Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tilbake på "vogna"

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-12, 11:10   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Tilbake på "vogna"

Jeg gikk på lavkarbo for rundt 2 år siden, gikk ned 10 KG. Å var kjempefornøyd. Så dabbet det mer og mer bort.. Å det skjærte seg virkelig når vi reiste 3 uker til Thailand! Det består jo bare av nudler, ris, å grønnsaker.

Så kom vi hjem fra Thailand, å jeg var ikke noe annet en gravid! Nå har jeg ei datter på 7 mnd, å mange mange KG ekstra. Det setter seg bare ikke på hoftene, men på samvittigheten også.

Denne gangen skal jeg ikke på lavkarbo, men ketolyse. Har tilskudd, sticks å det som trengs. Har hele tiden utsatt det, "for jeg har ikke råd". Men i dag har jeg begynt.

Har vært en god del på dette forumet før, men det var som sagt, 2 år ++ siden. Har litt smålig panikk for hvordan jeg skal klare holde meg rundt 15 karbo om dagen. Men det må vel bare gå seg til!

Ønsk meg lykke til!!

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:12   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på "vogna".

Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:21   #3
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna".

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ønsker deg masse lykke til


Tusen takk

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:35   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilbake på "vogna"

Gratulere med datter og lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:48   #5
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Gratulere med datter og lykke til

Tusen takk for begge deler

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:07   #6
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Tilbake på "vogna"

Lykke til :-) håper du klarer å nå målet ditt :-)

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:25   #7
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Opprinnelig lagt inn av Hapzen, her.

Lykke til :-) håper du klarer å nå målet ditt :-)

Jeg gjør det smart å sette delmål! Første delmål er -5 kg! Mer enn det, orker jeg ikke tenke på! Er mange KG som skal vekk.

Kunne spise akkurat hva jeg ville når jeg gikk gravid, uten at jeg gikk opp (sett bort i fra det man går opp pga babyen) Levde på litago, fiskekaker, å pasta. Men etter svangerskapet, var det ikke like idyll!

"gammel" vane, vond og vende!

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:30   #8
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Tilbake på "vogna"

Lykke til! Men det er ikke "på vogna" (vannvogna), men "på gräddhyllan" (grädde = fløte, dvs. luksusliv) som man sier i Sverige. God mat, og riktig mat! Hva kan være bedre?

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:34   #9
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Lykke til! Men det er ikke "på vogna" (vannvogna), men "på gräddhyllan" (grädde = fløte, dvs. luksusliv) som man sier i Sverige. God mat, og riktig mat! Hva kan være bedre?

Svært lite!

Men jeg tør knapt nevne til folk at jeg har begynt på ketolysekuren. Alt for mange leser se og hør, å skal synse ditt og datt.

Jeg pleier si at måltidene mine er 2 glass fløte, en klatt smør, 3 ss flytende smør, å avslutter med 17 egg ´s omelett!

Sikkert mange som tror på det også..

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:41   #10
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Tilbake på "vogna"

Det forstår jeg, men hvorfor ikke si at du vil prøve å se om du vil kjenne deg bedre med å spise "ren" mat, dvs ikke halv- og hel-fabrikata, sukker, gluten etc? Mine omgivelser har reagert positivt på det (bortsett fra eldste datter som ikke vil ha noen "restriksjoner" på hva man skal spise).

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:50   #11
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Det forstår jeg, men hvorfor ikke si at du vil prøve å se om du vil kjenne deg bedre med å spise "ren" mat, dvs ikke halv- og hel-fabrikata, sukker, gluten etc? Mine omgivelser har reagert positivt på det (bortsett fra eldste datter som ikke vil ha noen "restriksjoner" på hva man skal spise).

Jeg orker ikke kampen!

Når jeg gikk på lavkarbo, ble energien, sinnet og humøret ti tusen ganger bedre. På toppen av alt, har jeg AD/HD, å medisiner var aldri noe for meg. Så denne livsstilen var helt suveren, ikke sukker, sunn og ren mat! Jeg klarte kontrollere meg selv, jeg behersket meg selv, alt var helt supert! Ble god i magen, hadde energi til å dra en heste-vogn osv. Det var den absolutt ideelle mat-planen for meg.

Elsket å ha kontroll over matinntaket mitt, elsket å telle karbohydrater, jeg lagde egne karbo brød, som falt i smak hos mange, å til slutt kunne jeg vel så godt som karbo-innholdet i alle matvarer. Endelig noe jeg mestret! var også et pluss for selvtilliten.

Å alle syns det var helt fantastisk. Jeg husker min mor sa "Ja, detta vare nu ikkje meir enn en måned" Der var boosten min! Skal vel vise deg at jeg kan! Ble motivert av motgang. Merkelig det der.

Men nå de siste årene har jo ketolyse og lavkarbo blitt så svartmalt, at man blir jo sett på som en hjerneskadet idiot hvis man velger gjøre det.. For en "ola nordmann" tror det består av å ete fett, fett og mere fett. Å det irriterer meg grønn!

Men for meg - er det den absolutt beste mat-dietten/livsstilen som fins. Jeg stortrives, jeg elsker å lage mat, å så lenge jeg vet det er sunt, er jeg fornøyd.

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:18   #12
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Svært lite!

Men jeg tør knapt nevne til folk at jeg har begynt på ketolysekuren. Alt for mange leser se og hør, å skal synse ditt og datt.

Jeg pleier si at måltidene mine er 2 glass fløte, en klatt smør, 3 ss flytende smør, å avslutter med 17 egg ´s omelett!

Sikkert mange som tror på det også..

Ikke mer enn en klatt smør og 3 ss flytende smør??? Husker du ikke at lavkarbofolk fikk skylden for hele smørkrisen til jul?? Må minst si at det går en halvkilo pr dag for å bli trodd Men ja, min mor sier hele tiden at man lavkarbo folk kommer til å krepere av hjertefeil.. Så jeg sier at jeg vil være forsiktig med gluten og e-stoffer. Det høres litt mer "sunt" ut i enkeltes ører.

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:19   #13
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Jotakk... Jeg husker det! Det er jo helt på styr..

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 22:07   #14
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

I dag testet jeg positivt på ketose Bare på 5 da, men! Bedre enn negativt

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 00:25   #15
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilbake på "vogna"

Jeg ønsker deg lykke til!! Tips: Lag deg en ticker! Det er så motiverende å se at man beveger seg mot et mål, skritt for skritt!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 09:07   #16
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Tilbake på "vogna"

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg ønsker deg lykke til!! Tips: Lag deg en ticker! Det er så motiverende å se at man beveger seg mot et mål, skritt for skritt!

Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det.

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:09   #17
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilbake på "vogna"

Du finner en grei oppskrift på å lage ticker i denne tråden
Vil også anbefale deg å lese nybegynnertråden hvis du ikke allerede har gjort det

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei - jeg er tilbake paprika Mer enn 30 kg overvekt 2 03-09-09 08:28
Da er vi tilbake ! :) HP Informasjon 27 11-04-05 18:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no