Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forstår ikke noe!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-08, 22:00   #1
Teaser
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Troms
Innlegg: 3
Teaser er på en erverdig vei

Forstår ikke noe!

Hva er dette? jeg prøver meg meg på ketolyse! Men det er ike noe start-vennlige linker i gården her!! er jo usikker og redd! Vet ikke hvor og hvem og om jeg skriver riktig til hvem, hva hvor???

Trengs BEDRE retningslinjer JA!!! :O

Teaser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:04   #2
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

Har du lest boka til Torkil da?

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:10   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: forstår ikke noe!!

du må kjøpe eller låne boka da...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:53   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

http://www.ketolyse.no/

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 11:46   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: forstår ikke noe!!

Følg rådene ovenfor.

Og må jeg også nevne at jeg tror ikke oppskriften på suksess her på forumet er å starte første innlegg med å kjefte og smelle....

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 11:57   #6
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.


Og må jeg også nevne at jeg tror ikke oppskriften på suksess her på forumet er å starte første innlegg med å kjefte og smelle....

Tror du ikke?

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:16   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

har du leta æ?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:22   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

og hvis du har spørsmål og ikke vet hvor du skal stille dem, så lag en tråd i "spørsmål og svar" delen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 16:05   #9
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Forstår ikke noe!

Retningslinjer for hva? Og hva i alle dager er det du er redd for'a? Er ikke farlig - det er bare mat, den kan ikke ta deg :-)

Du får spørre på en ordentlig måte så skal du se noen legger inn noen fine linker til deg

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:45   #10
Teaser
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Troms
Innlegg: 3
Teaser er på en erverdig vei

Sv: forstår ikke noe!!

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Følg rådene ovenfor.

Og må jeg også nevne at jeg tror ikke oppskriften på suksess her på forumet er å starte første innlegg med å kjefte og smelle....


kjefte og smelle? første innlegg? ingen av delene er riktige...Hva er kjeft og smell i innlegget?? Jeg er jo bare usikker!
Og når man leser enormt lange tråder om hva som er skadelig osv, så blir jeg mer usikker, det må være lov..

Teaser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:48   #11
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

Ja, men har du lest boka?

Du kan ikke lese deg til ketolyse ved bruk av forumet, for å forstå helheten må du lese boka

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:50   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: forstår ikke noe!!

Opprinnelig lagt inn av Teaser, her.

kjefte og smelle? første innlegg? ingen av delene er riktige...Hva er kjeft og smell i innlegget?? Jeg er jo bare usikker!
Og når man leser enormt lange tråder om hva som er skadelig osv, så blir jeg mer usikker, det må være lov..

når man skriver med STORE BOKSTAVER på nettet, så ser man litt mer enn litt sinna ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:06   #13
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Forstår ikke noe!

Du skal prøve deg på ketolyse - da må du begynne med å lese ketolyseboka. Du kan lese masse om kuren her også, men det meste fordrer at du har lest boka først.

Start med det du, så kommer du tilbake og spør om det du lurer på da. Og igjen - det er ikke noe å være redd for. Det er bare mat :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:44   #14
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forstår ikke noe!

Ser at det er så mange her som sier at man må lese "boka til Torkil". Men hvis jeg har forstått det rett, så forfekter han mye det samme som Atkins? Eller tar jeg feil? I så fall, kan man få Atkins hovedbok på amazon.co.uk til 1 pence for en brukt kopi

  Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:56   #15
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Forstår ikke noe!

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

Ser at det er så mange her som sier at man må lese "boka til Torkil". Men hvis jeg har forstått det rett, så forfekter han mye det samme som Atkins? Eller tar jeg feil? I så fall, kan man få Atkins hovedbok på amazon.co.uk til 1 pence for en brukt kopi

Jeg har ikke lest Atkins-boka, men regner med at mange av grunnprinsippene er noenlunde like. Likevel - det vil alltid være forskjeller, så det beste må være å lese litteraturen til den filosofien man velger, skulle jeg tro. Og man kan jo alltids låne bøkene på biblioteket

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:01   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Forstår ikke noe!

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

Ser at det er så mange her som sier at man må lese "boka til Torkil". Men hvis jeg har forstått det rett, så forfekter han mye det samme som Atkins? Eller tar jeg feil? I så fall, kan man få Atkins hovedbok på amazon.co.uk til 1 pence for en brukt kopi


Nå har jeg ikke lest Atkins sine bøker, men jeg har forstått såpass her inne at det er flere veier som fører til Rom...
Atkins, Skaldemann og Torkil (og sikkert en del andre) beskriver forskjellige metoder for å oppnå ketose, men poenget er at man i alle fall burde lese en av filosofiene.
Hovedinnlegger var i beste fall uklar om hva hun lurte på

Og man kan låne både Torkil og Atkins helt gratis på biblioteket

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:16   #17
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Forstår ikke noe!

Trådstarter sa h*n prøvde seg på ketolyse. Jeg tenker at ketolyse har jo sin egene side og sitt eget forum også.
Den siden passer jo perfekt for der ketolyse er forklart. Må betale for det selvfølgelig da... men der er det ekspertpanel
Mens dette er ett brukerstyrt forum

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 09:29   #18
jeanette83
Nytt Medlem
 
jeanette83 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
jeanette83 er på en erverdig vei

Sv: Forstår ikke noe!

Du må rett og slett bare lete litt rundt omkring og "leke" deg litt, så finner du fort ut av ting Tok litt tid for meg å finne frem, men når jeg har lært meg systemet, er det ikke noe problem Du burde nok lese ketolyseboka ja. I tillegg til internett og biblioteket, finner du den også på utvalgte butikker, for det meste på østlandet, men fins også andre steder i landet. Boken er en bra og gjør at man forstår ganske godt hva man begir seg ut på. Det er noen oppskrifter der som hjelper til på kreativiteten og inspirasjonen Maten er kjempegod og det er egentlig utrolig hvor mye forskjellig man egentlig kan spise Lykke til.

__________________
jeanette83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 10:13   #19
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: forstår ikke noe!!

Opprinnelig lagt inn av Teaser, her.

kjefte og smelle? første innlegg? ingen av delene er riktige...Hva er kjeft og smell i innlegget?? Jeg er jo bare usikker!
Og når man leser enormt lange tråder om hva som er skadelig osv, så blir jeg mer usikker, det må være lov..

Innlegg med caps og x-antall utrops- og spørsmålstegn oppfatter jeg som innlegg med en gneldrete tone. Og da blir jeg ikke akkurat satt i hjelpemodus. Hvis jeg oppfatter det slik, er det sannsynligvis andre som gjør det også.
Bare et aldri så lite tips til fremtidige innlegg...

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 16:41   #20
Teaser
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Troms
Innlegg: 3
Teaser er på en erverdig vei

Sv: Forstår ikke noe!

Beklager. Det kom vel feil ut.. skal prøve og ordlegge meg annerledes neste gang jeg blir fortvilet og usikker. Også skal jeg lese HELE boka, ja... Håper jeg er tilgitt, var ikke meningen å være krass ... Takk for alle svar og tips.

Teaser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 19:42   #21
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Forstår ikke noe!

Ikke noe problem det :-)

Les boka først - hele - og spør i vei om alt du lurer på

Er mange smarte folk her inne med sykt peilig på mat og vekt så det går bra ettehvert skal du se

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:23   #22
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Forstår ikke noe!

Jeg skjønner din frustrasjon. Hadde det litt sån selv, men fikk god hjelp av en venninde.
Boken hjalp ikke meg noe særlig, da jeg hadde skjønt poenget da jeg fikk den, men det står mye annet der også som er greit å ta med seg.
Hovedpoenget med Ketolyse er at de fleste karbohydrater skal komme av grønnsaker. Og du skal ikke over 15-20 kh om dagen
Så da er det bare å sette seg ned med vekten og den store matvaretabellen (kan fåes kjøpt på div.nettbokhandlere eller så ligger den på forsiden til lavkarbo) og regne ut. De første dagene er litt vanskelige, men du vil få teken på det etterhvert.
Ligger mange tips om hva du kan spise på oppskriftforumet her, men da må du vite hva du kan spise og ikke spise.

Masse lykke til

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 08:46   #23
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Forstår ikke noe!

Opprinnelig lagt inn av Teaser, her.

Beklager. Det kom vel feil ut.. skal prøve og ordlegge meg annerledes neste gang jeg blir fortvilet og usikker. Også skal jeg lese HELE boka, ja... Håper jeg er tilgitt, var ikke meningen å være krass ... Takk for alle svar og tips.

Jada, det er glimrende.
Bare spør og du får garantert svar.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg forstår ikke dette... minna Lavkarbo generelt 40 23-03-10 18:05
Jeg forstår ikke dette Flisa Ketolysekuren 6 07-08-08 11:20
Hvordan forklare folk som ikke forstår? Siljevi Ketolysekuren 17 25-11-07 13:34
Jeg forstår ikke dette med grønnsaker Amygdala Induksjonen 1 09-07-04 06:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no