Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 14:42   #1
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei
Red face

Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Hei..

Jeg har ikke satt meg inn i alle disse forskjellige diettene så har derfor kuttet karbohydrater i størst mulig grad og teller kcalorier.. Lever på knekkebrød (ryvita) med kalkunpålegg og egg, hjemmelagde supper med mye grønnsaker og et par middager med kylling-/svinefilet og grønnsaker eller tunfisk for å få litt proteiner. Har en spisedag i uken for at ikke forbrenningen skal gå i "dvalemodus"

Men ser at andre dietter tillater bacon, fløte, kyllingvinger og andre matvarer med mye fett og det er jo mat som smaker godt..

Hva er mest effektift? Jeg har ikke så mye jeg skal ned, bare en 4-5 kg som jeg har lagt på meg det siste året. Jeg går vanligvis ikke så veldig lett ned i vekt selv og jeg trener hvertfall 5 dager i uken. Har litt gjenstridige fettansamlinger på mage, rumpe, lår og overarmer som jeg vil ha bort igjen..

Bør jeg holde meg til lite karbo og redusert kcaloriinntak, eller kan en annen type diett gi bedre og raskere effekt?

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:51   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Vel - her inne tenker vi ikke kalorier, men karbohydrater

Siden du ikke har så mye å ta av, ville jeg anbefalt deg og ta en titt på Lindberg - den er også enklere å følge i det lange løp for de aller fleste.

Det er ingenting i veien for at du kan kjøre ketose, med atkins eller ketolyse - men du kan ikke forvente at du raser ned i vekt uansett, siden du har så lite å ta av. Det er vanskeligere for deg å ta av 1 kg, enn det er for en med 50 kg overvekt

Lykke til!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:58   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Her er en link til lignende spørsmål...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30199

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:06   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Hei,
Her har jeg samlet sammen litt informasjon med tanke på nykommere i lavkarbo verdenen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:22   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Det høres ut på meg som om du er på god vei. Når du ikke har mye vekt å miste, er det en fordel å tenke på ditt inntak av kcal. Pass på at du ikke spiser for fettfattig, Fedon anbefaler at minst 30% av energien kommer fra fett. De fleste andre lavkarboretninger anbefaler en langt høyere andel fett, om du skulle gjøre så, må du kutte mer ned på karbohydratene. I ditt tilfelle vil det si å spise mindre knekkebrød.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 16:18   #6
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Takk til dere som har svart
Har sett litt på Atkins og vurderer å forsøke meg på den. Har skjønt at jeg kanskje må kutte knekkebrødene ja.. Husker jeg hadde et par uker i fjor der jeg levde på kokte egg og rett i koppensupper (klarte ikke spise annet pga luftveisinfeksjon). Fettet omtrent smeltet av kroppen på noen få uker, men da var jeg også kronisk sulten:/
Kan knekkebrød erstattes av sånne proteinbrød, eller er det en del karbo/stivelse der også? Og hvorfor kan man ikke spise frukt og gulrøtter, jeg bruker det mye som kveldkos.. Hva med bær-smoothier?

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 17:06   #7
Chichorita
Nytt Medlem
 
Chichorita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 8
Chichorita er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Hei!
Har holdt på nå siden mandag, begynt å svette veldig fort er det sånn som skjer når en begynner med ketolysedietten.

__________________


Chichorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 17:12   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og trenger litt råd ang diett-typer

Både svetting og generell uvelhet er helt normalt i starten

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp med Atkins' diett Sneakers Atkins kosthold 6 30-01-09 01:09
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Ulike typer frø på Ketolyse nita58 Ketolysekuren 10 03-06-08 21:19
Trenger råd om hvilken diett - helst en med kosedag upsidaysi Spørsmål og svar 4 01-09-07 11:01
Hvilke fett-typer på OE? mofe Optimal Ernæring 8 22-01-06 19:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no