Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-11, 21:24   #1
eliber
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
eliber er på en erverdig vei

Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

jeg leser om alle de som får så mye energi... skulle ønske det var meg.. for den eneste måten jeg går ned i vekt er å kutte ut karbohydrater.. men etter ett par uker er jeg skikkelig klein.. småkvalm, kjempe slapp, svimmel. blir gele i beina å orker hvertfall ikke å trene.. hva gjør jeg galt..?

eliber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:26   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Ketosebiverknader?
Kva et du i løpet av ein dag? Drikk du nok? Kva drikk du?
Om du er kvalm, så er skiver frisk ingefær i kokande vatn eit hot tips. Det funkar!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:47   #3
eliber
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
eliber er på en erverdig vei

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ketosebiverknader?
Kva et du i løpet av ein dag? Drikk du nok? Kva drikk du?
Om du er kvalm, så er skiver frisk ingefær i kokande vatn eit hot tips. Det funkar!

spiser egg og kanskje litt bacon til frokost, salat eller egg til lunsj, kylling, fisk ell kjøtt til middag.. etter ei uke så orker jeg nesten ikke mat lenger så går jo ned i vekt..
har ikke begynt igjen ennå, men vurderer å begynne igjen snart.. takk for svar

eliber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:48   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av eliber, her.

jeg leser om alle de som får så mye energi... skulle ønske det var meg.. for den eneste måten jeg går ned i vekt er å kutte ut karbohydrater.. men etter ett par uker er jeg skikkelig klein.. småkvalm, kjempe slapp, svimmel. blir gele i beina å orker hvertfall ikke å trene.. hva gjør jeg galt..?

Det er ikke uvanlig og oppleve slikt de første par ukene. Rådene er og passe på at du spiser nok mat, både karbo fra grønnsaker, proteiner og fett og ikke minst drikke nok vann. Avvent ihvertfall en uke til, da kan du vurdere om du bør spise mer karbohydrater.
De fleste har ingen energi de første par ukene, og det er frarådet og trene de første ukene. Dette vil endre seg om du er tålmodig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:50   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av eliber, her.

spiser egg og kanskje litt bacon til frokost, salat eller egg til lunsj, kylling, fisk ell kjøtt til middag.. etter ei uke så orker jeg nesten ikke mat lenger så går jo ned i vekt..
har ikke begynt igjen ennå, men vurderer å begynne igjen snart.. takk for svar

Fett da ? Hvor mye spiser du av det. Det er der energien skal komme fra..

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:52   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Det er jo ikkje noko poeng i å få i seg for lite mat, men det er jo ikkje så godt å ete når ein føler seg dårleg. Prøv med den ingefærteen, den hjelper. Nok væske i form av reint vatn er også viktig. Det går over, altså! Kroppen treng litt tid på å omstille seg, og "avkicke" karbane.
Et du berre egg til frukost, eller er det med smør, majones?
Lykke til, det går fint!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:16   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Jeg tenker også at det kan være for lite fett i maten om man kutter karbene helt ned.
Egg og kanskje litt bacon høres ut for meg som noe jeg spiste før. Nå er det bacon og egg stekt i skikkelig smør, og jeg spiser vanligvis tre fire skogsbaconskiver til mine tre egg.
Salat eller egg til lunsj er ok om man samtidig får i seg noe fett og salaten bør inneholde proteinrik mat som reker eller kjøtt. En enkel salat uten salat vil iallefall ikke gi meg nok energi. Og et kokt egg er iallfall for lite for meg, det er slikt jeg kan ta som et mellommåltid hvis jeg blir småsulten.
Å bruke kylling, kjøtt eller fisk til middag er selvsagt flott, men det bør jo også ha følge av noe grøntfòr og fett. Kroppen trenger vitaminene fra grøntfòret og i tillegg er det fornuftig å legge inn noe bær og nøtter i menyen.
Jeg liker også å ta meg kveldsmat, men jeg skjønner at mange hopper over det.
Nå er jeg nybegynner med dette, så hvis dere proffer her inne mener jeg sier noe feil, så håper jeg dere korrigerer meg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:20   #8
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av eliber, her.

spiser egg og kanskje litt bacon til frokost, salat eller egg til lunsj, kylling, fisk ell kjøtt til middag.. etter ei uke så orker jeg nesten ikke mat lenger så går jo ned i vekt..
har ikke begynt igjen ennå, men vurderer å begynne igjen snart.. takk for svar

Dette er altfor lite mat for meg i alle fall. Jeg etterlyser også fettet, som er det som skal erstatte energien du ikke lenger får fra karbene. Fett er jo også det som er med på å trigge kroppen til å forbrenne lagret fett.

Jeg spiser til sammenligning 130 g rent fett hver dag, pluss fettet jeg får i maten.

En normal dag for meg er:
Frokost: 2-3 egg + masse bacon. Jeg pleier å røre eggene sammen med fløte og smør. Dersom jeg har det veldig travelt rører jeg sammen to egg med en god dæsj fløte, og så drikker jeg det (krever trening :-).

Lunsj på jobben spiser jeg gjerne skinke- eller kyllingsalat med 1-2 egg og masse majones, olivenolje og 2 ss udo's choise olje.

Middag: Biff med bernaise saus, smørdampet brokkolig og blomkål med en ekstra smørklatt oppå.

Da er det sjelden jeg trenger noe til kvelds, men jeg kan hive i meg en avokado om jeg føler at det er noe som mangler.

Dette er bare et ekspempel, jeg spiser veldig variert fra dag til dag og tar stort sett det jeg har lyst på i øyeblikket. Og så har jeg kun et helt fastlagt måltid og det er frokosten. Ellers spiser jeg når jeg er sulten, kroppen min har blitt veldig flink til å si fra om sult/metthet etter at jeg begynte på dette kostholdet. Men som du ser så spiser jeg ganske mye mer mat enn deg. Jeg er 174 cm høy og middels aktiv.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:33   #9
eliber
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
eliber er på en erverdig vei

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

takk for masse svar da er det mulig jeg har spist for lite fett jeg da.. men de første to ukene er vel ganske strenge å etter det går det vel ann å prøve litt nytt.. jeg har gått skikkelig matlei de to gangene jeg har gått på denna dietten før, så har ikke klart å holde meg til den over lang tid.. men nå skal jeg lese masse innpå her å se etter litt oppskrifter..
må si jeg nesten spyr a egg etter 3 dager på denna dietten da
flott med ett forum man kan dele erfaringer

eliber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:40   #10
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Vann og fett er det jeg glemmer lett, så når jeg føler meg slapp prøver jeg først å drikke vann, og hvis det ikke virker spiser jeg noe fett. En av to pleier å hjelpe
Ikke så enkelt å plutselig spise helt annerledes, nei, men det er verdt det når det stabiliserer seg! Lykke til!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:53   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av eliber, her.

må si jeg nesten spyr a egg etter 3 dager på denna dietten da

Mulig jeg har misforstått, men har du holdt på i tre dager eller et par uker? Uansett, det kan være karbo-abstinenser, for lite vann, for lite fett, du har fått mange gode råd over her. Og slutt å spise egg hvis du ikke liker det. Kostholdet fungerer jo aldri i verden hvis du skal drive å spise mat som du er lei av.

Tenk heller: KOLDTBORD! Det er et mattips som fungerer, når folk kjører seg fast i egg- og baconfella. Hva er det du liker å spise når du er i selskap eller på hotell, og det er buffet eller koldtbord?

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:05   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Her i huset bruker vi oppskriftene her inne jevnt og trutt + jeg investerte i ei kokebok med masse god lavkarbomat.
Resultatet er at ungene flyr til vennene sine og skryter over hvor heldige de er som har ei mor som har fått diabetes, fordi de nå får så mye spennende og god mat
Om jeg er i tvil over karber når jeg lager mat, så er diett.no kjempegrei til å finne svarene....hvis ikke jeg finner det der, så maser jeg på proffene her inne....
Jeg legger også merke til at siden vi spiser veldig masse fett, så blir vi naturlig tørste. Det å drikke 2-3 liter vann skjer liksom helt automatisk

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:23   #13
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Hmmm... lei egg etter tre dager ja...
Må si at jeg ikke spiser så veldig mye egg jeg.....
Blir speilegg og kokte egg et par ganger i uken, ellers så prøver jeg å være flink til å spise kjøtt. Eller har egg i sauser og sånnt.
Spiser en del eggesalat på nannahs knekkebrød med pålegg på.
2-3 egg, masse majoneise, litt salt og pepper, så liker jeg å ha litt løk i, eller purre. Knallgodt til alt av kjøttpålegg

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:33   #14
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Salater til frokost med røkt laks og mayonaise, eller bacon med ost inni. mange frokost muligheter.
Jeg har i perioder skeiet ut og hatt de symtomene du beskriver. Skjønner godt du ikke klarer å spise. Det jeg gjør da er å piske fløte til krem og ha kunstig søtning og kakao i. Kun for å få i meg noe.
Bruk oppskriftene her for det er VELDIG mye godt. Det er forumet her som gir med inspirasjon.
Lykke til eliber

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 00:19   #15
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Jeg blir gal skal jeg spise en frokost bestående av egg og bacon hver dag. Et par kokte egg med masse smør er jo greit sånn innimellom. Men stort sett å synes jeg faktisk rester fra middagen dagen før er greit å starte dagen med. Da holder jeg meg mett lenge. (men så er jeg ikke sånn veldig tidlig oppe).
Spiser faktisk veldig sjelden egg og bacon. men bruker gjerne egg i maten og i drikke i løpet av dagen.

Fløtegrøt til frokost er også et godt alternativ når man er matlei. Fløtepannekaker likeså. Bruker dette i små mengder selv.
Eller velg ut "koldtbord" ingredienser og kos deg med dem

:-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:05   #16
eliber
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
eliber er på en erverdig vei

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

takk for masse svar.. jeg tenkte å begynne på dietten i morra.. har gått på den før å det er det eneste som funker for meg for da går søtsuget over blir bare veldig fysen og sulten a disse karbohydratene...
hva spiser dere til middag? og frokost? så er spent på åssen formen blir. men skal prøve med mer fett framover å bare drikke vann for det er jeg skikkelig dårlig på pleier å drikke pepsi max jeg
er det sånn at de annbefaler å ikke trene de to første ukene?
har ikke trena siden oktober jeg nå så vekta har jo bare fyki oppover vettu.. så er så sinnsykt dårlig form.. gleder meg til å føle meg litt fresh igjen så håper jeg greier å gjøre det riktig denna gangen..
åssen er det mde lavt stoffskifte å denna dietten? går jo på tab å sist jeg sjekka var det stabilt..

eliber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:18   #17
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Sjekk frukosttråden for tips angåande det. Eg et gjerne kokt egg, gjerne med majones, eller smør, eller eventuelt med avokado. Pålegg som skiva ost, salami, eller eventuelt ei boks med makrel i tomat med ein god dæsj majones.
Angåande trening, eg ville ha byrja med å gå turar. For så å eventuelt auke på lengde og intensitet.
Har lavt stoffskifte sjølv, og går på medisin for det. Lavkarbo er finfine greier for slikt!
Putt ei flaske eller to med vatn i kjøleskapet, eg synest det er enklare å få i seg vatn på den måten. Eg har 2 stk 1,5 literflasker ståande i kjøleskapet på jobb, så har eg alltid kaldt vatn. Det går som regel 2 stk per dag på jobb.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg blir IKKE mett! anonymen Spørsmål og svar 11 23-08-11 14:05
Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse? ungeandersen Stoffskifte / hormonproblemer 8 28-07-11 17:02
Begynne å spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt? karljohan92 Spørsmål og svar 10 09-08-10 10:55
Hjelp, gravid, dårlig matlyst. Hva bør jeg spise? matvraket Spørsmål og svar 25 01-05-09 21:59
Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein? Lollypop! Ketolysekuren 86 15-09-07 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no