Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er dette mulig? Ketostix

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 20:03   #1
lillegull
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 19
lillegull er på en erverdig vei

Er dette mulig? Ketostix

Jeg begynte på ketolyse i dag og ketostixen viste den nest mørkeste fargen.. Trodde det skulle ta 3 dager jeg.

lillegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:09   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Det er veldig forskjellig fra folk til folk. Jeg kan også komme i ketose på første dagen. Kanskje har du trent ekstra idag og brukt opp lagrene dine? Men mørk farge kan indikere for lite væske løpet av dagen

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:12   #3
lillegull
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 19
lillegull er på en erverdig vei

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Hmmm, har ikke trent, skal ut å gå tur snart.
Også har jeg ihvertfall drukket 3l vann og masse kaffe da..

lillegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:25   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Hehe... Jeg har også opplevd det at ketostixa gir utslag før jeg trodde det var mulig. Ikke samme dagen da riktignok, men dagen etter f.eks. Dessuten har jeg opplevd at de fortsetter å gi utslag når jeg har trodd at jeg har spist for mye karber... Her om dagen måtte jeg ta en ketostix å dyppe den i rent vann... Bare for å sjekke at den ikke ble rosa uansett hva jeg dyppa den i liksom

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:43   #5
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Så rosa, midt på treet, er ok. Jeg er i ketose da?

Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:44   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Her om dagen måtte jeg ta en ketostix å dyppe den i rent vann... Bare for å sjekke at den ikke ble rosa uansett hva jeg dyppa den i liksom

he he

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:17   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Ketostixs viser bare at du har ketoner i urinen, ikke om du er i ketose.
(Selv om det er en god indikator)
Du kan få utslag etter å ha drukket alkohol, spist fet mat eller vært fastende (f.eks om morgenen før frokost) eller hvis du er i kostholdsindusert ketose, +++.
Mørk lilla er oftest et tegn på for lite væskeinntak og ellers er et utslag et utslag.
Du er ikke mer i ketose om du har mørkt utslag... og hvis jeg ikke husker feil, så står det litt om dette i alle fall i boka til Torkil.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:10   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Åpnet enn ny pakke med ketosticks i går og ifølge vedlegget er man i ketose uansett, som nevnt over. Men har man mørk farge kan dette tyde på høy forbrenning og svak rosa kan tyde på lav forbrenning. Mørk lilla kan selvsagt også indikere lavt veskeinntak, men siden min stick stort sett alltid er mørk lilla og jeg drikker minst 4 l vann om dagen så håper jeg for vekta sin del at det betyr høy forbrenning

Men uansett, utslag er utslag og jeg tror ikke det har så masse med forbrenningen å gjøre om utslaget er sterkt eller svakt.

Kommer selv i ketose samme dag eller dagen etter

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:14   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Men uansett, utslag er utslag og jeg tror ikke det har så masse med forbrenningen å gjøre om utslaget er sterkt eller svakt.

Men når det er sagt, så kan jeg faktisk se forskjell på fargen de dagene jeg vet jeg har ligget høyt på karbene mot de dagene jeg har ligget lavt. Lysere på de "høye" dagene. Det skal sies at vanninntaket mitt stort sett er likt fra dag til dag, så det påvirker ikke så mye.
Men man kan ikke bruke de til å se om man har spist for mye eller for lite karber, det må man følge med på på andre måter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 10:48   #10
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Du er ikke mer i ketose om du har mørkt utslag... og hvis jeg ikke husker feil, så står det litt om dette i alle fall i boka til Torkil.

Jeg har ikke kommet dit

__________________



Startet på Ketolyse i begynnelsen av februar 2009 et sted. Muskulært smertefri.
Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:41   #11
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men når det er sagt, så kan jeg faktisk se forskjell på fargen de dagene jeg vet jeg har ligget høyt på karbene mot de dagene jeg har ligget lavt. Lysere på de "høye" dagene. Det skal sies at vanninntaket mitt stort sett er likt fra dag til dag, så det påvirker ikke så mye.
Men man kan ikke bruke de til å se om man har spist for mye eller for lite karber, det må man følge med på på andre måter

Dette er min erfaring også, men det er ganske bastante meninger her inne om at det ikke har noe å si. Men jeg har sett akkurat det samme som du, går ikke ut av ketose, men er veldig svakt rosa de dagene jeg har spist Atkinsbarer. Mye mørkere andre dager uten at det er noe forskjell på væskeinntaket.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:43   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Er vel enighet om at mer karbs gjør at utslaget stort sett blir svakere, men det som er poenget er vel at du ikke er i mer ketose ved mørk lilla enn rosa farge. Du er i ketose og brenner fett. Noen mer og andre mindre.Heldigvis og dessverre er vi forskjellige alle mann

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 22:38   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Åpnet enn ny pakke med ketosticks i går og ifølge vedlegget er man i ketose uansett, som nevnt over.

Det er egentlig litt rart hvis det står slik.
Da jeg begynte på ketolyse, lot jeg mannen min teste stixene og han fikk også utslag. Med det inntaket av karber som han hadde på den tiden, så var han i allefall IKKE i ketose!
Alkohol og fet mat kan også gi ketoner i urinen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 23:07   #14
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Jeg har valgt ikke å bruke sticks i det hele tatt, en av grunnene er fordi de ikke er til å stole på. Du merker om du er i ketose!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 23:11   #15
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Koss merker man at en er i ketose?

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 23:12   #16
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Jeg merker at jeg får en deilig stålånde og blir slakk i beina om jeg beveger meg litt. Og så forsvinner sulten fullstendig.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 23:44   #17
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Er dette mulig? Ketostix

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg merker at jeg får en deilig stålånde og blir slakk i beina om jeg beveger meg litt. Og så forsvinner sulten fullstendig.

Sticksene mine ligger som regel midt på treet.Er egentlig ikke så opphengt i de, men kan være en liten pekepinn for meg som er ny. Jeg merketi dag at jeg ikke var sulten i det hele tatt. hadde spist mine egg og bacon til en sen frokost, og det sitter jammen lenge i kroppen. Måtte bare bestemme meg for å spise et halv kilo me ferske reker uten tilbehør i kveld. Ikke lyste i det hele tatt på noe fett. Sikkert ikke lurt, men slik ble det bare denne gang.

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Ketostix? Livsglede Ketolysekuren 0 22-03-08 11:48
Ketostix Christine123 Ketolysekuren 3 10-03-08 12:57
Er dette vanlig/mulig? Fjonken Spørsmål og svar 3 07-02-06 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no