Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hei! Ny her

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-09, 09:45   #1
Skosj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
Skosj er på en erverdig vei

Hei! Ny her

Jeg er 29 år gammel, og litt for tung. Hehe.

Jeg har forsøkt lavkarbo et par ganger, men jeg sprekker alltid etter fem-seks dager. Men jeg skal fortsette, for det funker jo! Og jeg får masse energi, magen føles bedre uten usunne karboser og sånn.

Men lurer på om noen av dere har tips til hvilken lavkarbokur det er lurt å følge, når man sprekker hele tida? Ja, hvis det er noen som er bedre enn andre.

Jeg har bare den southbeach-boka, og den er, etter hva jeg har skjønt, litt gnien på kalorier. Jeg har spist mer enn det som står der da.

Jeg har ikke lyst å kjøpe ei ny bok, regner med at man følge en diett med å bare lese her inne.

Gleder meg til å komme i gang!

Skosj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 09:49   #2
Skosj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
Skosj er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her:)

Det jeg lurer mest på om man kan begynne rett på et kosthold med lite kalorier. Om man kan droppe de to ukene helt uten karbohydrater, slik det er i southbeach foreksempel.

Skosj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:59   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Ny her:)

Opprinnelig lagt inn av Skosj, her.

Det jeg lurer mest på om man kan begynne rett på et kosthold med lite kalorier. Om man kan droppe de to ukene helt uten karbohydrater, slik det er i southbeach foreksempel.

Stort sett så teller man ikke kalorier på lavkarbo, det er karbohydratene vi holder telling på. Og da især de "raske" karbene som gir store svigninger i blodsukkeret.

Hvis du ikke har lyst til å kjøpe en ny bok, så anbefaler jeg deg å ta deg en tur på biblioteket for å se etter andre lavkarbobøker.
(Atkins, Slank med ketolysekuren, Bedre uten brød, osv).
Jeg tror dessverre ikke at du bare kan "lese deg opp" her inne, det er forskjell på de forskjellige filosofiene, og du skal vite hva du gjør (Altså ha gode bakgrunnskunnskaper) hvis du skal følge et egenkomponert opplegg. Plukker du bare det du liker fra alle filosofiene, er det ikke sikkert at du kommer noen vei...

Jeg vet ikke hvilken filosofi du ikke vil komme til å sprekke på, så der er det vanskelig å gi råd.
Men jeg tror du bør jobbe litt med motivasjonen din - i alle fall motivasjonen til å faktisk følge et opplegg over litt lengere tid enn bare en uke. Lavkarbo/ketolyse krever en del planlegging.
Prøv å søke etter en tråd her inne som heter "Hvordan lykkes med ketolyse" (eller noe slikt)
Husk at søtsug forsvinner etter et par uker uten sukker- og lavkarbo bør være et kosthold for livet, ikke bare en "4-ukers kur".

Lykke til med det du bestemmer deg for - og velkommen inn på dette forumet!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no