an prismessig når det ikke er henvist eller dekt? Hvordan går man fram? Hva er kriteriene for å få det dekt? Jeg er ikke overvektig, men har nok litt ekstra fett og hud akkurat der, og på hoftene men magen plager meg mest. Jeg har bare ett barn, jeg er fortsatt relativt ung, men jeg sliter også en del psykisk hvor mye grunner i utseende.

Du kan ringe en hvilken som helst privatklinikk som tar bukplastikk og bestille time til konsultasjon. Om du finner en kirurg som vil gjøre det, er det ganske dyrt med full bukplastikk. Jeg betalte for 6 år siden ca 40 000,-
Du trenger nok bare en liten bukplastikk med litt fettsuging om du trenger noe overhodet. Du er ung og barnet ditt ikke så gammelt! Du kan jo sjekke ut netttsidene til Aleris eller Fornebuklinikken, Ulriksdalen eller Sørlandsklinikken eller Medi3 for nærmere opplysninger og priser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-08-11, 22:27   #9720
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som kan anbefale et lavkarbobrød MED gjær som ikke er så tungt på frø o.l.? Vanlige lavkarbobrød er for tunge for magen min, og jeg fikk plutselig kjempelyst på ostesmørbrød. XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-08-11, 22:36   #9721
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har du prøvd jukseloff? da trenger du bare egg og salt, egentlig. Det blir ikke tungtog du slipper gjær.Kan spises etter 25 min fra start på baking.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 24-08-11, 22:48   #9722
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Noen som kan anbefale et lavkarbobrød MED gjær som ikke er så tungt på frø o.l.? Vanlige lavkarbobrød er for tunge for magen min, og jeg fikk plutselig kjempelyst på ostesmørbrød. XD

Knutteloff er vel med gjær og kanskje et av Nannah sine kunne være noe!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-08-11, 22:53   #9723
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Har du prøvd jukseloff? da trenger du bare egg og salt, egentlig. Det blir ikke tungtog du slipper gjær.Kan spises etter 25 min fra start på baking.

Jepp, men ser ikke helt for meg at jukseloffen beholder konsistensen om jeg prøver å lage ostesmørbrød med den. Men takker for forslag.


Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Knutteloff er vel med gjær og kanskje et av Nannah sine kunne være noe!

Takker og bukker. Er så mange oppskrifter her etter hvert, greit å få forslag.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-08-11, 23:11   #9724
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er hemmeligheten i myke, deilige muffinser? Alle jeg noen gang har laget har blitt tørre, flate og kjedelige, mens alle man får kjøpt på bakeri eller ferdiglaget i butikk er alltid smørmyke.. Hvorfor kan de, men ikke jeg?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-08-11, 23:34   #9725
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Hva er hemmeligheten i myke, deilige muffinser? Alle jeg noen gang har laget har blitt tørre, flate og kjedelige, mens alle man får kjøpt på bakeri eller ferdiglaget i butikk er alltid smørmyke.. Hvorfor kan de, men ikke jeg?

MYE bakepulver!

Denne oppskriften har enda ikke slått feil:
50g smeltet smør
1dl sukker
1 egg
1dl melk
3 teskjeer bakepulver
2 teskjeer vaniljesukker
2.5dl hvetemel

1plate lys kokesjokolade(gjerne Landlord sin)

1. Sett ovnen på 175grader
2. Smelt smøret og la det avkjøle litt
3. Rør smør og sukker lyst og luftig
4. Rør inn egget
5. Rør inn melken og sikt inn mel, bakepulver og vaniljesukker. Bland godt.
6. Hakk sjokoladen ganske fint og rør den forsiktig inn
7. Ha en spiseskje røre i hver form
8. Stekes midt i ovnen i 15 min eller til de blir bittelitt brune oppå!

Dette er mine signaturmuffins hentet fra Mikkes kokebok

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no