Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Svensk professor advarer mot is

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-09, 15:22   #1
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Svensk professor advarer mot is

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=857&a=497328

At komboen fett og sukker fører til fedme er ikke akkurat en nyhet for de fleste av oss...

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 15:27   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Svensk professor advarer mot is

Nei, ikke for de fleste av oss, men desverre for veldig mange "der ute"

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:47   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svensk professor advarer mot is

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=857&a=497328

At komboen fett og sukker fører til fedme er ikke akkurat en nyhet for de fleste av oss...

Men fyren er visst totalt uvitende om at det går an å lage isen selv, og dermed unngå alt sukkeret...!!!
Jeg er så glad for at jeg oppdaget dette forumet .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:53   #4
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Svensk professor advarer mot is

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Men fyren er visst totalt uvitende om at det går an å lage isen selv, og dermed unngå alt sukkeret...!!!
Jeg er så glad for at jeg oppdaget dette forumet .

Hvordan lager du den selv da?
Prøvde jeg men den ble så vondt og hard.Da jeg lot den stå fremme litt smeltet den liksom.brukte fløte eggeplomme og sukkererstatning.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 20:52   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Svensk professor advarer mot is

Gelatin er et fint hjelpemiddel for å få til isen bedre.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 22:43   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svensk professor advarer mot is

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Gelatin er et fint hjelpemiddel for å få til isen bedre.

Jeg lager is av
1 dl fløte
ett egg
en god neve frosne bringebær (jordbær eller blåbær)
splenda eller sukrin
Har alt i en stavmikseblender og kjører på full guffe til alt er en softismasse.

Den er kjempegod å spise med en gang, men blir steinhard i fryseren.
Sist prøvde jeg å ha gelatin oppi, men det ble ikke bedre....
Hvor mye gelatin (hvor mange gelatinplater altså) ville du brukt til en slik posjon??

Vil isen kanskje bli litt mykere om jeg er flink til å jevnlig røre om i isen mens den fryses inn??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:24   #7
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Svensk professor advarer mot is

Superlett! Kjør frossene bringebær i hurtigmixen med fløte og evnt litt søtstoff.
Deilig softice på no time!!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:50   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Svensk professor advarer mot is

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Vil isen kanskje bli litt mykere om jeg er flink til å jevnlig røre om i isen mens den fryses inn??

Det kan nok hjelpe.
Forøvrig har jeg lags isen som står i lindbergboka flere ganger, hvor hvitene piskes til marengs først. Den blir ikke så hard som annen is jeg har prøvd. Kanskje det kommer av all lufta som piskes inn?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 21:54   #9
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Svensk professor advarer mot is

Sitat:

Vil isen kanskje bli litt mykere om jeg er flink til å jevnlig røre om i isen mens den fryses inn??

Den blir definitivt mykere av å ha ørlittegrann alkohol oppi. Har tidligere prøvd med likør (cointreau) som ikke egner seg så godt på lavkarbo ettersom at likør er fullt av sukker. Men har lurt litt på om det ikke kunne funke med litt cognac for eksempel.

Dessuten forhindrer alkoholen at det dannes iskrystaller. Noe som er veldig vanlig i hjemmelaget is.

Ellers ville jeg gått for hyppig røring ja

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:11   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Svensk professor advarer mot is

Konjakkis med ristede hasselnøtter

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Svar

Emneord
is fett sukker


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kjøpe en professor Adriane Nyheter / media 10 06-02-09 01:05
Svensk Johannesbrødkjernemel? Nova Ketolysekuren 3 24-03-08 14:10
Dagbladet: Advarer mot lettbrus Sondre Nyheter / media 6 30-07-07 20:11
Poleszynski er ikke professor II innen ernæring allikevel? Iset Lavkarbo generelt 17 06-09-06 16:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no