Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dyrt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-09, 17:06   #1
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei

Dyrt

Hei,

er det flere med meg som har oppdaget at Lavkarbokost er dyrt! Jeg har ett mye høyere matbudsjett nå enn tidligere ....
Er det noen der ute som har samme erfaring og/el. kan dele med seg i forhold til å handle inn på "lav-budsjett".
Jeg synes jeg handler og handler og maten bare spaserer ut av kjøleskapet ...

Litt oppgitt over det, men ellers veldig fornøyd med dietten.

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 17:19   #2
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Dyrt

Min erfaring er den motsatte, jeg bruker mindre penger på matbudsjettet nå enn tidligere. First price produkter går det mye av, bacon, egg, laks, koteletter. Kjøttdeig og småkjøtt (datovare) finner jeg ofte på tilbud på Rema.
Før brukte jeg gjerne en hundrelapp i uka(!) på brus, is, sjokolade og annet søl, de pengene går nå rett i feriekassa

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 17:22   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt

Jeg for min del bruker mye mindre penger på mat enn før. Men jeg har blitt veldig bevist, følger med på tilbud, og har blitt en stor tilhenger av First price!
Jeg handler kun én gang i uka, og aldri på tom mage!
Planlegger så godt jeg kan, kjøper billige koteletter og kjøttdeig, store pakker smør, egg på innvandrerbutikk (ser du bor i Oslo, så vil anbefale det), alle grønnsaker og hermetikk på innvandrerbutikk. Klarer å holde matbudsjette mitt på maks 400 kr i uka, som regel mindre.
Og jeg kaster aldri rester, sparer på det, og spiser gjerne frokost til middag.
Før brukte jeg sikkert det dobbelte på mat, handla gjerne på impuls og tom mage (samt at jeg på den tiden hadde en samboer med et ganske flyktig forhold til penger, og en hang til godteri i alle former -enn om det var jeg som la på meg, mens han var like spikertynn).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 18:04   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dyrt

Det eneste jeg synes er svinaktig dyrt, er grønnsakene. Men jeg bor jo nordpå og han skal vel ha seg betalt, han som vandrer oppover landet med grønnsaker til oss.
Det går en del i frosne grønnsaker, da slipper jeg å kaste så mye som er ødelagt.
Ellers synes også jeg at jeg brukte mer penger på mat før.

Jeg har mye diabetes i familien, og det er i alle fall ikke billig! Håper på å slippe det med dette kostholdet .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 18:36   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Dyrt

Sjekk tilbudene på butikkene, utrolig mye å spare der Tilbudsavisene ligger på nett, så du trenger ikke ta imot hauger med reklame i postkassen heller.
Og legg merke til prisforskjellen på basisvarer. På Eurospar her i byen koster meierismør nesten 30 kr, mens nabobutikken har til 24 kr Mange bekker små, osv.
Ikke la deg lure av juksetilbud (f.eks kyllingvinger til 8,90 pr hg), og ikke handle alt på samme butikk når det finnes noe billigere andre steder.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 19:34   #6
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Dyrt

Jeg syntes også det var dyrt, i begynnelsen. Men har oppdaget at det er egentlig ikke det. Vi pleide å handle sporadisk før, når vi trengte det. Det ble nesten hver dag. Da kom det fort på 400-500 kroner hver gang vi handlet.

Så begynte jeg å lage ukesmeny, og vi handlet bare en gang i uken, beregnet alt vi trengte til middagene og frokost/lunsj/kvelds resten av uken. Nå er en handling på mellom 1000-1500 hver uke. Bruker mye grønnsaker, så det er stort sett der det ligger, selv om de ikke er så dyre der vi handler på Kiwi.
Vi er tre i husholdningen vår.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 19:39   #7
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Dyrt

Her er det tvert om. Bruker mye, mye mindre penger på mat enn før.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 19:55   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt

Vi bruker nok ikke mere penger på mat, blir mye mindre snop og færre sjokoladeposer til 50kr.
Handler på tilbud, bruker en del tunfisk på boks osv. Fryser er kjekt å ha når man plutselig kjøper 10 pakker kjøttdeig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:14   #9
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dyrt

Jeg bruker også mye mindre penger nå enn tidligere. Men prøver å handle inn 1 gang i uka, så det ikke blir masse småhandling.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:14   #10
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Dyrt

Jepp, matbudjsettet vårt er doblet etter at vi startet med dette, og det kommer hovedsaklig fra grønnsakene. Det går med en del grønnsaker hos oss.
Vi følger med på tilbud og handler inn en gang i uka, så vi er veldig bevisste. Det er klart det er dyrere å spise kyllingsalat til frokost enn et par brødskiver da!
Men jeg skal ikke klage så lenge vi føler oss så mye bedre på dette kostholdet!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:02   #11
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei

Sv: Dyrt

Ja det er det jeg mener, --- kyllingsalat, egg og bacon +++ til frokost + dyre grønnsaker og fløte, rømme, smør osv osv .......... + ønsker du kjøpe litt "ekstra" lavkab.produkter ryker du fort på en smell!

Mye billigere med en blings el 2 med leverpostei el ost.

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 23:45   #12
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Dyrt

Det som slår meg, er at vi som bruker mindre penger på mat nå enn før, enten har brukt ufattelig mye penger på snop og feil mat, eller så spiser vi lite variert:P

Jeg bruker lite penger på mat nå enn før. Jeg har faktisk flere tusen igjen av lønninga og som regel så bruker jeg å være rimelig blakk nå i de siste 4-5 dagene før lønn. Og enda har jeg både kjøpt meg klær, vært hos frisør og vært på spa

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 00:33   #13
laila-76
Juniormedlem
 
laila-76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Voss
Innlegg: 26
laila-76 er på en erverdig vei

Sv: Dyrt

Det er jo egentlig berre å se etter tilbudene. Eg startet på kuren på tirsdag. Eg er bevisst på priser, og kjøper der det er billigt. Kjøttdeig har dei som regel tilbud på i en eller annen butikk. Ost og grønnsaker og. First Price er jo bra og billigt. Men viss du tenker på all snope ein kjøpte før, og er no byttet ut med grønt osv. Så er det egentlig det samme. Men tenk litt tilbud og ver litt prisbevisst. Me er 5 i familien. Men jentene mine eter det samme som oss, men me koker ekstra ris pasta osv til dei. og det går veldig fint. Og dei eter mindre enn oss vosne. Så eg synest det ikkje blir dyrere å handle no.

__________________


laila-76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:23   #14
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Dyrt

I starten så brukte vi mere penger. Var endel nye varer som ble handlet inn. Men nå syns jeg vi bruker mindre penger. Spiser opp alt av rester så det er mindre som blir hivd også.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:32   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt

I de periodene jeg er god til å planlegge så er det mye billigere å leve lavkarbo Særlig nå på sommeren, før kunne det bli "spontangrilling" osv som kostet skjorta. Nå må sånne ting planlegges bedre.

Forøvrig vil jeg anbefale å sjekke ut alle typer innvandrerbutikker, inkludert kjøttbutikkene. Jeg handler mye av kjøttet på Kjøtthallen på grønland til under halv pris av butikkpris. Bedre er det også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 21:44   #16
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Dyrt

Vi bruker mindre penger fordi vi spiser mindre ute. Vi hadde litt luksusvaner når det gjaldt å spise ute før, og det merker jeg godt på økonomien at vi ikke gjør lenger.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Svar

Emneord
dyrt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dyrt med lavkarbokosthold? Up-and-down Lavkarbo generelt 4 13-09-08 22:31
Dyrt med lavkarbo?! Maskotten Oppskrifter 10 01-08-08 19:20
Dyrt? Jollers Lavkarbo generelt 22 24-02-08 14:41
Er det fryktelig dyrt med ... MorStine Ketolysekuren 16 23-05-07 10:11
Dyrt med lavkarbo sa dere ?? Nille Livets lyse side 2 14-08-05 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no