Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva spiser man før og etter trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-10, 19:40   #1
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Hva spiser man før og etter trening?

Jeg trener litt forskjellig 3-4 ganger i uka.
Zumba, SATS Power, Step osv

Jeg er litt usikker på hva jeg bør spise før jeg går på trening, og ca hvor lenge før.
Jeg blir også ekstremt sulten etter trening. Og lurer på hvor raskt etter trening man bør få i seg mat. Og ikke minst hva?
I dag har jeg spist en biff, en liten tomatsalat med feta og løk, og bernaise.
Er det greit nok? Jeg føler meg faktisk litt sulten igjen nå, litt over 1 time siden jeg spiste...

Noen erfaringer å dele?

Startet på ketolyse kuren for 3 dager siden. Men har spist svært lite karbo før det også. Ikke i ketose. Enda...

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:02   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser man før og etter trening?

Opprinnelig lagt inn av Belin, her.

Jeg trener litt forskjellig 3-4 ganger i uka.
Zumba, SATS Power, Step osv

Jeg er litt usikker på hva jeg bør spise før jeg går på trening, og ca hvor lenge før.
Jeg blir også ekstremt sulten etter trening. Og lurer på hvor raskt etter trening man bør få i seg mat. Og ikke minst hva?
I dag har jeg spist en biff, en liten tomatsalat med feta og løk, og bernaise.
Er det greit nok? Jeg føler meg faktisk litt sulten igjen nå, litt over 1 time siden jeg spiste...

Noen erfaringer å dele?

Startet på ketolyse kuren for 3 dager siden. Men har spist svært lite karbo før det også. Ikke i ketose. Enda...

Har du bare spist biff, tomatsalat og bearnaise i dag? Det var jo veldig lite mat da... ikke rart du er sulten?

jeg trenger nå ganske hardt flere ganger i uka - og er aldri sulten etterpå selv om jeg da er flink til å få i meg en proteinshake i full fart etter trening før jeg spiser middag. Du har holdt på bare 3 dager - jeg anbefaler at du tar en ukes treningsfri, eller ihvertfall ikke kjører full pinne de første par ukene, kroppen må få litt tid til å fungere med så lite karbohydrater.

Jeg spiser bare vanlig mat et par timer før trening, og en proteinshake (scitec nutrition sjokoladeproteinpulver. ca 5 gram karbo pr porsjon) rett etterpå. Deretter lager jeg vanlig middag (for tiden spis deg slank mat).

Jeg lurer også litt på hva man skal være obs på i forbindelse med trening og lavkarbokosthold... jeg er iallefall ikke sulten etterpå, kanskje føler at jeg bør få i meg litt næring bare. Er ikke spesielt slapp eller sliten heller, bare vanlig sliten - så da får vel kroppen nok? Et evig utprøvingsprosjekt dette med lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:15   #3
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser man før og etter trening?

He he! Nei, jeg har spist godt før i dag!
Men jeg spiste dette ca 45 min etter trening, og er allerede sulten. Så nå gomler jeg litt ost.
Skal hvertfall sjekke ut de proteinshakene. Er det noe du bestiller på nett, eller kjøper på treningssenteret?

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:17   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser man før og etter trening?

Høres ut som et fint måltid etter trening det Du som holder på med skaldeman/ketolyse skal jo spise proteiner og fett etter trening.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:22   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser man før og etter trening?

Opprinnelig lagt inn av Belin, her.

He he! Nei, jeg har spist godt før i dag!
Men jeg spiste dette ca 45 min etter trening, og er allerede sulten. Så nå gomler jeg litt ost.
Skal hvertfall sjekke ut de proteinshakene. Er det noe du bestiller på nett, eller kjøper på treningssenteret?

www.proteinfabrikken.no scitec nutrition sjokolade. Du finner nok proteinpulver med mindre karbo i på markedet, men de smaker ikke så godt synes jeg. Denne smaker ordentlig sjokolade, og har små biter i seg også. NB er kunstig søtet!

Det er heller ikke uvanlig å være sulten de første dagene på ketolyse. Bare spis når du er sulten og stopp når du føler deg mett så går nok dette kjempebra

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:26   #6
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser man før og etter trening?

Takk for svar begge to! Da er det egentlig bare å fortsette som før. Spise til jeg er mett.
Har faktisk noe whey protein i skapet, skal jaggu sjekke karbo innholdet på det!
Takk for link! :-)

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:42   #7
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser man før og etter trening?

Se hva jeg kom over!
http://www.nordicnutrition.no/index....1&b_kid=770592

Kan dette være noe før, etter eller under trening kanskje?

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere før og etter trening? Bollemor Trening 15 28-11-09 16:40
Hva spiser dere etter trening? nordlandsjenta Trening 10 09-11-08 19:11
Mat etter trening Albertine Trening 14 13-03-08 22:20
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 15:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no