Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavere GI???

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-05, 02:52   #1
Ølla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 2
Ølla er på en erverdig vei

Lavere GI???

Heisann.

Jeg leste et blad som Fedon skriver i av og til, lurer på om det er Norsk Ukeblad eller no sånn. Uansett så leste jeg at poteter som ble kokt og deretter avkjølt fikk lavere GI. De kunne godt varmes opp igjen, men poenget var at de skulle kokes og avkjøles. Mitt spørsmål til dere er: hurtigstekte pommes frites slik som Hoff`s pommes frites, er de lavglykemiske? Siden de bare skal stekes i ovnen i 5 min så regener jeg med de er tilberedt på forhånd... eller er jeg help på jordet her??? Hadde være kjekt med noe hjelp!

På forhånd takk!!!

Ølla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 08:22   #2
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Pommes Frites må du nok styre unna på et karbohydratfritt kosthold, men det er sinnsykt
mye annet man kan monso innpå i gode mengder.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 08:44   #3
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg synes det høres veldig suspekt ut at kokte poteter skal få lavere GI av å bli nedkjølt. Pommes Frites er i alle fall omtrent det verste en slanker kan ha i seg. De er bakt i fett, som regel mettet fett, og kombinasjonen karbohydrater og fett gjør at du forbrenner karbene og lagrer fettet. Det er nettopp den mekanismen lavkarbo-diettene forsøker å unngå.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 09:28   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3361

her er det diskutert mere om dette

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 18:39   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hmmm

Det kommer nok ikke til å virke på meg, for jeg kommer til å være så mistroisk at jeg legger på meg av ren overbevisning hvis noen tvinger meg til å spise en kald potet.

Men min far, som var smal som en pinne, pleide å spise kalde poteter med majones og kald fisk midt på natta rett fra kjøleskapet. Kanskje det var sunt?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no