Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sukkerfritt.com

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-06, 10:34   #1
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sukkerfritt.com

Noen som vet om disse produktene er lavkarbo? Ser de inneholder maltinol.

http://www.sukkerfritt.com/sjokolade/default.htm

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 10:39   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt.com

det er vel like lavkarbo som cavalier o l?

dessverre står det ikke hvor mange av karbene som er sukkeralkoholer. Har smakt de en gang, og var ikke overbegeistret for smaken...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:34   #3
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfritt.com

All sjokolade er vel i grunn like "ille"... Det jeg har funnet ut er at jo mørkere jo bedre gjelder også på sukkerfri sjokolade. Melkesjokolade har melkepulver i seg, og det inneholder melkesukker..

Men når det gjelder SMAK, har jeg funnet min absolutte favoritt. Den heter Valor, og er spansk. Har desverre foreløpig bare funnet den i Sverige, så det blir litt hamstring når man er der ja.. Den finnes i mange varianter, mørk, ekstra mørk, med melk eller med nøtter. Den mørke er den beste (bortsett fra melkesjokoladen da, men den har mer karber så den styrer jeg unna) Fin og mektig, to ruter til en kopp kaffe... mmmmmm

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:55   #4
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

det er vel like lavkarbo som cavalier o l?

dessverre står det ikke hvor mange av karbene som er sukkeralkoholer. Har smakt de en gang, og var ikke overbegeistret for smaken...

Ja, det var det jeg lurte på, sto ikke definert hva som var sukkeralkholer....

Ja ja, samme det, spist er spist (bare en liten en da, dagen derpå ), var vel kanskje ikke det værste når man først skulle skeie ut. Spiste den med mandler, synes forresten den var rågod!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 12:47   #5
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Sukkerfritt.com

enig, de kan da vel ikke være værre en cavalier... Jeg syntes faktisk de var veldig gode jeg da...

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:09   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Sukkerfritt.com

jeg smakte noen kjeks fra cavalier i går..tilogmed typen syns de var kjempe gode(og han rynker på nesen av alt som er sukkerfritt/lav kallori) i tillegg gikk jeg ned 600g selv om jeg spiste den

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:24   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

jeg smakte noen kjeks fra cavalier i går..tilogmed typen syns de var kjempe gode(og han rynker på nesen av alt som er sukkerfritt/lav kallori) i tillegg gikk jeg ned 600g selv om jeg spiste den

Å så bra Gleder meg til å prøve disse produktene når det nærmer seg jul.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:35   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt.com

Det står at alt sukkeret er erstattet med maltitol, som jo er et sukkeralkohol. Disse er vel ganske like Cavalier, egentlig. De fleste kan nok spise noe av disse sjokoladene, men husk at mange reagerer også på sukkeralkoholer, slik at de får problemer med å gå ned i vekt om de spiser slike.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:15   #9
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

jeg smakte noen kjeks fra cavalier i går..tilogmed typen syns de var kjempe gode(og han rynker på nesen av alt som er sukkerfritt/lav kallori) i tillegg gikk jeg ned 600g selv om jeg spiste den

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det står at alt sukkeret er erstattet med maltitol, som jo er et sukkeralkohol. Disse er vel ganske like Cavalier, egentlig. De fleste kan nok spise noe av disse sjokoladene, men husk at mange reagerer også på sukkeralkoholer, slik at de får problemer med å gå ned i vekt om de spiser slike.

Kan disse igjen sammenlignes med Atkins sine barer, eller er de mer karbovennlig

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:21   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Kan disse igjen sammenlignes med Atkins sine barer, eller er de mer karbovennlig

På den jeg kjøpte i dag () så sto det 3 net karber, så det er omtrent like mye karber som i Atkins sjokoladene. Det som er problemet for min del med Cavalier er at jeg blir veldig (!) dårlig i magen av maltitolen de inneholder. (Men i dag var jeg innom helsekosten, og så fikk jeg plutselig veldig lyst på sjokolade... Men jeg kan ikke spise en hel en, kun noen få biter for å unnge å sitte på do i hele kveld/ natt...)

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:29   #11
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

På den jeg kjøpte i dag () så sto det 3 net karber, så det er omtrent like mye karber som i Atkins sjokoladene. Det som er problemet for min del med Cavalier er at jeg blir veldig (!) dårlig i magen av maltitolen de inneholder. (Men i dag var jeg innom helsekosten, og så fikk jeg plutselig veldig lyst på sjokolade... Men jeg kan ikke spise en hel en, kun noen få biter for å unnge å sitte på do i hele kveld/ natt...)

Er det maltitol i sånn sukkerfritt smågodt også tro? Det har jeg spist et par ganger før og fått sinnsyke magesmerter og diare

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:38   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Er det maltitol i sånn sukkerfritt smågodt også tro? Det har jeg spist et par ganger før og fått sinnsyke magesmerter og diare




Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:38   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt.com

Maltitol er magedødaren ja. Den største av dem alle. *AU*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:58   #14
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Sukkerfritt.com

hmm..lurer på ,er det fler enn meg som kan spise maltitol uten å få vondt i magen?

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 23:00   #15
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt.com

Ok, godt jeg ikke reagerte sånn på den sjokkisen jeg spiste på søndag da. Men jeg tok et par biter nå og et par biter da.

Det smågodtet skal jeg aldri mer spise Fy søren så vondt jeg fikk.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 12:23   #16
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

hmm..lurer på ,er det fler enn meg som kan spise maltitol uten å få vondt i magen?

Ja, jeg kan! Men derimot blir jeg dårlig av Xylitol....

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:56   #17
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sukkerfritt.com

jeg blir heller ikke dårlig

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:43   #18
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Sukkerfritt.com

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

hmm..lurer på ,er det fler enn meg som kan spise maltitol uten å få vondt i magen?


Ikke noe problem!! Men jag spiser ikke så mye av sådant då..

Får mere problem av fiberrik og egg..luftsmerter..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no