Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor gjør kaffe sånn?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-08, 12:29   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hvorfor gjør kaffe sånn?

Hvorfor er det sånn at kaffe setter fart på.. hva skal man kalle det.. magen..
Avløpssystemet.. you name it.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:34   #2
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

Og hvorfor er det sånn at det ikke gjelder alle?!?! min mage er kronisk treg - skulle ønske det var noe triks med kaffe her i gården også.. eneste som hjelper innimellom er od på magnesium...

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:34   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

Godt spm, men det er definitivt greit å ha

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:35   #4
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

He-he.. vet ikke hvorfor, men bare at det hjelper.. Samme med sjokoladen fra Anton Berg. Mulig at løs mage kan beskrives som en bieffekt, men synes det kan være greit med litt dyttehjelp når fordøyelsen ikke akkurat går i 100!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:37   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

Jeg trenger bare drikke en liten kopp kaffe, så går det som en drøm
hihi.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:39   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

dette må nesten undersøkes mer grundig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:45   #7
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

Jeg tror jeg har svaret - etter en runde resonering. Koffein er jo gift å regne for kroppen - og når kroppen får gift så vil den skille dette ut - derfor øker den diuresen - sånn at vi tisser mye også må vi på do for å rense ut!.. Dette tror jeg, hvertfall.. Noe alla alkohol

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:48   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

Jeg trodde alkohol satt fart på systemet, fordi at det fikk musklene i kroppen og derfor også tarmen, til å slappe av?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 12:51   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn..?

Jajja, det funker i hvertfall. skal være fornøyd med det og ikke lure så illeeee mye.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 16:13   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn?

Fagtermen ble litt heftig for meg, men kanskje noen med gode kunnskaper om rare medisinske ord på engelsk kan få noen mening ut av det:

Sitat:

Coffee is also a powerful stimulant for peristalsis and is sometimes considered to prevent constipation; it is also a diuretic. However, coffee can also cause loose bowel movements.
Practitioners in alternative medicine often recommend coffee enemas for "cleansing of the colon" due to its stimulus of peristalsis, although mainstream medicine has not proved any benefits of the practice.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 16:43   #11
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn?

Kaffe stimulerer peristaltiken i tarmen (sammentrekningene som gjør at avføringen blir skubbet ut) og forhindrer derfor i noen tilfeller forstoppelse., det øker også utskillelsen av urin. ((Kaffe kan også forrårsake lett tarm bevegelse (???) ))

alternativ medisinere anbefaler kaffe som hjelp for å rense tarmen pga stimuleringen av peristaltikken.

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 19:57   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn?

Bra greier, søster Stinen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 19:35   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn?

De hadde en test på radio, disse gutta på p3 fra 10-12... den beste kaffen. ikke på smak men på å få futt på systemet...vet ikke vinneren, men pulver er best for min del...

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 21:55   #14
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor gjør kaffe sånn?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Coffee is also a powerful stimulant for peristalsis and is sometimes considered to prevent constipation; it is also a diuretic. However, coffee can also cause loose bowel movements.
Practitioners in alternative medicine often recommend coffee enemas for "cleansing of the colon" due to its stimulus of peristalsis, although mainstream medicine has not proved any benefits of the practice.:

Coffee Enemas = Kaffeklystér.....

Ellers virker alkohol vanndrivende fordi det hemmer antidiuretisk hormon. Det er hormonet som holder tilbake vann i kroppen slik at vi ikke blir dehydrerte de gangene vi drikker lite. Så når vi drikker alkohol, skiller vi ut mer væske og blir dermed kunstig dehydrert. Husk å drikke nok vann dagen derpå

__________________




Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe 0 karber? Lava Ketolysekuren 30 17-04-08 22:12
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41
Vekt og sånn Carisma Lavkarbo generelt 12 03-11-04 21:54
Snus og kaffe Barry Generell ernæringsdebatt 9 30-07-04 08:30
Hvorfor unngå kaffe? rsy Atkins kosthold 2 10-02-04 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no