Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hurtig nedgang? Noen med erfaring?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 20:32   #1
happychicky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
happychicky er på en erverdig vei

Hurtig nedgang? Noen med erfaring?

hei, jeg er ny her og kunne trengt noen tilbakemeldinger Startet ketolyse diett på mandag så er snart ferdig med 3 dagen. Har ikke merket noe nedgang foreløpig, men jeg har i utgangspunktet tenkt å prøve å gå ned ca 7-8 kg og håper at det skal gå raskt. Ketolysedietten var egentlig tenkt som en slags kickstart på et litt mere vanlig lavkarbo kosthold etterhvert. Er det noen som har noen formening om hva jeg kan forvente meg? Jeg er ca 69 kg og 164,5 høy så er ikke ekstremt overvektig, men har litt ekstra her og der

happychicky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:42   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Hva er grunnen til at du skal så ille fort ned da? Er det ikke viktigere å bruke tid og lære underveis sånn at du blir der nede? Kanskje du raser ned 7-8 kilo.. Snålere ting har skjedd. Antakeligvis gjør du det ikke, siden du ikke er veldig overvektig.

Men du vil vel ned 7-8 kilo selvom det kan ta litt tid?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:49   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Det er bare en måte å finne ut på, å prøve Jeg har gått ned 20 kg på 3 mnd men så har jeg mye mer å ta av.. regner med de siste 8 kg jeg vil ned ikke raser like fort av. :/

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:52   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av happychicky, her.

hei, jeg er ny her og kunne trengt noen tilbakemeldinger Startet ketolyse diett på mandag så er snart ferdig med 3 dagen. Har ikke merket noe nedgang foreløpig, men jeg har i utgangspunktet tenkt å prøve å gå ned ca 7-8 kg og håper at det skal gå raskt. Ketolysedietten var egentlig tenkt som en slags kickstart på et litt mere vanlig lavkarbo kosthold etterhvert. Er det noen som har noen formening om hva jeg kan forvente meg? Jeg er ca 69 kg og 164,5 høy så er ikke ekstremt overvektig, men har litt ekstra her og der

Vektnedgang er så individuelt at det er håpløst å spå. Det vi vet er at de som er normalvektige som du er (nært ihvertfall) bruker mye lengre tid på å gå ned. Det som KAN skje derimot er at du skifter fasong Lavkarbo gir mer muskler (min helt personlige erfaring) uten at jeg har trent særlig, og muskler veier mer enn fett. Jeg ville tatt en bodyanalyse NÅ og om et par mnd og sett om fettprosent og muskelmasse har endret seg. Ikke heng deg så mye opp i vekta - mål deg istedet og se om det skjer endringer der.

Lavkarbo er ingen "hurtigkur" - det er oftest de som har mest å miste som mister mest raskest også. Lavkarbo er vektREGULERENDE - så det er ikke sikkert ditt mål og kroppens vektmål nødvendigvis er helt det samme

Ønsker deg uansett lykke til med valget av et nytt kosthold - uansett vektnedgang vil du nok merke ganske mange helsemessige fordeler ved et slikt kosthold. For ikke snakke om all den deilige maten....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:52   #5
happychicky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
happychicky er på en erverdig vei

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Er egentlig ikke SÅ viktig å gå så fort ned, og du har halt rett med tanke på at jeg skal ned uansett hvor lang tid det tar.. MEN jeg er så ivrig etter å se resultater så jeg liksom får motivasjonen ordentlig opp. Savner allerede veldig å spise brød, men tenkte jeg skulle kjøpe Fedon brød når jeg har gått ned noen kilo og skal begynne å spise litt mere etter hans filosofi Ville bare så gjerne ha en liten kickstart... Skal også i bryllup i begynnelsen av februar og har lyst å gå i en kjole jeg kjøpte før jeg ble gravid som nå er minst en str for liten.. Men jeg fødte for 10 mnd siden så jeg skal ikke skylde ekstrakiloene på det altså

happychicky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:56   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av happychicky, her.

Er egentlig ikke SÅ viktig å gå så fort ned, og du har halt rett med tanke på at jeg skal ned uansett hvor lang tid det tar.. MEN jeg er så ivrig etter å se resultater så jeg liksom får motivasjonen ordentlig opp. Savner allerede veldig å spise brød, men tenkte jeg skulle kjøpe Fedon brød når jeg har gått ned noen kilo og skal begynne å spise litt mere etter hans filosofi Ville bare så gjerne ha en liten kickstart... Skal også i bryllup i begynnelsen av februar og har lyst å gå i en kjole jeg kjøpte før jeg ble gravid som nå er minst en str for liten.. Men jeg fødte for 10 mnd siden så jeg skal ikke skylde ekstrakiloene på det altså

Karins beste brød (under oppskriftsforumet) og spisdegslank brødmix er mine absolute favoritter når det gjelder lavkarbo-brød. Det første baker du selv, det andre kan du bare bestille på nett mix, blande med vann og hive i ovnen. Kun 1 gram karbo pr skive ca for begge to. Bare sånn at du vet det

Og de er GODE begge to! Smaker som smakfullt grovbrød rett og slett, dessuten blir man veldig mett av de.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:58   #7
happychicky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
happychicky er på en erverdig vei

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vektnedgang er så individuelt at det er håpløst å spå. Det vi vet er at de som er normalvektige som du er (nært ihvertfall) bruker mye lengre tid på å gå ned. Det som KAN skje derimot er at du skifter fasong Lavkarbo gir mer muskler (min helt personlige erfaring) uten at jeg har trent særlig, og muskler veier mer enn fett. Jeg ville tatt en bodyanalyse NÅ og om et par mnd og sett om fettprosent og muskelmasse har endret seg. Ikke heng deg så mye opp i vekta - mål deg istedet og se om det skjer endringer der.

Lavkarbo er ingen "hurtigkur" - det er oftest de som har mest å miste som mister mest raskest også. Lavkarbo er vektREGULERENDE - så det er ikke sikkert ditt mål og kroppens vektmål nødvendigvis er helt det samme

Ønsker deg uansett lykke til med valget av et nytt kosthold - uansett vektnedgang vil du nok merke ganske mange helsemessige fordeler ved et slikt kosthold. For ikke snakke om all den deilige maten....

Tusen takk for lykkeønskninger Jeg skal gå å måle meg så jeg kan følge med på det også.. Det er forressten veldig inspirerende med de vektnedgangs tabellene dere har på profilen deres

happychicky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:00   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Veldig lurt å bruke målbånd i stedet for vekt, det gjør jeg, og har gått ned i cm både her og der Jeg er uvenn med badevekta nemlig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:00   #9
happychicky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
happychicky er på en erverdig vei

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Karins beste brød (under oppskriftsforumet) og spisdegslank brødmix er mine absolute favoritter når det gjelder lavkarbo-brød. Det første baker du selv, det andre kan du bare bestille på nett mix, blande med vann og hive i ovnen. Kun 1 gram karbo pr skive ca for begge to. Bare sånn at du vet det

Og de er GODE begge to! Smaker som smakfullt grovbrød rett og slett, dessuten blir man veldig mett av de.

Takker og bukker!! Det må prøves

happychicky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:02   #10
happychicky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
happychicky er på en erverdig vei

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Veldig lurt å bruke målbånd i stedet for vekt, det gjør jeg, og har gått ned i cm både her og der Jeg er uvenn med badevekta nemlig

hehe vi er ikke helt på nett meg og badevekten heller.. men finner ikke vanlig målebånd her i huset..

happychicky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:02   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av happychicky, her.

Men jeg fødte for 10 mnd siden så jeg skal ikke skylde ekstrakiloene på det altså

10 mnd etter andre fødsel veide jeg 7 kg mer enn noen uker etter fødselen... Men da klarte jeg greit å gå ned 10 kg på 6 mnd ved å spise mindre og magrere og røre meg litt mer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:04   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av happychicky, her.

hehe vi er ikke helt på nett meg og badevekten heller.. men finner ikke vanlig målebånd her i huset..

Bruk hyssing.... og merk av på tråden med en binders eller lignende.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:25   #13
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Hva med tommestokk Neida, bare tøys

Målebånd er bra, ja Hos meg går nedgangen også sånn sakte, men sikkert. Snart 5 kg. nå, ikke så mye kanskje, men jeg har gått ned hele 11 cm rundt midjen! Det synes, og merkes godt på tøyet. Deilig.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:26   #14
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Jeg hadde 27 kg da jeg startet i slutten av september, jeg har da valgt generel lavkarbo og har vel falt litt ut innimelom, men har ikke rast ned desverre. Men på den andre siden, jeg har gått ned 10 kg, og jeg går stadig ned i vekt, så må bare ta tiden til hjelp. Tenker også at det å gå ned sent er bra, for da er det mer varrig. Jeg lever faktis nesten slik i dag, som jeg tenker å leve ved målet- rett og slett fordi jeg ser på det mer som en livstil endring enn en kur.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:35   #15
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Nerthus-selv om det er lenge til jeg kan spise brød-så savner jeg det nå etter over 1 år på lavkarbo uten brød. Den spis deg slank brødmiksen har jeg skikkelig lyst å prøve når jeg er ferdig med de strengeste ED fasene. Må man være noen form for medlem for å få bestille miksen?

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:41   #16
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

må ikke være medlem. Jeg bestilte nettopp selv her nå. Spennende

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:48   #17
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Senorita-spennende!Må prøves etter endt "kur" Nå må jeg visst legge meg før jeg setter tenna i en VANLIG brødskivbe her-det går ikke på opplegget mitt

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:21   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hurtig nedgang? Noen med erfaring?

ANg hurtig nedgang kan kanskje denne være derdt å lese: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 19:48   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Nerthus-selv om det er lenge til jeg kan spise brød-så savner jeg det nå etter over 1 år på lavkarbo uten brød. Den spis deg slank brødmiksen har jeg skikkelig lyst å prøve når jeg er ferdig med de strengeste ED fasene. Må man være noen form for medlem for å få bestille miksen?

senorita har allerede svart jeg bruker DOBBEL porsjon i en vanlig "liten" brødform - og skjærer tynne tynne skiver, 20 stk for å få 1 gram karbo pr stk. Kjører de nesten alltid i brødrister, men de smaker ok uten. Ferdigbrødet deres som du kan bestille frossent synes jeg blir litt vassent -da er det bedre med å lage selv. Lager du dobbel porsjon - la det stå i hvertfall 1time og 45 minutter om ikke 2 timer!!!

Elsker dette brødet til frokost med makrell i tomat og majo på

Mens jeg husker det - pepperkakene fra spisdegslank var faktisk også veldig gode - smakte pepperkake, var litt tykkere og "grovere" enn høykarbovarianten, men absolutt god!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 00:08   #20
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

senorita har allerede svart jeg bruker DOBBEL porsjon i en vanlig "liten" brødform - og skjærer tynne tynne skiver, 20 stk for å få 1 gram karbo pr stk. Kjører de nesten alltid i brødrister, men de smaker ok uten. Ferdigbrødet deres som du kan bestille frossent synes jeg blir litt vassent -da er det bedre med å lage selv. Lager du dobbel porsjon - la det stå i hvertfall 1time og 45 minutter om ikke 2 timer!!!

Elsker dette brødet til frokost med makrell i tomat og majo på

Mens jeg husker det - pepperkakene fra spisdegslank var faktisk også veldig gode - smakte pepperkake, var litt tykkere og "grovere" enn høykarbovarianten, men absolutt god!



mmmmm høres nammis ut

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:29   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hurtig nedgang? noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

mmmmm høres nammis ut

VAR nammis - og nok med en De er dyre da - men man lever kun en gang...Kun 1 gram karbo pr kjeks og den var STOR... jeg prøver jo ut alt mulig rart hehe - har fremdeles kakemixer i skapet til senere bruk.... Lager TO kaker av mandelkakemixen (som bunn til ostekake!) og har på deilig ostekakefyll etter eget hode og hva jeg har hjemme Lime feks er utrolig godt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:45   #22
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Hurtig nedgang? Noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av happychicky, her.

Jeg er ca 69 kg og 164,5 høy så er ikke ekstremt overvektig, men har litt ekstra her og der

Jeg gikk ned 7 kilo (fra 68 til 61) pa 7 uker i fjor. Forst et par kilo i vann veldig raskt, deretter ca en halv kilo +/- i ukene som fulgte. Jeg er 166 cm hoy.

Jeg var veldig streng og spiste omtrent aldri mer enn 10-20 gram karbo om dagen. Spiste ikke kunstig sukker og brukte ingen erstatninger heller (ikke lavkarbobrod, lavkarbokaker, lavkarbopizzabunn etc). Jeg spiste ca 100 g protein og 70-80% fett daglig. Jeg trente 4-5 dager i uka (styrketrening og cardio).

Det var ikke vanskelig i det hele tatt a slanke seg. Det som ble vanskelig var a stoppe vektnedgangen og oke karbene og finne det nivaet som var riktig i etterkant. Med en gang jeg begynte a spise mer karber kom sotsuget (og kiloene) tilbake. Sa na prover jeg igjen

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:05   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hurtig nedgang? Noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Jeg gikk ned 7 kilo (fra 68 til 61) pa 7 uker i fjor. Forst et par kilo i vann veldig raskt, deretter ca en halv kilo +/- i ukene som fulgte. Jeg er 166 cm hoy.

Jeg var veldig streng og spiste omtrent aldri mer enn 10-20 gram karbo om dagen. Spiste ikke kunstig sukker og brukte ingen erstatninger heller (ikke lavkarbobrod, lavkarbokaker, lavkarbopizzabunn etc). Jeg spiste ca 100 g protein og 70-80% fett daglig. Jeg trente 4-5 dager i uka (styrketrening og cardio).

Det var ikke vanskelig i det hele tatt a slanke seg. Det som ble vanskelig var a stoppe vektnedgangen og oke karbene og finne det nivaet som var riktig i etterkant. Med en gang jeg begynte a spise mer karber kom sotsuget (og kiloene) tilbake. Sa na prover jeg igjen

Hanne

Ja, det er nok lurt å ta overgangen svært sakte. Saktere enn Atkins anbefaler også. Man kan ta en frukt og innlemme den i kostholdet i flere uker før man innfører en ny ting. Da er man sikker på at man ikke går opp i vekt.
Jeg begynte bringebær, så med eple, så pære, så plomme, og nå idag rå gulrot. Brød, ris og pasta kommer jeg aldri til å spise igjen. Med dette kostholdet har jeg lært meg å spise mer variert. Før levde jeg på nutrilettbarer, epler og samme middag av kylling og salat hver dag. (Nutrilettbarer inneholder sukker og er derfor ikke slankende i det hele tatt.)

Nå spiser jeg ost, egg og fisk også (minus den teite baren, selvsagt)og jeg føler meg bra. Jeg kuttet ut brød og erstattet den med kjøtt en lang stund først. Men det ble ikke bra nok erstatning, følte jeg siden jeg spiset kjøtt til middag også. Så ble det nutrilettbar istedet. Men det er jo et dumt alternativ, så jeg byttet den ut med ost og det var godt nok.Så brød savner jeg ikke. Ost, kylling,fisk, salat, litt frukt og egg holder i lange baner for meg for livstid.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har erfaring med CampKilo? Bolla Piggsvin Lavkarbo generelt 53 15-06-11 11:00
Noen med erfaring om mat i Shanghai? Caroline79 Spørsmål og svar 2 08-03-10 21:09
Hurtig nedgang viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 19-08-09 08:43
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46
Operasjon - erfaring noen? Carisma Fysisk og mental helse 12 27-04-06 13:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no