Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hypothyreose

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 23:08   #1
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Hypothyreose

Er det noen av dere som har verdier innenfor referanseområdene, men som er medisinert i forhold til hypothyreose?

Jeg synes jeg har en del symptomer, men blodprøvene mine er visst helt ok.

Det mest fremtredende, er at jeg, som alltid har vært en veldig positiv person, og i hvert fall ikke er "tungsindig", har vært nesten litt depressiv i sommer. Ikke likt meg i det hele tatt. Føler meg dorsk og lat, har ikke tiltakslyst, og hukommelsen min har blitt på høyde med en halvstor sparegris. Ikke bra. Mister hår som bare det, og det er ikke i "form" samme hvor mye jeg fikser det føler jeg.
Tidligere har jeg heller hatt for høy puls, men nå er den lav, ofte under 60, og det er i k k e normalt for meg.

Kanskje det er pga. jævlig jobb om dagen? At jeg prøver å konstruere en litt mer "stuerein" grunn for meg selv? Kanskje jeg er bare litt utladet akkurat nå pga. turbulens på jobb? Jeg har alltid hatt flere jobber, og hatt enorm arbeidskapasitet. Nå orker jeg nesten ingen ting, og det går mest på tiltakslysten altså. Jeg gjør det jo når jeg setter igang, men det sitter ofte laaangt inne.

Hva tror dere?

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 07:32   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hypothyreose

Jeg har normal TSH og T3/T4 i grenseområde og derfor mener legen at jeg ikke er hypo. Jeg derimot mener at jeg er det fordi jeg sov og frøs helt ekstremt i fjor. Den andre legen min som tenker litt "annerledes" da jeg kunne prøve ut levaxin/liotyronin og det endret jo alt.
Jeg frøs jo ikke lenger, jeg sov på natten og ikke hele dagen.

Nå ligger prøvene fortsatt innen normal (TSH litt lavere enn den pleier). Men jeg har det mye bedre.

Så jeg har vel subklinisk hypotyreose

Hvilke verdier har du og hvilke medisiner bruker du?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 07:35   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Såkalt "hypothyreose type 2" (stoffskiftesymptomer ved "fine" prøver) er ikke noe å spøke med. Man blir like ødelagt av den som av den målbare.

Den gode nyheten er at du sannsynligvis har en kjertel som fungerer. Den dårlige nyheten er at du antakelig har en kropp som er utav balanse.

Har du fått sjekket
- crp
- ferritin/jern
- b12
- d-vitamin

Eventuelle andre ting? Stoffskiftet er ekstremt avhengig av en god bakteriekultur i mage/tarm - hele 20% av stoffskiftehormonene dannes (videreforedles til et brukbart molekyl) av bakterier i tarmen. Så det å kultivere de riktige mikroorganismene i mage/tarm er viktig.

Den gode nyheten er at et LCHF-kosthold med masse grønnsaker (og helst en god del rå) bidrar mye mer til dette enn et "godt norsk kosthold" (uttrykket innenfor gåseøynene skal leses med sterkt ironisk trykk.)

videre - er du kvinne og bruker østrogenholdig prevensjon så kan det bidra da det ekstra østrogenet i kroppen binder opp stoffskiftehormoner (ikke skyt meg om dette ikke er 100% skjematisk riktig - det var dette legen forklarte som årsak for at han helst ville at jeg skulle fortsette med min rent gestagen-baserte prevensjon i stedet for å prøve noe annet med østrogen inni).

Du finner mer om dette om du tar et engelsk søk på hypothyrodism type 2

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:22   #4
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Hypothyreose

Har ikke sjekket disse verdiene nå nei, men det skal jeg sørge for å få gjort på mandag, da jeg har legetime igjen. Sliter så med senebetennelser som ikke gir seg, og etter hva jeg har forstått, så er det også et symptom. Sover ikke godt om natten heller, og våkner mange ganger hver natt.

Skal google litt mer, slik at jeg har noe å slå i bordet med overfor legen min.



Takk for svar.

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 10:05   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

En viktig ting jeg ikke skrev, det er
- Få målt anti-TPO om det ikke er gjort. En forhøyet verdi her betyr "skjoldbruskkjertel under angrep" og kan være et godt argument for enten medisinell behandling eller andre tiltak.

Dessverre kan ikke den jevne fastlege så veldig mye om behandling av forstyrret stoffskifte ut over å gi levaxin til verdiene er "normale" (eller høyt normale for en litt bedre lege). De fleste tror at dette er nok for å gi pasienten livet tilbake. Mange pasienter er ikke enig i dette (selv om det nok virker på en del).

Dersom man må behandles så er det viktig at denne behandlingen starter relativt tidlig... fordi
1) Det tar lang tid å få hormonene opp igjen (doseøkning)
2) Jo lengre man går, jo større ringvirkninger får det for resten av kroppen, inklusive andre hormonsystemer (ingenting i kroppen skjer i et vakum)
Dette punktet kan anti-tpo bidra til å avgjøre.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 10:34   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Dette er et vanskelig område, som den norske legestanden dessverre vet ALT for lite om. Sammenlignet med andre land (f.eks Belgie og Tyskland) ligger vi helt i bakevja hva angår skjoldkjertelsykdommer, og det er en skam. Jeg er nok en av mange som har blitt delvis feildiagnostisert som deprimert (enn om det nok ligger sannhet i det, så kan man jo alltids dra fram en høna- eller eggetlignelse her ...), og etter mye om og men og mas fikk jeg i vår påvist struma/knutestruma via en påvisning av alt for lavt jod og hevelse på halsen, og jeg har nesten på ren godvilje fått klort til meg en subklinisk hypothyreose-diagnose, nesten.
Jeg er som deg, innenfor normalen på de klassiske stoffskifteprøvene (tsh og ft4), under videre utredning var heller ikke ft3 noe å si noe på, og jeg hadde heller ikke antstoffer, d-vitamin var innenfor norske verdier, men lavt, jern/ferritin nederst på normalen, etc, så på papiret er jeg mer eller mindre frisk. Likevel er jeg på mange måter et realt skolebokeksempel på hypothyreose, og mye på grunn av det er jeg arbeidsufør.
Dette er ikke for å ta fra deg motet, altså, men bare en liten heads up på hvor vanskelig det er å få diagnostisert og avhjelpet en sånn diffus og vanskelig sykdom når kunnskapen generelt er for dårlig. Til og med endokrinologer har generelt sett for lite kunnskap om dette. Det har jeg selv erfart, og jeg har hørt mange skrekkeksempler.
På plussiden blir jeg nøye fulgt opp, både på stoffskifte, struma etc, men ingen medisinske tiltak ellers blir gjort. Jeg har blitt satt på joddråper av en lege/homeopat, men det er marginal hjelp i det som jeg selv føler.
Krysser uansett alt jeg har av fingre for at du får den hjelpen du trenger! Om du har det sånn som meg; usigelig trett, gullfiskhukommelse, konsentrasjonsspennet til en speedfreek (men hastigheten til et dovendyr ), smerter i kroppen etc, så er det et liv levd halvveis. Jeg unner ingen det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:06   #7
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Hypothyreose

Måler man "reverse T3" i Norge? Ser at det er en stor issue for folk med sånne type verdier. Eller er "Fritt T3" det samme som T3 minus rT3? Ser ikke sånn ut:

http://www.unilabs.no/For-fagpersone...3/?print=false

Til trådstarter: Jeg ville bedt om at disse ble tatt: TSH, T4, T3 og revers T3. Høyt rT3 betyr i praksis at du er i sultmodus biologisk sett.

edit: med mindre du har en lege som faktisk kan tolke resultatene er det sånn sett egentlig ingen vits å ta de prøvene.


Sist redigert av macadamia79 : 26-08-11 kl 12:17.
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:29   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Måler man "reverse T3" i Norge? Ser at det er en stor issue for folk med sånne type verdier. Eller er "Fritt T3" det samme som T3 minus rT3? Ser ikke sånn ut:

http://www.unilabs.no/For-fagpersone...3/?print=false

Til trådstarter: Jeg ville bedt om at disse ble tatt: TSH, T4, T3 og revers T3. Høyt rT3 betyr i praksis at du er i sultmodus biologisk sett.

edit: med mindre du har en lege som faktisk kan tolke resultatene er det sånn sett egentlig ingen vits å ta de prøvene.

rT3 tas i norge. Men stort sett bare av leger som er kompetente på stoffskifte. (Ergo et bitte lite fåtall.) Skal man ta rT3 må man også få tatt tT3 (og ikke bare fT3) ettersom jeg har forstått at man trenger begge for å få et forholdstall som gir mening.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 09:48   #9
Gitte1234
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
Gitte1234 er på en erverdig vei

Sv: Hypothyreose

Hei!

Jeg gikk mange år med mistanke om lavt stoffskifte. Verdiene mine var innenfor referanseområdet. Min mor og søster har også lavt stoffskifte. Jeg hadde alle symptomene og ville bare sove og sove. Jeg frøs og følte meg stiv i kroppen. Nedstemt og energiløs. De sier at kroppstemperaturen går ned hvis man har lavt stoffskifte og det kan være en ide' å måle denne 3 dager på rad utenom menstrasjonsyklusen. Har man lavere temperatur enn normalt kan dette også være et tegn. Det er en klinikk som heter Balderklinikken i Oslo med en ekspert på området; Omdal. Det er dyrt der men kan være verdt det hvis man ikke er frisk! Som sagt jeg gikk mange år med forringet livskvalitet pga lavt stoffskifte.
Det er også en forening http://www.stoffskifte.org/ hvor du kan få informasjon.

Håper du finner ut av det!

Gitte1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:13   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av Gitte1234, her.

Hei!

Jeg gikk mange år med mistanke om lavt stoffskifte. Verdiene mine var innenfor referanseområdet. Min mor og søster har også lavt stoffskifte. Jeg hadde alle symptomene og ville bare sove og sove. Jeg frøs og følte meg stiv i kroppen. Nedstemt og energiløs. De sier at kroppstemperaturen går ned hvis man har lavt stoffskifte og det kan være en ide' å måle denne 3 dager på rad utenom menstrasjonsyklusen. Har man lavere temperatur enn normalt kan dette også være et tegn. Det er en klinikk som heter Balderklinikken i Oslo med en ekspert på området; Omdal. Det er dyrt der men kan være verdt det hvis man ikke er frisk! Som sagt jeg gikk mange år med forringet livskvalitet pga lavt stoffskifte.
Det er også en forening http://www.stoffskifte.org/ hvor du kan få informasjon.

Håper du finner ut av det!

Omdal tar ikke inn nye pasienter - jeg har sjekket.... Arenaklinikken kan også være et alternativ - litt lavere priser.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:58   #11
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Omdal tar ikke inn nye pasienter - jeg har sjekket.... Arenaklinikken kan også være et alternativ - litt lavere priser.

Det er andre flinke leger på Balder, jeg går der selv med noe av den samme prob stillingen. Dyrt,ja men verdt alle pengene.

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:09   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Jeg anbefaler heller Heggeli Helhetsmedisin. En av de virkelig gode "hormonlegene" der var på Balder da Balder fikk det gode ryktet for behandling av stoffskifte. Vedkommende tar inn nye pasienter, men det er L A N G ventetid.

Går der selv og kan iallfall med hånden på hjertet si at hverdagen min hadde vært en helt annen - og mye dårligere - om jeg hadde latt fastlegen råde. Det har kostet i kroner og øre, men det koster også dyrt å ikke være i stand til å jobbe.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:16   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg anbefaler heller Heggeli Helhetsmedisin. En av de virkelig gode "hormonlegene" der var på Balder da Balder fikk det gode ryktet for behandling av stoffskifte. Vedkommende tar inn nye pasienter, men det er L A N G ventetid.

Går der selv og kan iallfall med hånden på hjertet si at hverdagen min hadde vært en helt annen - og mye dårligere - om jeg hadde latt fastlegen råde. Det har kostet i kroner og øre, men det koster også dyrt å ikke være i stand til å jobbe.

Dette er interessant for meg også (og så lurer jeg på om jeg har fått tipset før?!?). Kan du si noe om hvor mye det faktisk koster (førstekonsultasjon kontra videre timer, om det er noen forskjell), og hva legen du anbefaler heter? Send gjerne en PM om du ikke vil skrive det åpent i forumet.

Bill mrk Desperat

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:19   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Jeg PMer jeg. Det er ikke nødvendigvis heldig for en lege å bli omtalt sånn i det offentlige rom... Masse misunnelse og dritt blant leger, og i sær ovenfor sånne som har valgt sin egen vei (og til dels blir likt av ekstra godt av noen pasienter for det).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 13:23   #15
trineskj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
trineskj er på en erverdig vei

Sv: Hypothyreose

Hei dere !

Har slitt med lavt stoffskifte med ikke målbår høy Anti-TPO i mange år. Ikke i jobb fordi da klarer jeg ikke den vanlige hverdagen. Har vært på Balderklinikken jef og, men fungerte ikke så godt med deres råd i lengden. Det eneste som ser ut til å ville hjelpe er faktisk å følge Hexeberg sine råd. Hun tar jo inn nye pasienter. Jeg har kunnet trappe ned litt på Levaxin, sover ikke så mye på dagtid lengre OG for første gang på 15 år så går jeg ned i vekt!! Andbefaler henne jeg altså

trineskj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 13:43   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg PMer jeg. Det er ikke nødvendigvis heldig for en lege å bli omtalt sånn i det offentlige rom... Masse misunnelse og dritt blant leger, og i sær ovenfor sånne som har valgt sin egen vei (og til dels blir likt av ekstra godt av noen pasienter for det).

Tusen takk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypothyreose - Levaxin fiffi Spørsmål og svar 2 26-04-10 21:26
Ketolyse og Hypothyreose achillea Ketolysekuren 1 09-04-09 14:24
Atkins og hypothyreose Ratata Stoffskifte / hormonproblemer 4 16-11-07 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no