Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor finere hud?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-10, 00:22   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hvorfor finere hud?

Hva er det med lavkarbo som fører til finere hud?
De sunne oljene? Antioksydantene i grønnsakene?
Vannet? Mer fersk mat, og mindre tilsetningsstoffer?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 07:54   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor finere hud?

Der har du hele lista ja. Mye bearbeidet mat, lite vann og usunt fett (og selvsagt røyking) gjør huden gusten og kvisete og tørr. Jeg har ikke kviser uansett hva jeg spiser, men får mykere og mindre tørr hud av lavkarbomat.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 09:32   #3
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvorfor finere hud?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hva er det med lavkarbo som fører til finere hud?
De sunne oljene? Antioksydantene i grønnsakene?
Vannet? Mer fersk mat, og mindre tilsetningsstoffer?

Skulle tro det også har med at hormonbalansen for mange blir bedre, uten at jeg har så mye greie på det at jeg kan forklare det

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 10:45   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor finere hud?

Dag Viljen Polezynski kalte det for "insulinhud" på en forelesning en gang. Den huden vi hadde FØR lavkarbo, altså... Nupper, tørrhet, ruhet, urenhet osv.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 11:18   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hvorfor finere hud?

Nå skal jeg innrømme at for min del har jeg tendenser til det som ligner på elveblest..
Tipper hormonforandring, utskillelse av "dritt" er årsaken.

Men ellers tror jeg at fett er bra for huden. + vann + sunne grønnsaker.
Balder-klinikken gjorde en studie for noen år siden på barn med eksem, de ble mye bedre av masse omega 3 oljer. (som var det de testet med)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 12:58   #6
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Hvorfor finere hud?

Hva med oss som ikke får finere hud på lavkarbo da? Altså, jeg skal ikke klage så voldsomt mye, for psoriasisen min har blitt 100 ganger bedre, men bortsett fra det er huden den samme. Spesielt den i ansiktet, har like "mye" urenheter som før?

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 14:27   #7
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor finere hud?

Jeg har motsatt erfaring, selv om jeg sluttet å røyke samtidig som jeg begynte på ketolysekuren. Mye mer uren hud, kløe og irritasjon.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 16:06   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor finere hud?

Opprinnelig lagt inn av crystall, her.

Hva med oss som ikke får finere hud på lavkarbo da? Altså, jeg skal ikke klage så voldsomt mye, for psoriasisen min har blitt 100 ganger bedre, men bortsett fra det er huden den samme. Spesielt den i ansiktet, har like "mye" urenheter som før?

Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på lavkarbo, men mange merker en forverring av uren hud i begynnelsen, før det forsvinner helt. Det kan ta opptil 6 måneder før huden blir bra.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 16:42   #9
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Hvorfor finere hud?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på lavkarbo, men mange merker en forverring av uren hud i begynnelsen, før det forsvinner helt. Det kan ta opptil 6 måneder før huden blir bra.

Okey! Viste det kunne bli mforverringer i begynnelsen, men ikke så lenge Da får jeg bare vente tålmodig i ett par måneder til..

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:29   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor finere hud?

Ja, er det symptomer på utrensning av urenheter i kroppen det da? Eller er det en hormonell endring? Det er det hormonelle som er artig her.Litt mysteriøst.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:41   #11
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor finere hud?

Synes huden er blitt mykere og ansiktsfargen ser sunnere ut nå etter 4 måneder på lavkarbo. Har hatt en periode med kløe og utslett, litt fremdeles, men mye mindre nå.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:49   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor finere hud?

Jeg ser ikke forskjell, men har alltid hatt fin hud. Pga daglig stor bolle med varierte grønnsaker kanskje? Å slippe å smøre seg inn med bodylotion er jo flott om er en konsekvens. Noen merket det?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:47   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor finere hud?

Jeg har måttet begynne å smøre meg litt i ansiktet de siste par årene med en veldig lett dagkrem etter jeg har dusja og rensa huden (renser den utelukkende på grunn av at jeg bor midt i en stor by med forurensning ), men det tror jeg har mer med alder å gjøre, kanskje. Borsett fra det så har jeg rimelig plettfri hud. Heldigvis har jeg gode gener, foreldrene mine har tross røyking utrolig fin og nærmest rynkefri hud, selv om de er i femti- sekstiårene. Jeg har selv røyka i over femten år, og har ingen rynker (uten at det er et argument for å røyke, altså ).
Så jeg har ikke merka noen forskjell i ansiktet. Hadde litt kviser (for første gang i mitt liv ) da jeg la om til ketogent kosthold, men det gikk bort etter en uke eller to. Derimot har nupper og krakelering på huden på kroppen blitt mye bedre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 19:17   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor finere hud?

Når jeg drikker nok vann trenger ikke jeg smøre skrotten, verken i ansiktet eller ellers. Klasker foundation rett på nyvaska tørr hud.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:23   #15
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor finere hud?

hadde ikke tenkt over det før nå, men jeg har bestandig hadt "ørkenlegger" på våren, men det har jeg ikke nå? Ikke tørre i det hele tatt faktisk. Må jo være en sammenheng?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:36   #16
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Hvorfor finere hud?

Å herre gud, det høres deilig ut å slippe "ørkenlegger". Venter i spenning på den "bivirkningen".

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 17:19   #17
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor finere hud?

Min hud har ihvertfall blitt mye bedre! Oppdaget her om dagen at eksemen var så godt som vekke. Ansiktet skriker ikke etter hudrem med en gang den har blitt truffet av vann, og på resten av kroppen har huden blitt glatt og myk! Deilig!

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 19:51   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor finere hud?

Italienere er vel kjent for å ha veldig fin hud og flott, skinnende hår? Der er det vel olivenoljen som gjør susen, for karbohydrater er de vel ikke så redde for

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 19:59   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor finere hud?

Jeg leste en gang at spesiellt (ku)melkedrikking kunne gi uren hud. Tror det var japanske forskere som mente dette. Det var såpass mange år siden at jeg ikke kunne tenke meg å ikke drikke melk... så det der trodde jeg ikke noe på, hehe

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:53   #20
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor finere hud?

tror svingninger i blodsukkeret er med på å gi uren hud, har også fått finere hud og mindre kviser etter jeg begynnte på lavkarbo

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 09:06   #21
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Hvorfor finere hud?

Hmm... eg har igrunnen alltid hatt fin hud, då særskild i ansiktet. Men, eg smører meg no i god tru om at det skal førebygga litt rynker og slik

Elles så har eg framleis ørkenleggar, men eg skal vel kanskje ikkje håpa på dei enorme forandringane sia dette er mi 5. veke så langt? Hehe!

Photobscura: LIKAR-LIKAR biletet ditt

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:15   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor finere hud?

Aaaaw, takk for det! Jeg har kjørt det gjennom poladroid. Mye moro man kan ha .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor Smilla Spørsmål og svar 1 10-03-10 23:01
Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag? stinemarie Ketolysekuren 30 14-10-09 20:02
Hvorfor? (Hvorfor ketose?) Cammis Spørsmål og svar 3 24-01-09 18:55
Hm ... Hvorfor? Fishi2009 Lavkarbo generelt 1 17-10-08 23:55
Hvorfor ... lokkebiff Stoffskifte / hormonproblemer 27 19-04-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no