Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Småsulten/ fysen på noe

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-12, 21:03   #1
carask
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 3
carask er på en erverdig vei

Småsulten/ fysen på noe

Heisann og takk for en flott side..
Jeg var for fire uker siden godt i gang, men vips, så stoppet vekten opp og jeg skeiet ut med noen gram extra karboer Nå har jeg gitt meg selv en ny start og skal gå grundigere til verks nå.

Jeg merker at jeg er fysen på noe mellom måltidene. Har spist grønne epler og nøtter, drukket grønn te med søtning (mulig litt mye søtning), men blir ikke kvitt sultfølelsen, jeg er jo egentlig mett!!!!

Er det noe jeg kan spise uten å være redd for extra karboere? som også er godt?

Takk for all hjelp.

carask er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:22   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Småsulten/ fysen på noe.

Spis mat.
Helt vanlig å bli fysen/sulten i starten.
Fyller du på med søtt og raske karber (eple= fruktsukker) så opprettholder du søtsuget.Det beste er å holde seg unna. Men rett og slett spise mat.
Ost er en fin sultstopper for meg Et par babybel og et stort glass vann gjør susen-Samt finne på noe å gjøre for å få tankene unna

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:25   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Småsulten/ fysen på noe.

Hør på Gerd - mye kunnskap og erfaring samlet i ei dame der!

Osteskiver rullet i spekeskinke er en av mine favoritter - men jeg synes også du bør øke inntaket av ordentlig mat, så kanskje du slipper og spise "imellom". Kroppen liker og ha pause mellom måltider, da har jeg erfart at forbrenningen av kroppsfett blir jevnere også. Ellers er også mitt tips og ha rensket grillet kylling i en boks i kjøleskapet. Noen biter kylling med litt majones på gjør også susen for min del

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:34   #4
carask
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 3
carask er på en erverdig vei

Sv: Småsulten/ fysen på noe.

Flott! ost går unna her i huset! hadde ikke klart meg uten.
Har også smeltet osteskiver i ovnen. det er nydelig!
Da må eplene bort og mer ost inn
Takk takk!

carask er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 11:43   #5
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Småsulten/ fysen på noe.

Synes også morrpölse er kjekt som "fysemat" Bare vär obs på at alle saltholdige matvarer kan binde vann hos enkelte.
Og lykke til videre

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 10:46   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Noen ganger er jeg veldig lei av ost og mandler, som liksom har vært min nødløsning på rask påfyll av energi.

I det siste har jeg begynt å ha en del hardkokte egg i kjøleskapet som jeg deler i to, og har en diger kladd med rekesalat eller remulade på, det er faktisk overraskende godt når man "må" ha noe.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 10:52   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Jeg er som mange andre her, bruker ost rullet rundt litt salami, trønderfår eller kokt skinke

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 15:25   #8
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Jeg er så glad dette forumet finnes Har lurt på selv hva man kan putte i seg mellom måltidene om man MÅ ha noe. Ost og spekeskinkeruller skal prøves

__________________
Start 04.01.16, vektmål til påske:


Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 16:35   #9
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Morrpøse med majones !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:12   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Spiser du nok og riktig siden du blir fysen mellom?
Spiser du for sjelden?
Frukt er ikke noe lurt.
Kjøtt/ost/egg/fisk er bedre, men prøv å forebygg behovet for noe mellom ved å spise deg fornøyd ved måltidet. Kanskje du bør endre antall måltider?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:37   #11
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Jeg bare sørger for å ikke ha noe i huset jeg, for hvis jeg har det liggende forsvinner det ned i grisen.

I dag spiste jeg opp en boks med fribol salmiak på få minutter, helt drøy. Rart man en gang var feit.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 23:43   #12
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Sørg for å ha "snacksemat" i kjøleskapet, som kan varmes fort opp og smaker forbudt deilig.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:52   #13
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Ostechips med litt tzatziki!

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 15:36   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Småsulten/ fysen på noe

Mange gode tips her! Men sånn generelt, om man spiser nok mat, og ikke minst nok fett til maten, så blir som oftest mellommåltider overflødige.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Småsulten etter måltid Noenkiloformye Lavkarbo generelt 18 25-08-11 22:59
Fysen trultemamma Ketolysekuren 11 13-05-11 20:30
Småsulten hele dagen ruslepølsa Lavkarbo generelt 1 14-04-11 18:12
Jeg er så FYSEN! Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 26 01-10-07 09:45
Fysen Hedda:) Lavkarbo generelt 5 27-11-05 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no