Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Jogging og vonde skuldre?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-05, 21:21   #1
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel
Question

Jogging og vonde skuldre?

Jeg lurer på en ting..
Ofte når jeg jogger - får jeg så veldig vondt i skuldrene!! Sånn at jeg må stoppe og tøye/strekke litt på armer og skuldre. Når jeg har slappet av litt blir det bedre, men når jeg har jogget et stund igjen - så kommer det tilbake!!

Er det noen som kan skjønne hvorfor dette skjer?? Er det dårlig kondis???
Tror jeg er avslappet i skuldrene når jeg jogger og ikke bruker de som "øredobber" - så jeg tror ikke det er derfor....

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 21:39   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kan være pusten din At du puster for lite, om du skjønner? Ikke dypt nok..

Jeg får også vondt i skuldrene, frempå, liksom - om jeg puster veldig "kort".

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 21:45   #3
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Ja det kan hende at det er Jeg er ikke veldig bevisst på pusten..

Takk for tipset Mofe !!

Jeg har ikke vondt forran på skulderen da. Mer BAK på skulderen lissom... hehe. Vanskelig å forklare men du skjønner kanskje hva jeg mener?

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 22:02   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

begge eller ene?

hvis du har vondt på baksiden av ene skulderen kan det være at du "vrir" deg når du jogger? at ene skuldere ubevisst blir dratt frem?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 22:14   #5
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

oi.det har jeg aldri hørt om. men du skal ikke utelukke det heller nei. Har enkli aldri jogget noe særlig, så jeg tror ikke jeg har noen særlig bra "joggeteknikk". hehe.

Men det er litt sant, det er iallefall mye vondere i den ene skulderen enn den andre..
Da skal jeg prøve å "vri meg" litt mindre neste gang.. *knis* Viktig å finne ut om man gjør noe galt - så man ikke lærer seg dumme vaner

Takk Aline!!

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 22:27   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

barehyggelig lærte det på skolen, serru hvis den ene skulderen (den vonde) er litt mere "foran" enn den andre, så kan det blir vondt. (innari dårlig forklart, men...)

lykke til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 13:53   #7
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Hei
Har du noen gang tenkt på om du puster feil? At du når du trekker luft inn i lungene bruker brystet i stedet for magen? Det gjorde jeg. Var tilfeldigvis inne hos en lungespsialist pga. astma da han kommenterte at jeg ikke pustet riktig. Han kunne de det på skuldrene og brystet mitt.

Jeg har ofte tidligere fått problemer med nakke og skuldre pga. dette, spesielt etter trening. Har nå begynt å konsentrere meg om å puste riktig. På Basic Pilates videoen lærer du også å puste med magen. Det er ikke enkelt å endre denne vanen, men det går.

Vet ikke om dette var til hjelp

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 16:15   #8
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

hei tingeling..

Begynte å le jeg nå .. husket plutselig den episoden i ""Venner for livet" der Pheebe og Rachel skulle ut å jogge i parken.. løp som Pheebe du så går det vel greit.. morsomt så det å ut..

(ser at Pheebe er feilskrevet men vet ikke hvordan )

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 17:30   #9
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

takk for svar, vskr! Jeg har basic pilates videoen ( ikke prøvd den ennå, Men det skal jeg gjøre altså). Jeg tror jeg puster ganske kort og overfladisk når jeg jogger - så jeg skal prøve å fokusere på det Tusen takk!!


Så, i kveld blirre joggings, med rette skuldre og magadrag!!



Jeg har dessverre ikke sett den episoden av friends jeg nomma.. (trodde jeg hadde sett så og si alle men... ) Da vet jeg at jeg har noe til gode

__________________
Tingeling
-Medlem av Ren Mat Klubben-

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 16:20   #10
ms.sophie
Nytt Medlem
 
ms.sophie sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Innlegg: 9
ms.sophie er på en erverdig vei

Jeg har ingen vitenskapelig forklaring på dette, men mitt tips (av erfaring) er å prøve å slappe av i overkroppen, puste riktig, og bare fortsette å jogge selv om det gjør vondt.

Det gir seg etterhvert, hvis du slapper av i musklene.

ms.sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hodet mitt Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 11:00   #11
proteinfan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 51
Innlegg: 6
proteinfan er på en erverdig vei

Tingeling,

Jeg sliter med akkurat samme problemet, men når det gjelder meg har jeg oppdaget at det har med kroppsholdning og spenning å gjøre. Jeg har en tendens til å trekke skuldrene til meg og er ikke rak i holdningen når jeg løper, det påvirker hele dynamikken som igjen kan skape smerter enkelte andre plasser enn i bena.

Mvh, ProteinFan.


Opprinnelig lagt inn av Tingeling

Jeg lurer på en ting..
Ofte når jeg jogger - får jeg så veldig vondt i skuldrene!! Sånn at jeg må stoppe og tøye/strekke litt på armer og skuldre. Når jeg har slappet av litt blir det bedre, men når jeg har jogget et stund igjen - så kommer det tilbake!!

Er det noen som kan skjønne hvorfor dette skjer?? Er det dårlig kondis???
Tror jeg er avslappet i skuldrene når jeg jogger og ikke bruker de som "øredobber" - så jeg tror ikke det er derfor....

proteinfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no