Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse og syk/forkjølelse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-10, 12:47   #1
Ann-C
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 5
Ann-C er på en erverdig vei

Ketolyse og syk/forkjølelse

Har det noe og si at jeg går på ketolyse og ikke blir bra av en kraftig forskjølelse, har holdt på i snart 3 uker nå, og blir ikke bra, feber kommer og går, og jeg orker ikke noe, potte tett osv. Har vært i ketose i 6 uker nå. Noen med erfaringer eller vet noe?

Ann-C er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og syk/forskjølea

Det har nok ikke noe å si negativt, i hvert fall!
Har du vært hos legen? Feber som kommer og går etc, mener jeg! Bør vel vurderes om du har fått en betennelse i bihulene/lungene feks!

Mange her sverger til ketolyse når man er syk, fordi virus/bakterier liker sukker og man bør da bli fortere frisk når man ikke spiser karber!
Men noen ganger må man ty til doktoren, gitt! Er ikke lurt å gå med ting for lenge heller! Foreslår at du ringer legen og får en akutt- time i morgen tidlig for å få tatt en CRP om du ikke alt har vært der!

__________________

Sist redigert av Kitt : 10-11-10 kl 18:52.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 18:50   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Langvarig bihulesak her også.. holdt på en mnd nå... pottetett som gir hodepine, crp viser ingen infeksjon så da er det vel virus da... mye sykdom på jobb blant småbarnsforeldre... Heldigvis ikke så aller verst allmenntilstand ELLERS da - men hodepine, nakkeplager og dett i pappen er slitsomt nok i disse mørketider
Jeg har vært et år på lavkarbo og opplever at infeksjonene oppleves annerledes nå enn på vanlig mat. Blir mest voldsomt trøtt faktisk... noe jeg ikke ble tidligere, ikke sånn at man nesten sovner over pulten på jobb hehe...
God bedring ihvertfall, denne tiden på året er jo litt sånn blir aldri kvitt ting...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 18:54   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Da jeg hadde slitt med bihuler i 3 uker, fikk jeg antibiotika selv om CRPen ikke slo ut! Neste morgen var trykket borte og jeg kunne ta på meg sokkene uten å spise Pinex Forte først!
Godt med leger som ikke er helt anti!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:44   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da jeg hadde slitt med bihuler i 3 uker, fikk jeg antibiotika selv om CRPen ikke slo ut! Neste morgen var trykket borte og jeg kunne ta på meg sokkene uten å spise Pinex Forte først!
Godt med leger som ikke er helt anti!

Jøss så bra da! Jeg er sånn akkurat på kanten vondt i hodet - slår liksom ikke helt ut. Ikke tett i nesen (noe særlig) bare veldig tett langt inni hodet... (høres når jeg snakker) kanskje en ny runde med rinexin hadde gjort seg..
Var mye bedre skjønner du - men så havna jeg HELT uforskyldt i en coopertest på tredemølle overvåket av min nye Personlige Trener... og da smalt det liksom midtveis i hodet mitt og tetna til...

Irriterende - for jeg føler jeg er liksom bare på 85-80% av toppformen, mangler det lille ekstra der!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:33   #6
Ann-C
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 5
Ann-C er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

hei,. Takk for svar. Var liksom slik jeg tenkte også, mente at forskjølelse og slikt holdt seg mere unna uten karbo.. Jaja jeg får vel snakke med legen en dag da, bihulene er ikke veldig vonde, men hodet er tett, og vondt. får spise og kose oss

Ann-C er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:37   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Opprinnelig lagt inn av Ann-C, her.

hei,. Takk for svar. Var liksom slik jeg tenkte også, mente at forskjølelse og slikt holdt seg mere unna uten karbo.. Jaja jeg får vel snakke med legen en dag da, bihulene er ikke veldig vonde, men hodet er tett, og vondt. får spise og kose oss

høres akkurat ut som meg... vi får spise og kose oss, og kanskje stikke innom legen en dag snart igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:47   #8
Rosy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 6
Rosy er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Opprinnelig lagt inn av Ann-C, her.

Har det noe og si at jeg går på ketolyse og ikke blir bra av en kraftig forskjølelse, har holdt på i snart 3 uker nå, og blir ikke bra, feber kommer og går, og jeg orker ikke noe, potte tett osv. Har vært i ketose i 6 uker nå. Noen med erfaringer eller vet noe?

Hei
Vist du har vært forkjølet i 3 uker syntes jeg du først burde tenke på å komme deg på beina. Ikke trenk på at du går ut av ketosen, det viktigste er å bli frisk siden du har vært syk så lenge. Jeg har også hatt en kraftig influensa og måtte til slutt drikke Kosylan (mot hoste) og kom meg kjapt etter det. God bedring !!!!!

Rosy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starta med lavkarbomat i april 2010 og har fått 20 kg ned på 7 måneder. :O)). Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:35   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Opprinnelig lagt inn av Rosy, her.

Hei
Vist du har vært forkjølet i 3 uker syntes jeg du først burde tenke på å komme deg på beina. Ikke trenk på at du går ut av ketosen, det viktigste er å bli frisk siden du har vært syk så lenge. Jeg har også hatt en kraftig influensa og måtte til slutt drikke Kosylan (mot hoste) og kom meg kjapt etter det. God bedring !!!!!

Med å komme seg på beina mener du spise karbomat eller? Blir man frisk da? Det er rimelig uaktuelt for meg som har hanglet i 4 uker med bihulene - da jeg har spist lavkarbo i over et år...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:52   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og syk/forkjølelse

Hva med å gå til legen og ta noen blodprøver og en sjekk? Sjekke om alt er som det skal? Få litt antibiotika og sånn...

Jeg var skikkelig dårlig i april, men fikk bare noe for ørebetennelsen jeg hadde.. Så senere i høst finner dem ut at jeg har hatt kyssesjuka.. Ikke rart jeg følte meg dårlig... hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar

Emneord
blir frisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og forkjølelse Babyblue Fysisk og mental helse 14 26-10-09 04:25
Forkjølelse LorelaiLeigh Spørsmål og svar 4 14-09-09 18:09
Forkjølelse? geysirland Fysisk og mental helse 17 30-10-07 13:59
Forkjølelse er no herk... Brimstone Lavkarbo generelt 8 16-03-07 05:52
Honning og forkjølelse? Tingeling Generell ernæringsdebatt 2 07-09-05 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no