Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Omega 3 + sukker = ingen effekt

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-09, 21:21   #1
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Omega 3 + sukker = ingen effekt

"Omega 3 + sukker = ingen effekt
Hvis du spiser omega 3 sammen med sukkerholdig mat mister fiskeoljen effekten. Oljene blir også mer fetede."

Det er jo supre lavkarbo-nyheter
http://www.dinside.no/828634/omega-3...D-ingen-effekt

Kildekontroll, opprinnelig kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum
Der har de brukt omega-6, gitt :P Men at det ikke tas opp effektivt sammen med sukker gjelder nok uansett alle typer fett...

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 19-11-09 kl 21:26.
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:15   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

En artikkel her også: http://www.forskning.no/artikler/2009/november/234920

Den sier vel omtrent det samme som dinside-artikkelen, men jeg stoler som regel mer på kildebruken og gjengivelsen/populariseringen til forskning.no.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de på død og liv må ta omveien om fettet når de snakker om hva som er fetende. "Når du spiser sukker så blir fettet fetende". I stedenfor å bare si at det er sukkeret som er fetende liksom Noen bør kanskje minne forskerne på Occam's razor?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 23:08   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

I stedenfor å bare si at det er sukkeret som er fetende liksom

Men det er jo egentlig sant, for det er sukkeret som gjør at fettet kan lagres

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 06:31   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Joda, sant nok. Jeg bare reagerer på tonen i artiklene. Det er jo fortsatt sukkeret som er den utløsende faktoren og som bør fremstilles som syndebukken. Men artikkelen gir liksom inntrykk av at du bare må spise sukkeret ditt, bare pass på å spise trantablettene dine til det minst sukkerholdige måltidet i løpet av dagen...

Men det er mulig at jeg bare leser artikkelen med kverrulantbrillene mine

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:34   #5
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Jeg blir syk av tran jeg... Så jeg er et levende bevis på forskningen som sier at omega 3 svekker imunforsvaret. Jeg trodde det var tilfeldig i begynnelsen, men så testet jeg det ut. Hver eneste gang, noen dager etter oppstart med tran, så blir jeg forkjølet. Slår aldri feil... Så jeg har sluttet å drikke tran, og da holder jeg meg frisk nesten alltid frisk

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:16   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Det skjer med meg også! Jeg blir alltid forkjølet hver gang jeg begynner å ta tran igjen. Det slår ikke feil.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:10   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Det skjer med meg også! Jeg blir alltid forkjølet hver gang jeg begynner å ta tran igjen. Det slår ikke feil.

Men begynner du å ta tran når forkjølelsessesongen starter??

Neida, jeg skjønner hva dere mener, det er ikke alt som virker likt på alle...
I en periode av livet mitt (bodde i utlandet), pleide jeg å drikke et par bokser Red Bull før jeg gikk og la meg... Elsket den bringebærsmaken og sovnet alltid som en stein!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:28   #8
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

For andre er det helt motsatt, den vinteren man ikke drakk tran hanglet man hele tiden, alle de andre vintrene var man frisk som en fisk ü

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:02   #9
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Nei, jeg begynner ikke å ta tran kun i forkjølelsessesongen. Det er uansett når på året. jeg tar tran, og noen dager etter blir jeg forkjølet. Mulig det er sånn immunforsvaret mitt blir bygget opp.
Jeg har tatt tran stort sett hele livet og mine barn tar tran. Men ofte glemmer jeg det, og må dermed begynne på en ny periode med tran. Og da dukker forkjølelsen opp.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:20   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

En artikkel her også: http://www.forskning.no/artikler/2009/november/234920

Den sier vel omtrent det samme som dinside-artikkelen, men jeg stoler som regel mer på kildebruken og gjengivelsen/populariseringen til forskning.no.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de på død og liv må ta omveien om fettet når de snakker om hva som er fetende. "Når du spiser sukker så blir fettet fetende". I stedenfor å bare si at det er sukkeret som er fetende liksom Noen bør kanskje minne forskerne på Occam's razor?


Interessant artikkel! Forbløffende at denne professoren blir overrasket...

"Sukker påvirker sunne oljer

Oppdagelsen overrasker professor Karsten Kristiansen, som har ledet undersøkelsen."



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 15:34   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Omega 3 + sukker = ingen effekt

"Kristiansen understreker at man ikke kan sette direkte likhetstegn mellom mus, rotter og mennesker, men man kan sannsynligvis bruke resultatene som en indikasjon på hvordan kroppen fungerer."
... Men ellers er de kjappe til å si at den fete maten de har gitt til musa (sammen med alle de "essensielle" karbohydratene...) og som gjorde musa syk, også vil gjøre oss syke...

Interessant artikkel, men å si at det er bedre å spise havregrøt og drikke tran, var vel å ta den litt ut på jordet...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Effekt? Bubble Spørsmål og svar 18 23-08-09 17:17
Omega-6 og omega-3 gir fedme, diabetes, hjertefeil og kreft? arvid g Generell ernæringsdebatt 0 14-04-09 07:52
Ingen effekt av skaldeman? Kanari Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 07-02-07 11:28
Sukker i kaffen gir en slankende effekt.. silje Lavkarbo generelt 9 26-07-05 16:18
Hva gir best effekt? Miriam Lavkarbo generelt 9 13-03-05 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no