Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og bivirkninger

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 09:45   #1
Småbolle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
Småbolle er på en erverdig vei

Lavkarbo og bivirkninger

Jeg har holdt på med lavkarbo i 1 uke nå og i det siste har jeg vært så kvalm at jeg ikke orker å spise. Noen som har en formening om kvalmen henger sammen med "dietten"?

Småbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:56   #2
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og bivirkninger

Jeg var endel kvalm i begynnelsen, men det gikk heldigvis over! Klarer du å få i deg noe, f. eks en smoothie av bær, egg, litt frø og olje? Det er jo friskt og godt, samtidig som det inneholder næring.

Lykke til!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:05   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og bivirkninger

Opprinnelig lagt inn av Småbolle, her.

Jeg har holdt på med lavkarbo i 1 uke nå og i det siste har jeg vært så kvalm at jeg ikke orker å spise. Noen som har en formening om kvalmen henger sammen med "dietten"?

Det er veldig vanlig å få karbo-abstinenser som kan være ubehagelige i starten, men de går over. Kanskje har du også ligget så lavt på karbohydrater at du har gått i ketose - som kan være krevende i starten, med kvalme og hodepine. Det er aldeles normalt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:13   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og bivirkninger

Kan ha samanheng med overgong til lavkarbo ja. Få i deg nok vatn, og prøv å ete. Skiver av fersk ingefær i kokande vatn er topptips mot kvalme!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:16   #5
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og bivirkninger

Jepp, jeg var kvalm de første to ukene. Jeg blir også kvalm dersom jeg tar morgenvitaminene før frokost og venter for lenge med å spise. Dvs. at jeg tar tabletten før jeg går om morgenen, leverer i barnehage, kjører til jobb og så spiser frokost.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 11:02   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og bivirkninger

Opprinnelig lagt inn av Småbolle, her.

Jeg har holdt på med lavkarbo i 1 uke nå og i det siste har jeg vært så kvalm at jeg ikke orker å spise. Noen som har en formening om kvalmen henger sammen med "dietten"?

Ta en titt innom arnakristins nybegynnertråd, der finner du mange svar på ting man lurer på i starten Sukkeravvvenning vil gi abstinenssymptomer i større eller mindre grad, du kan lese om disse i tråden.

Mange faller nok av lasset de første ukene pga abstinensene - jo mer kunnskap man har om hva som skjer i kroppen på sukkeravvenning jo lettere er det og holde ut

Dette er ikke "bivirkninger" av lavkarbokostholdet - bare så det er klart Bivirkninger av lavkarbokosthold er vektnedgang, hormonbalanse, stabilt blodsukker, mindre sultfølelse og generelt mer velvære.

Det du opplever er rett og slett abstinenser etter avvenning av sukker - og kroppen bruker litt tid på å "forstå" at den nå må hente energien fra fett istedet for fra sukker Det kan være en løsning og spise mindre og oftere i starten, siden det er veldig viktig at du får i deg mat, spesielt da protein og fett slik at kroppen har noe og hente energi fra før den får i gang forbrenning av kroppsfett.

Hold ut - det går over!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bivirkninger Maysan81 Ketolysekuren 6 28-07-11 16:58
Bivirkninger av lavkarbo. Kan ikke bruke gifteringen lengre... rava Lavkarbo generelt 8 18-01-11 13:58
Bivirkninger? Husmusa Generell diskusjon 18 15-01-11 00:03
Bivirkninger? CamillaN Lavkarbo generelt 8 16-03-10 18:19
Bivirkninger Tvilling82 Lavkarbo generelt 1 16-03-10 18:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no