Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tidlig i dietten - drikke rødvin?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-09, 01:38   #1
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Tidlig i dietten - drikke rødvin?

Hei!

Jeg skal ha fest her i morgen (ja jeg er enda ung og vill, knis ) men bestemte meg brått for å begynne på lavkarbo nå på torsdag (dvs at i morgen har det gått 3 dager).

Tenkte på å holde meg edru pga dietten, men litt kjedelig å drikke vann mens de andre koser seg med mye fristende

Spørsmålet er da: om jeg drikker en flaske rødvin, Castillo del Elizal Cabernet Garnacha 2004 med Sukker: 1,00 g/l som jeg så var anbefalt her i en tråd, vil det da ødelegge for å komme i ketose eller stoppe ketosen? (tror jeg allerede er i ketose) Må jeg altså begynne helt på nytt?

Leste at alkohol stopper forbrenningen til den er ute av kroppen, men vil den "kaste" meg ut av ketose og ødelegge for meg siden jeg er i et så tidlig stadie?

Kommet så godt igang nå at jeg nødig vil ødelegge det, så da sipper jeg heller te og vann

Takk for alle svar!!

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:04   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tidlig i dietten - drikke rødvin?

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Hei!

Jeg skal ha fest her i morgen (ja jeg er enda ung og vill, knis ) men bestemte meg brått for å begynne på lavkarbo nå på torsdag (dvs at i morgen har det gått 3 dager).

Tenkte på å holde meg edru pga dietten, men litt kjedelig å drikke vann mens de andre koser seg med mye fristende

Spørsmålet er da: om jeg drikker en flaske rødvin, Castillo del Elizal Cabernet Garnacha 2004 med Sukker: 1,00 g/l som jeg så var anbefalt her i en tråd, vil det da ødelegge for å komme i ketose eller stoppe ketosen? (tror jeg allerede er i ketose) Må jeg altså begynne helt på nytt?

Leste at alkohol stopper forbrenningen til den er ute av kroppen, men vil den "kaste" meg ut av ketose og ødelegge for meg siden jeg er i et så tidlig stadie?

Kommet så godt igang nå at jeg nødig vil ødelegge det, så da sipper jeg heller te og vann

Takk for alle svar!!

Det abefales å ikke drikke alkohol den første tiden (første 4 uker).
Det er vel ikke noe farlig om du drikker alkohol nå, hvis du allerede er i ketose, så vil fettforbrenningen stoppe opp mens kroppen forbrenner alkoholen. Etterpå er det rett på fettforbrenningen igjen.

De fleste på ketolyse merker at de ikke tåler så mye som før, (jeg ble god og brisen av to glass rødvin) så det kan være lurt å ta det litt med ro i begynnelsen.
Nå har jo ikke du vært så lenge i ketose, så jeg vet ikke hvordan det vil slå ut for deg.
Hvis du drikker en flaske rødvin, så er nok den største faren at du spiser noe du ikke burde ha spist og det vil nok få deg ut av ketose...

Uansett hva som skjer, så husk at det er bare å fortsette ufortrødent med lavkarbo/ketolyse .

Kommet så godt igang nå at jeg nødig vil ødelegge det, så da sipper jeg heller te og vann
(Det lureste ville nok vært det, ja)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 17:00   #3
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Tidlig i dietten - drikke rødvin?

Takk for svar!

Har kjøpt en flaske vin, det inneholder jo ikke spesielt mye karber. Er i ketose ja, tror jeg. Har iallefall ømme muskler, er ikke spesielt sulten, våkna i natt av at jeg var småkvalm.. Så tror det må være det.

Satser på at det går helt ok med et par glass, trenger jo ikke drikke hele flaska for å kose meg så får jeg passe på å ete skikkelig i morgen og videre!

Får trene litt i morra for å svette ut alkoholen da he-he-he

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 17:14   #4
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tidlig i dietten - drikke rødvin?

God fest!

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg drikke rødvin? tykksmåbarnsmor Ketolysekuren 6 07-01-09 19:40
Er det greit å drikke rødvin til maten? Happy H Ketolysekuren 3 03-04-08 12:44
Er det ikke for tidlig til at det skal vise? Dolly Ketolysekuren 5 26-03-07 17:38
Rødvin på dietten Ametyst Ketolysekuren 1 26-09-05 17:08
Tidlig krøkes Nille Livets lyse side 16 22-04-05 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no