Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-10, 17:47   #1
Debbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 34
Debbie er på en erverdig vei

Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Blir mer rent kjøtt nå, og mer fisk. Så hvor kjøper man det rimeligst?

Kanskje vi kan tipse i denne tråden?

Jeg er mest interessert i kalkunfilet, kalkunklubber, Lam i ulike varianter og storfe, samt frossen fisk.

Debbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 19:42   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Gourmet-torsk på salg på joker denne uka til 39.90.
First price har rimelige kyllinfileter i kjøledisken og noen ganger også nedfryst. De nedfryste er enda billigere. Finnes på kiwi og spar.

På Istanbul-butikken på hauketo koster det 30kr for 30 små egg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 19:47   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Ribbe på alle butikker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 20:05   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Svinesteik på meny denne uken til 29,90 kr kg
Oksestek på rema til 88kr kg

Ellers så er det å se på tilbudene rundt forbi

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 20:12   #5
Vippa
Medlem
 
Vippa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 51
Innlegg: 73
Vippa har en fantastisk aura rundt segVippa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Nå skal jeg være litt sær og på kanten; hva med smak?

Billig frossent kjøtt og fisk smaker ikke så bra som ferskt; helst da økologiske produkter/små gårdsbruk. Her har du kontroll over foret til dyrene, og kan få smaksopplevelser av de sjeldne. Fugl i frossen tilstand kan være ok, bare pass på at det ikke er sprøytet med salt/sukkerlake. Evt kos deg med en deilig Stangekylling.

Hvis det er billigprodukter KUN det er snakk om ville jeg sjekket på datoen til de ferske varene(kun på kjøtt) , det finnes butikker som setter ned prisen dagen før utløp. Da er kjøttet 99% helt flott. Kylling som har gått ut på dato er det verre med.... Meny har to pk ferske fileter(750g) til 169 kroner.

__________________
Blondes have more fun
Vippa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 11:07   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Vippa, her.

Nå skal jeg være litt sær og på kanten; hva med smak?

Billig frossent kjøtt og fisk smaker ikke så bra som ferskt; helst da økologiske produkter/små gårdsbruk. Her har du kontroll over foret til dyrene, og kan få smaksopplevelser av de sjeldne. Fugl i frossen tilstand kan være ok, bare pass på at det ikke er sprøytet med salt/sukkerlake. Evt kos deg med en deilig Stangekylling.

Hvis det er billigprodukter KUN det er snakk om ville jeg sjekket på datoen til de ferske varene(kun på kjøtt) , det finnes butikker som setter ned prisen dagen før utløp. Da er kjøttet 99% helt flott. Kylling som har gått ut på dato er det verre med.... Meny har to pk ferske fileter(750g) til 169 kroner.

Helt enig der.

Jeg kjøper aldri prior rå kylling lengre.. De har den på meny til 29,90 men jeg kjøper heller Hå kylling til 69,90.

Det er ingen smak i prior sin.. Med mindre man legger den i salt lake og ihjek krydrer den så smaker den null niks.

Hå kyllingen, liveche eller jacobs derimot smaker mye mer og man trenger ikke så mye krydder, lake o.l.

Samt at dyret har hatt det bedre

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 12:19   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Vippa, her.

Nå skal jeg være litt sær og på kanten; hva med smak?

Billig frossent kjøtt og fisk smaker ikke så bra som ferskt; helst da økologiske produkter/små gårdsbruk. Her har du kontroll over foret til dyrene, og kan få smaksopplevelser av de sjeldne.

Nåhh, selv om det er et lite småbruk er det ingen garanti for at kjøttet er godt.. har du smakt grisekjøtt foret med fiskemel?? Fordi fiskemel skulle være så sunt og miljøvennlig?? Det kjøttet smaker pyton!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 12:24   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Tilbake til det trådstarter lurer på: ()

De aller fleste kjedene har sitt eget billigmerke.
Jeg bruker kjøtt/fugl/fisk fra First-price. Og er fornøyd med de
Rema 100 har frosne råe kyllingvinger til 80 kr for 2 kilo.


Sist redigert av Gerd : 21-12-10 kl 12:37.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 12:46   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Tilbake til det trådstarter lurer på: ()

Åhh, kanskje det var lurt ja.

Jeg er utrolig kresen på kjøtt. Jeg har opplevd mange ganger at især kyllingkjøttet har luktet ille (jeg vet at det kan gjøre det da, men dette er en ille ille lukt) og jeg liker at kjøttet skal være pent skåret. Derfor blir det stort sett ferskt kjøtt på meg som jeg kan ta og lukte på før jeg kjøper det. Det gjelder all slags kjøtt. Fisk også. Derfor kan jeg ikke anbefale annet billig kjøtt enn fersk familieribbe. Jeg har kjøpt kilovis av det! Jeg kutter av kammen og har det som biffer eventuelt grytekjøtt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 13:29   #10
Debbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 34
Debbie er på en erverdig vei

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Så mange gode tips på en gang når man kommer fra ferie-blir bra start på nyåret. Takk!!!!!!!!!!!!!!

Debbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 15:47   #11
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Jeg har endt på å kjøpe laks på rema tusen, samt kylling filet fra first price.
Jeg har smakt i alle prisklasser og jeg merker ikke store forskjellen på smak, så for meg er det ikke verdt å betale dobbelt så mye pga smaken.
Jeg følger lommeboken min. En mnd kjøper jeg firstprice egg, en annen mnd frittgående etc
Kommer helt an på.
Så storhandler vi i sverige og da kjøper vi fra ferskevaredisken og kylling og steker fra fryseren.
Sparer mye penger der også for dem som har muligheten til å dra over grensen.

Følger med på tilbud på butikkene.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 17:29   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Jeg har begynt å kjøpe egg fra innvandrersjappa på Hauketo. De er nye og fine og rimeligst. Der har de også alt mulig annet som ofte er rimeligere også. Særlig urter og grønnsaker handler jeg der.På Spar koster agurk 12:90. Der koster den 7:90.Samme gjør avokadoen som ofte er himla dyr. Spar selger nesten alt dyrere utenom first price varer. Husk nett med løk på Kiwi og Spar til 10 kr. for en kg. Sparer man inn penger ett sted har man mer til noe annet.

På Jacobs så jeg igår de solgte kaldpresset valnøttolje mye rimeligere enn i helsekosten. På Jacobs har de så mye!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 19:04   #13
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Masse billig kjøtt nå etter jul! De fleste butikker har nå halv pris på datovarer pga. jul og nyttår, de er gjerne ikke gått ut enda, kjøpte f.eks. en juleskinke til halv pris som går ut 04.01. Kjøttet er like fint:-D

Og masse billig ost! Synest ost holder seg i en evighet over dato, blir bare mer lagret og smakfull:-)

Og egg også, ikke krise at det er noen dager over dato.

Har hamstra inn datovarer, spørs om jeg klarer å spise opp;-)

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 20:02   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Masse billig kjøtt nå etter jul! De fleste butikker har nå halv pris på datovarer pga. jul og nyttår, de er gjerne ikke gått ut enda, kjøpte f.eks. en juleskinke til halv pris som går ut 04.01. Kjøttet er like fint:-D

Og masse billig ost! Synest ost holder seg i en evighet over dato, blir bare mer lagret og smakfull:-)

Og egg også, ikke krise at det er noen dager over dato.

Har hamstra inn datovarer, spørs om jeg klarer å spise opp;-)

Vanlig norvegia blir grønn før du rekker å lukke kjøleskapsdøra omtrent. Jarlsberg derimot - holder i månedsvis om nødvendig. Egg også - den datoen er noe eu-tull, de holder i minst et par mnd over dato.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:45   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Masse billig kjøtt nå etter jul! De fleste butikker har nå halv pris på datovarer pga. jul og nyttår, de er gjerne ikke gått ut enda, kjøpte f.eks. en juleskinke til halv pris som går ut 04.01. Kjøttet er like fint:-D

Og masse billig ost! Synest ost holder seg i en evighet over dato, blir bare mer lagret og smakfull:-)

Og egg også, ikke krise at det er noen dager over dato.

Har hamstra inn datovarer, spørs om jeg klarer å spise opp;-)

Hehehehe, det har jeg også i dag. Fant masse snadder til halv pris (medisterdeig, biff, ribbe mm) pga av dato. Hiver bare det jeg ikke skal bruke de neste dagene rett i fryseren. Snoker alltid i kjøttdisken og dersom jeg er noe som nærmer seg dato, passer jeg på å gå på den butikken dagen før utløpsdato på varen og da er det som oftest priset ned

Ellers synes jeg at rema pleier å ha ganske billig biff (kjøper store biter som jeg deler selv). Det eneste jeg passer på er at jeg får norsk kjøtt, for her i landet er det enn så lenge ikke lov å hormonbehandle dyra, selv om det er lov å fabrikkprodusere kylling.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:50   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Jeg kjøper grillet kylling på rema - den er veldig mye mer saftig enn den ferdige i ferskdisken Prøvde meg på hel rund frossen laks/ørret fra ICA her om dagen og den var kjempegod! Skraper skinn og renser innmat, salter og peprer, fyller med sitron, smør og persille og pakker i folie i ovnen. Til rundt 30 kr kg blir dette et rimelig alternativ til ferske fileter (som er sprøytet fulle av saltlake?). Spiser det jeg vil ha og fryser ned resten i porsjoner - eller lager "aspik" Ellers vet jeg kiwi har VELDIG billige tilbud på fredager (feks entrecote til 14 kr pr pk... ) - men som oftest utsolgt når jeg er ferdig på jobb... så dra når de åpner!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:52   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg kjøper grillet kylling på rema - den er veldig mye mer saftig enn den ferdige i ferskdisken Prøvde meg på hel rund frossen laks/ørret fra ICA her om dagen og den var kjempegod! Skraper skinn og renser innmat, salter og peprer, fyller med sitron, smør og persille og pakker i folie i ovnen. Til rundt 30 kr kg blir dette et rimelig alternativ til ferske fileter (som er sprøytet fulle av saltlake?). Spiser det jeg vil ha og fryser ned resten i porsjoner - eller lager "aspik" Ellers vet jeg kiwi har VELDIG billige tilbud på fredager (feks entrecote til 14 kr pr pk... ) - men som oftest utsolgt når jeg er ferdig på jobb... så dra når de åpner!!

Jeg klarer ikke den grillete kyllingen fra rema... Den er saftig fordi den er sprøytet full av vann og andre ting..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 22:45   #18
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Spiste mørbradbiffer fra Rema i dag og de var kjempegode! Også er jeg veldig glad i den svinegreia du kjøper i en bit og skjærer opp eller steker hel. Den har masse rødt og svart krydder utapå. De er såå saftige og gode! Fåes på rema.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 22:35   #19
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg kjøper grillet kylling på rema - den er veldig mye mer saftig enn den ferdige i ferskdisken Prøvde meg på hel rund frossen laks/ørret fra ICA her om dagen og den var kjempegod! Skraper skinn og renser innmat, salter og peprer, fyller med sitron, smør og persille og pakker i folie i ovnen. Til rundt 30 kr kg blir dette et rimelig alternativ til ferske fileter (som er sprøytet fulle av saltlake?). Spiser det jeg vil ha og fryser ned resten i porsjoner - eller lager "aspik" Ellers vet jeg kiwi har VELDIG billige tilbud på fredager (feks entrecote til 14 kr pr pk... ) - men som oftest utsolgt når jeg er ferdig på jobb... så dra når de åpner!!

Kjøp en hel rå kylling og stek selv en gang..

Ingenting kan måle seg med det!

Og da blir den ren uten tilsetningstoffer som fortykningsmidler og smaks forsterkere.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 01:04   #20
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

...Ellers vet jeg kiwi har VELDIG billige tilbud på fredager (feks entrecote til 14 kr pr pk... ) - men som oftest utsolgt når jeg er ferdig på jobb... så dra når de åpner!!

Du snakker om god helg-produktene deres. Problemet med meg er at du snakker om per pk. Dette får man jo i større pakker til 149kr/kg så jeg lurer jo litt på hva Kiwis kilopris blir?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 01:33   #21
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Må bare skryte litt, har en jakt og fiskeelskende mann, så frysa er full av villaks og elg, så her trengs det ikke kjøpes så mye ekstra

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 09:25   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Du snakker om god helg-produktene deres. Problemet med meg er at du snakker om per pk. Dette får man jo i større pakker til 149kr/kg så jeg lurer jo litt på hva Kiwis kilopris blir?

Jeg pleier også å hamstre disse go'helg-tingene når det er storfe - da er det 150g per pakke, til snaue 15 kr. Med andre ord en kilopris på, øh, sånn ca 100 kr. Det er fint, det. Men jeg synes ikke go'helg-tilbudet er spesielt lønnsomt de gangene det er laks, kylling eller svin.

Siden jeg har anledning til det prøver jeg også å være flittig med å rusle gjennom butikkene i nabolaget mandag formiddag, da er det ofte datovarer med nedsatt pris etter helgen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 12:02   #23
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Svinesteik på Meny til 29 90 høres OK ut. men les varedeklarasjonen:
Innhold 81% svinekjøtt !!!!!!!!!!!!!!!
Hva er resten?? Vann og kjemikalier? At det pumpes saltvann inn i kjøtt og fisk er svert vanlig i EU, men nå kommer det for fullt her også. Så gå for kjøtt som er i løs vekt.
Godt Nytt Aar
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 12:47   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Du snakker om god helg-produktene deres. Problemet med meg er at du snakker om per pk. Dette får man jo i større pakker til 149kr/kg så jeg lurer jo litt på hva Kiwis kilopris blir?

De porsjonspakningene til Kiwi er vel vanligvis på 125-150 g så kilosprisen blir noe lavere enn de store pakkene.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:06   #25
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Jeg har en følelse at Go Helg-produktene er litt spesialsydd for single folk. Jeg steker jo alltid minst halv kilo kjøtt om gangen.

100kr/kg storfe er ikke dårlig om det er Entrecôte, men Kiwi har samme kiloprisen for større stykker med First-Price mørbrad. Entrecôte på Meny/Kiwi/Rema 1000 har vært til 149kr/kg.

Hvis 14 kr skal være en god pris for Svin syns jeg den burde slå (nakke)kotelettene til Rema 1000 som idag ligger på 39kr/kg, dog med litt ben. Jeg antar at det er en god pris om stykket innehoolder mer enn 250g rent kjøtt. Seff nå for tiden er det jo Ribbe som gjelder

Kyllingfilet kjøper jeg somregel fryst (First-Price 2kg-pakke, Prior overskudd/2. sortering), men antar at rundt 150g ren kyllingfilet for 14 er ok siden den er rå.

Kjøttdeigen til First-Price syns jeg og er grei selv om det er noe mer vann i den enn f.eks. Coop sin som vant en test i 'minst svinn' om ikke jeg husker rett. Jeg liker også at den er delt i 2 deler a 350g.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 01-01-11 kl 14:16.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rent kjøtt - Hvor mye? HemnoN Atkins kosthold 4 08-02-10 11:48
Hvor mye kjøtt går med på en 7 ukerskur? Feline Ketolysekuren 6 04-02-06 22:45
Hvor mye kjøtt? Isagel Induksjonen 9 19-03-05 21:23
Hvor mye kjøtt i døgnet? Billa Lavkarbo generelt 6 27-09-04 18:43
Hvor mye kjøtt i maten? Nooria Barns kosthold 3 15-04-04 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no