Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 15:14   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Når jeg legger inn middagen min på diett,no så regnes innholdet ut på en hel oppskrift.

Jeg spiser jo sjelden alt dette på en dag, gjerne rester dagen etterpå.

Så utregningene blir jo feil når jeg prøver å få oversikt dag for dag hva jeg spiser. jeg legger inn alt jeg spiser FØR jeg spiser det, for å se fordelingen av fett, karbo og proteiner pr dag. Om jeg må øke og minke på ting f.eks

hvordan løser dere dette med hele oppskrifter og hva dere faktisk spiser

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:38   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Du kan velge hvor mange porsjoner du skal ha utifra en oppskrift. Eventuelt kan du velge antall gram av oppskriften også. Avhengig av hvor mange porsjoner du har oppgitt i oppskriften - det står også hvor mye gram en porsjon er.
Dermed kan du ha feks 1 porsjon totalt i oppskriften og velge antall gram av måltidet du faktisk spiser

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:41   #3
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Jeg veier alt jeg spiser, og det er først etter måltidet at jeg fører inn hva jeg spiste, i tilfelle jeg spiser mer eller mindre enn hva jeg tror, så slipper jeg å endre igjen etterpå.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:34   #4
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Skal jeg legge det til som en oppskrift da? jeg legger det bare inn i i den listen nedover jeg der det står frokost, lunch middag osv. Jeg ser ikke noe der at man kan dele opp i porsjoner? Står bare enhet og mengde av varen. Må jeg dele det opp selv da først?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:39   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Skal jeg legge det til som en oppskrift da? jeg legger det bare inn i i den listen nedover jeg der det står frokost, lunch middag osv. Jeg ser ikke noe der at man kan dele opp i porsjoner? Står bare enhet og mengde av varen. Må jeg dele det opp selv da først?

Måltider du spiser ofte - legger du til som oppskrift. Jeg har feks skaldemans kjøttkaker, en dressing jeg bruker ofte, eggerøre, omelett, brødet jeg spiser osv lagt inn som oppskrift. Da sparer jeg meg veldig mye tid når jeg skriver inn også.
Hvis du feks lager en deilig kjøttdeiggryte og bruker samme basis-ingrediensene, legg til som oppskrift og vei bare opp mengden du faktisk spiser av den Sparer enormt med tid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:42   #6
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Har nå letet rundt litt der inne, men finner ikke noen sted å dele opp det jeg har lagt inn - i porsjoner. Blir helt feil i måltidslisten min - det lyser rødt fordi jeg angivelig har overskredet energibehovet mitt (men så har jeg jo bare spist 1/3 av middagen ) :-(

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 18:38   #7
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Måltider du spiser ofte - legger du til som oppskrift. Jeg har feks skaldemans kjøttkaker, en dressing jeg bruker ofte, eggerøre, omelett, brødet jeg spiser osv lagt inn som oppskrift. Da sparer jeg meg veldig mye tid når jeg skriver inn også.
Hvis du feks lager en deilig kjøttdeiggryte og bruker samme basis-ingrediensene, legg til som oppskrift og vei bare opp mengden du faktisk spiser av den Sparer enormt med tid


Ok, da er det slik jeg må gjøre det, ikke bare legge det inn i dagsoversikten

skal prøve

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:46   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Har nå letet rundt litt der inne, men finner ikke noen sted å dele opp det jeg har lagt inn - i porsjoner. Blir helt feil i måltidslisten min - det lyser rødt fordi jeg angivelig har overskredet energibehovet mitt (men så har jeg jo bare spist 1/3 av middagen ) :-(

Du velger antall porsjoner som inngår i oppskriften din Da deler den opp alt i oppskriften i antall porsjoner (og oppgir gram bak) når du legger inn selve oppskriften i dagsmenyen din.
Det lyser rødt bare fordi du har satt mål på minimum/maks inntak av div ting, ingenting å bry seg om.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:03   #9
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Jeg fikk det til, tusen takk :-)

Nå ble det riktig !

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:13   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når diett.no regner ut hele middagen - hva med porsjonene?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg fikk det til, tusen takk :-)

Nå ble det riktig !

- så bra!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan du se litt på denne middagen? Jannicke Dr Lindbergs 11 28-03-10 23:59
Middagen i en småbarns-familie NinaPina Middag 8 02-09-09 18:16
Hvordan er middagen i dag? Salt Lavkarbo generelt 1 19-04-08 08:31
Størrelse på porsjonene? Selma Dr Lindbergs 8 29-01-08 17:24
Hva var galt med middagen? Lisbeth Ketolysekuren 5 13-01-08 17:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no