Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 22:13   #5951
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som vet navnet på det mineralet som finnes bl.a. i poteter og som kan skade nyrene?

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 14-02-11, 22:21   #5952
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tror de liksom at folk slutter å hoste bare fordi det smaker pyton eller???

Sannsynligvis Takk, forresten! Jaggu greit med folk som har litt peiling!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-02-11, 22:37   #5953
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Cosylan er for meg det eneste som hjelper... de andre uten resept er penger utav vinduet

Amen!
Skjønner ikke at den er på resept, eller rettere sagt: Irriterer meg grønn på at den er på resept de få gangene jeg trenger den!

(De selger jo smertestillende tabletter i dagligvarehandelen, og der er det VIRKELIG lett å ta en potensiellt dødelig overdose, skjønn det den som kan...!!!)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 14-02-11, 22:42   #5954
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Amen!
Skjønner ikke at den er på resept, eller rettere sagt: Irriterer meg grønn på at den er på resept de få gangene jeg trenger den!

(De selger jo smertestillende tabletter i dagligvarehandelen, og der er det VIRKELIG lett å ta en potensiellt dødelig overdose, skjønn det den som kan...!!!)

Jeg lover deg, det er en god grunn! Den har relativt mye morfin i seg. Jada, jeg har overdosert på cosylan et par ganger (mange års historie med kronisk bronkitt), og lalla rundt som en siklende tulling som bare vil ha mer hostesaft .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-02-11, 22:51   #5955
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: hvordan klarer du å få til et matbudsjett på litt over 250,- i uka? *villig til å lære*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-02-11, 22:55   #5956
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Photo: hvordan klarer du å få til et matbudsjett på litt over 250,- i uka? *villig til å lære*

Handler aldri inn mer enn jeg vet jeg kommer til å bruke opp (mtp grønnsaker f.eks). Kjøper bare kjøtt/kylling/fisk fra First Price og Nordfjord stort sett, spiser ikke noen meieriprodukter (bortsett fra smør), kjøper store brett med gårdsegg og alt av grønnsaker på innvandrerbutikk (Sultan), og spiser ikke noe sukkerfritt godteri, erstatningsprodukter eller noe som helst utenom måltidene, drikker kun vann (og kaffe, da). Litt kjedelig, kanskje, men veldig billig .
Matbudsjettet mitt ligger normalt på 300-400 kr i uka. Pluss minus.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-02-11, 23:04   #5957
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hernon, her.

Er det noen som vet navnet på det mineralet som finnes bl.a. i poteter og som kan skade nyrene?

Kalium?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 14-02-11, 23:06   #5958
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Handler aldri inn mer enn jeg vet jeg kommer til å bruke opp (mtp grønnsaker f.eks). Kjøper bare kjøtt/kylling/fisk fra First Price og Nordfjord stort sett, spiser ikke noen meieriprodukter (bortsett fra smør), kjøper store brett med gårdsegg og alt av grønnsaker på innvandrerbutikk (Sultan), og spiser ikke noe sukkerfritt godteri, erstatningsprodukter eller noe som helst utenom måltidene, drikker kun vann (og kaffe, da). Litt kjedelig, kanskje, men veldig billig .
Matbudsjettet mitt ligger normalt på 300-400 kr i uka. Pluss minus.

Notert

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-02-11, 07:43   #5959
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hostesaft?

Skjær ingefærrot i skiver og ha i en stor kopp med sitronskiver, hell kokende vann over.
De tøffe har pepperkorn oppi. Eller hvitløk *grøss*. Eller honning.

Problemet med morfin i hostesaft er at det er så kjedelig når åndedrettet blir lammet. Litt avhengighet er ikke bekymringsverdig.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 15-02-11, 08:03   #5960
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Hostesaft?

Skjær ingefærrot i skiver og ha i en stor kopp med sitronskiver, hell kokende vann over.
De tøffe har pepperkorn oppi. Eller hvitløk *grøss*. Eller honning.

Problemet med morfin i hostesaft er at det er så kjedelig når åndedrettet blir lammet. Litt avhengighet er ikke bekymringsverdig.

Funker godt på sikt, funker ikke når du henger i taklampa desperat etter en uke uten søvn grunna bronkitthoste som ikke lar deg verken trekke pusten ordentlig eller sove i mer enn femminuttersintervaller ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 08:06   #5961
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg reagere på katt selv om jeg ikke har gjort det før? Bor hos broren min og passer katten. Finner kattehår i senga støtt og nå har jeg prikker på armene og overkroppen. Har klødd litt i ansiktet og men det blir ikke nupper i huden av det. Hva tror dere?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 15-02-11, 08:16   #5962
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Kan jeg reagere på katt selv om jeg ikke har gjort det før? Bor hos broren min og passer katten. Finner kattehår i senga støtt og nå har jeg prikker på armene og overkroppen. Har klødd litt i ansiktet og men det blir ikke nupper i huden av det. Hva tror dere?

Ja, det tror jeg.
Lillebroren min fikk i sommer klarert at han er allergisk mot katt, men ingen av oss reagerte når vi hadde katter når vi var mindre.
+ jeg har aldri reagert særlig selv, men etterhvert har jeg blitt katteallergiker jeg også, noe som var synd når jeg var sammen med eksen, for han hadde verdens skjønneste katt. :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 15-02-11, 08:16   #5963
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Kan jeg reagere på katt selv om jeg ikke har gjort det før? Bor hos broren min og passer katten. Finner kattehår i senga støtt og nå har jeg prikker på armene og overkroppen. Har klødd litt i ansiktet og men det blir ikke nupper i huden av det. Hva tror dere?

Jeg tenkte først på fuglelopper, men det er vel litt tidlig, kanskje? Eller ikke? Katta mi har dratt inn masse lopper særlig på våren som har hoppa over i senga, og så på meg for så bite meg sånn at jeg får sånne prikker. Men de dør fort, da.
Ellers er det enkelte katter som har mer allergener i pelsen enn andre, spesielt de korthåra. Uansett, det er ikke noe digg å sove i kattehår, selv om jeg ikke er allergisk (men jeg var før jeg la om kostholdet), så det kan være en stor fordel å ha sengeteppe når man har en katt som okkuperer senga ens på dagtid.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 08:21   #5964
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Funker godt på sikt, funker ikke når du henger i taklampa desperat etter en uke uten søvn grunna bronkitthoste som ikke lar deg verken trekke pusten ordentlig eller sove i mer enn femminuttersintervaller ... .

Nei! Jeg mente hvorfor det er reseptbelagt! Ingen bryr seg om litt abstinenser. Det er kvelning de er bekymret for. Og hva ellers man kunne finne på med morfinpreparater i fritt salg.

Og oss i mellom så kjenner jeg noen flere med umedisinert lavt stoffskifte og rare astmadiagnoser eller uforklarlig hoste som bare aldri går over. Kronisk astma-bronkitt er ikke en diagnose i boka. Men myxødem rundt lungene er... den er bare så gammel at det er flaut... Jeg krysser fingre veldig for deg hos den nye legen.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 15-02-11, 08:34   #5965
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Nei! Jeg mente hvorfor det er reseptbelagt! Ingen bryr seg om litt abstinenser. Det er kvelning de er bekymret for. Og hva ellers man kunne finne på med morfinpreparater i fritt salg.

Og oss i mellom så kjenner jeg noen flere med umedisinert lavt stoffskifte og rare astmadiagnoser eller uforklarlig hoste som bare aldri går over. Kronisk astma-bronkitt er ikke en diagnose i boka. Men myxødem rundt lungene er... den er bare så gammel at det er flaut... Jeg krysser fingre veldig for deg hos den nye legen.

Jeg vokste av meg bronkitten! Men det hender sånn hvert jubelår at jeg får et lite anfall, men ikke i to måneder som i yngre år, heller typ en uke. Takk Og Pris!

Om det er meg du mener, så er jeg gjennom (enda) en ny runde med utredning, men ikke med noen ny lege, annet enn en jeg er i kontakt med pr mail .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 08:45   #5966
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

photo: hvordan går det mobil prosjekte har du fått det til?

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6)
Gammel 15-02-11, 08:50   #5967
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

photo: hvordan går det mobil prosjekte har du fått det til?

Nope . Skikkelig herk! Savner å høre på musikk når jeg trikker eller er ute og går. Gah!
Men jeg har sendt en veeeldig detaljert mail til SE Norge, så får håpe de vet svaret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 09:18   #5968
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med kokeboken til Skaldeman?
Den som tilhører litt GI-0 ?

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 15-02-11, 12:16   #5969
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Ja, det tror jeg.
Lillebroren min fikk i sommer klarert at han er allergisk mot katt, men ingen av oss reagerte når vi hadde katter når vi var mindre.
+ jeg har aldri reagert særlig selv, men etterhvert har jeg blitt katteallergiker jeg også, noe som var synd når jeg var sammen med eksen, for han hadde verdens skjønneste katt. :P

Okay. Da er det faktisk mulig med andre ord. Har smurt meg med jojoba.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tenkte først på fuglelopper, men det er vel litt tidlig, kanskje? Eller ikke? Katta mi har dratt inn masse lopper særlig på våren som har hoppa over i senga, og så på meg for så bite meg sånn at jeg får sånne prikker. Men de dør fort, da.
Ellers er det enkelte katter som har mer allergener i pelsen enn andre, spesielt de korthåra. Uansett, det er ikke noe digg å sove i kattehår, selv om jeg ikke er allergisk (men jeg var før jeg la om kostholdet), så det kan være en stor fordel å ha sengeteppe når man har en katt som okkuperer senga ens på dagtid.

Håper inderlig ikke det er lopper! ÆSJ!! De la på rent sengetøy til meg når jeg kom, men kattehårene sitter overalt i dette huset. Finner hår inni skap og overalt så merker det klør og kiler overalt. det skal bli godt å komme hjem i kveld ja! trokke jeg skal ha katt... hvertfall ikke sånn her som har halvlang pels.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 15-02-11, 13:31   #5970
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kjenner til problemet med kattehår, altså. Men her er det også litt opp til katteier å faktisk børste katta! Om det er utekatt så er som regel problemet mindre, men jeg drar over katta med børsten nå og da, og daglig på våren, for da røyter han som en gal!

Men, tenk på det, er det ikke bedre at det er fuglelopper enn at du er allergisk, da? Om katta er ute, så er det så godt som sikkert at h*n kommer til å få litt lopper i pelsen. Om det er fuglelopper skal jo katta ha slanga seg i senga en stund før de går over i sengetøyet, og det fikses lett med et sengeoverkast . Dessuten så lever ikke fuglelopper utenfor pelsen til katta i særlig mer enn en dag eller to.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 13:37   #5971
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Min eks hadde skogskatt, og han var til tider en veldig liten slaskepus x)
Bortskjemt også, siden han fikk ligge i sengen.
HELDIGVIS aldri på min side av sengen, så jeg slapp jo det=P
Børstet ham hver dag og da ble det litt bedre ang. røyting, siden han hadde såpass mye pels.
Sist jeg var og besøkte, så hadde eksen fått ny sofa, og katten egen plass i sofaen med egne tepper, så den ikke ødela sofaen

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 15-02-11, 13:46   #5972
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Byggjer ein magemusklar ved å gå trapper? Kjenner eg er støl i øvre del av magen, og kan ikkje sjå nokon annan grunn til det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-02-11, 13:49   #5973
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Byggjer ein magemusklar ved å gå trapper? Kjenner eg er støl i øvre del av magen, og kan ikkje sjå nokon annan grunn til det.

Hvis du ser for deg å gå i trapper-bevegelsen mens du ligger på ryggen så er det vel lett å se at magemuskler er i bruk også ved trappegåing?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-02-11, 13:51   #5974
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har også skogskatt, den er svart, sofaen er svart, jeg kler meg stort sett bare i svart. Praktisk, vettu

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 13:58   #5975
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du ser for deg å gå i trapper-bevegelsen mens du ligger på ryggen så er det vel lett å se at magemuskler er i bruk også ved trappegåing?

Jau, godt poeng. Blir jo litt når det er snakk om nesten 10 etasjer. Takk! Men har gått trapper i snart eit år, så eg veit ikkje heilt kva det er som gjer at eg NO kjenner det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no