Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Den kjente og kjære matpakken!

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-05, 19:48   #1
madelene
Nytt Medlem
 
madelene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 38
Innlegg: 5
madelene er ny på veien
Post

Den kjente og kjære matpakken!

Men hva i all verden skal jeg ha med meg i matpakken? Pleier - pleide- å ha brødskiver eller knekkebrød. Men i det øyeblikket jeg hoppet av hverdagsmat-lasse og over på Atkins forsto jeg liksom ikke hva jeg nå skulle ha i matpakken.
Er det noen som har noen gode råd?

Klem fra Madelene (nybegynner men ønsker å lære!)

__________________
madelene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 19:49   #2
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Hei!! Jeg har nå med meg salat på skolen jeg... av og til så har jeg noe kyllingkjøtt oppi for å få en forandring...

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 19:51   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

eller du kan lage en omelett og ta den med kald

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 19:52   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nøtter!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 21:50   #5
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ferdig grillet kyllinglår/kjøttstykker,salat med enten kylling,tunfisk eller skinke i.Omelett/eggerøre er også godt kald.Nøtter skal en vel ikke spise løpet av de første 14 dagene?Cherry tomater er veldig gode som knask.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 21:54   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Forresten,i sommer når jeg jeg jobbet uten mulighet for å kjøpe meg noe mat i arbeidstiden,hadde jeg alltid med matpakke,oftest bestående av stekt kjøttdeig med diverse stekte grønnsaker i som f.eks paprika,løk,squash,brokkoli.Og har du micro du kan varme den i,kan du jo ha ost i også!Men kjøttdeig er godt kaldt.Nå er jeg så heldig at jeg kjøper grillmat til lunsj på jobben,men en blir lei det også..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 21:56   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Frokostklubbpannekaken sammen med en boks med bær må jo være den ulitmate matpakken å trekke fram i matsalen når du spiser sammen med alle de som skal misunne deg som er på slankeren

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 22:01   #8
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Frokostklubbpannekaken sammen med en boks med bær må jo være den ulitmate matpakken å trekke fram i matsalen når du spiser sammen med alle de som skal misunne deg som er på slankeren

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607

*Må innrømme at HP er LITT genial... Mila vet vertfall hva HUN skal prøve når hun er ferdig med eurodietten i mai!!*

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 00:36   #9
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

ROLLS: se oppskrift i linken under.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3520
Selv om jeg nettopp brukte dem som fastelavens boller, så er det egentlig det jeg mest bruker som erstatning for brød.
PS.: det er lurt å vispe CC litt med stavmixeren.

EGGEPANNEKAKER:
Vet jeg har skrevet det før en gang, men finner det ikke just nå:
1 egg vispes/ristes sammen.

Ha litt smør i pannen når du steker første kake.(første kaker blir som regel ikke så fin ) Kakene stekes på sterk varme.
Når eggemassen har stivnet og løsner lett fra kanten og bunnen , snus den og stekes på andre siden.
Jeg steker flere og oppbevarer dem i kjøleskapet i noen dager.

Og slik ser de ut,- legg på det pålegget du vil og du har en veldig god niste :

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Eggepannekaker 2.jpg (74,9 KB, 63 visninger)
__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 09:29   #10
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari


EGGEPANNEKAKER:
Vet jeg har skrevet det før en gang, men finner det ikke just nå:
1 egg vispes/ristes sammen.

'

1 egg?? Er det hele oppskriften?

Det ser jo ut som helt vanlige pannekaker......

jeg har prøvd å lage soyapannekaker jeg har sett oppskrift på her inne, men de faller fra hverandre, når jeg skal snu de...... ikke noen suksess nei.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 10:19   #11
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Ja, det er bare 1 egg. Enkelt og greit! Det går veldig bra, og det blir tynne og fine pannekaker. Bruk sterk varme, jeg bruker den store plata på komfyren. Vet ikke helt styrken på den, men jeg varierer mellom styrke 4 og 5. Plata har gradering 1-6.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 11:58   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Når jeg skal lage wraps med laks og "eggerøre" etc, visper jeg to egg og 1 ss fløte + salt & pepper sammen. Heller det i den lille panna mi og steker "pannekake". Det funker helt flott på svak varme. Passer akkurat oppå tortillaen !! Kan brukes til hva som helst den pannekaka !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no