Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Smoothies: Ketolysefilosofien

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 13:59   #1
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys
Smile

Smoothies: Ketolysefilosofien

Leste litt i tråden ovenfor med oppskrifter på smoothies. Veldig mye deilig, men også mye som ikke funker om man skal være under 15-20 karber daglig. Derfor tenkte jeg kanskje vi kunne lage en tråd med oppskrifter som ikke inneholder så mye karbs Siden jeg personlig ELSKER smoothies, kommer jeg til å eksperimentere for deretter å bidra heftig til denne tråden ;D Hvor mye karbs man kan få i seg pr smoothie må man selvsagt også vurdere opp mot det man ellers har spist den dagen Håper mange har gode oppskrifter!



I går prøvde jeg følgende. Nam!

2 eggeplomer
1 ss yoghurt naturell
1 dl kremfløte
2 dl bær blanding frosne jordbær og bringebær (helst mer bringebær enn jordbær )
1 ss ekstra virgin coucousa

__________________



Sist redigert av MissPivotal : 27-07-11 kl 14:07.
MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:06   #2
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

I dag hadde jeg litt søtsug, så tenkte at dette måtte være dagen for en litt søt smoothie. Ble kjempegod! Forutsatt at du liker kokkos VIKTIG å finne en type kokkosmelk med lite karbs, for det var virkelig utrolig mange med høyt innhold. Jeg brukte en med 1 g pr 100.

En boks kald kokkosmelk (400 ml)
2 ss cocosa ekstra virgin
2 eggeplommer
50 g frosne blåbær
50 g frosne bringbær
1 ts vanilje (kjøpt på helsekost, det sorte som er inni helt naturlige vaniljestenger)
Et lite kaneldryss (Kanel er MYE karbs i, men et lite dryss går fint )

Har du søtsug en dag vil jeg anbefale denne. Sunt og søtt. Hurra! Går selvsagt an å ha i litt sukrin eller lignende også, men jeg syns den ble søt nok sånn

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:33   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Som regel er de kokosmelkboksene med lite karber i, også lavere på alt det andre.

Konklusjon: Grattis, du har kjøpt vann.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:28   #4
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Mulig. Men veldig godt OG lovlig i smoothies uansett

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:31   #5
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

I dag hadde jeg litt søtsug, så tenkte at dette måtte være dagen for en litt søt smoothie. Ble kjempegod! Forutsatt at du liker kokkos VIKTIG å finne en type kokkosmelk med lite karbs, for det var virkelig utrolig mange med høyt innhold. Jeg brukte en med 1 g pr 100.

En boks kald kokkosmelk (400 ml)
2 ss cocosa ekstra virgin
2 eggeplommer
50 g frosne blåbær
50 g frosne bringbær
1 ts vanilje (kjøpt på helsekost, det sorte som er inni helt naturlige vaniljestenger)
Et lite kaneldryss (Kanel er MYE karbs i, men et lite dryss går fint )

Har du søtsug en dag vil jeg anbefale denne. Sunt og søtt. Hurra! Går selvsagt an å ha i litt sukrin eller lignende også, men jeg syns den ble søt nok sånn


Jeg også pleier å ha cocosa i smoothies, men liker å drikke med sugerør og de små "bitene" med cocosa går ikke gjennom sugerøret. Blir din også kornete?

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:08   #6
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Cocosa stivner jo når den blir kald så min blir også kornete. Må på ikea og se om de har flere av de der "milkshake" sugerørene som de hadde før. De med en slags skje i den ene enden.. De er breiere og tåler klumper bedre enn vanlig tynne sugerør.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:55   #7
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Cocosa stivner jo når den blir kald så min blir også kornete. Må på ikea og se om de har flere av de der "milkshake" sugerørene som de hadde før. De med en slags skje i den ene enden.. De er breiere og tåler klumper bedre enn vanlig tynne sugerør.

Ååååå, tusen takk, jeg har lett overalt, men ikke tenkt på Ikea engang. Der har jo jeg også kjøpt engang for endel år siden.
Må sjekkes.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 16:20   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Alle oppskrifter bør vel legges inn under oppskriftsforumet?
Ellers "forsvinner" oppskriftene dine etterhvert...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:33   #9
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Lagom: Min ble egentlig ikke kornete. Men jeg har en ganske effektiv blender, da. Blandet seg fint ut. Men det var litt kokkosbiter fra melken, men vil tro de hadde kunne passere et sugerør. Vet ærlig talt ikke. Men dersom det finnes bredere på IKEA så løser jo det problemet

Gracella: Er ikke dette oppskriftsforumet, da? Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente nå. Denne tråden er jo under oppskrifter --> smoothies/drikke. Eller?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 00:44   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.


Gracella: Er ikke dette oppskriftsforumet, da? Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente nå. Denne tråden er jo under oppskrifter --> smoothies/drikke. Eller?

Sorry, min feil der! Så ikke at det var på oppskriftsforumet .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:52   #11
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien :)

Helt i orden

Denne bør deles med noen andre, for den har litt høyt innhold av karbs på grunn av all fløten. Men ett lite glass av den til kvelds var utrolig godt!



2 dl fløte
100 g frosne jordbær
10 g frosne blåbær
1 ts vaniljestangpulver
Et lite dryss kanel
2 eggeplommer
1-2 ss cocosa

Ble litt tykk og veldig "kremet". Helt herlig! Men del denne porsjonen med noen andre!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:10   #12
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Hei MissPivotal
Tusen takk for supre oppskrifter. Gleder meg til å prøve de.
Jeg elsker smoothies!

Men jeg er også på jakt etter smoothies som metter så jeg kan bruke de til f.eks. frokost. Syns du disse oppskriftene du har lagt inn her metter nok for frokost?

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 18:06   #13
frøken90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
frøken90 er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Hei
Hvis du vil ha en smoothie til frokost, kan du kjøpe proteinpulver som det ikke er soe særlig karbo i og blande inn bær og nøtter. Det er veldig godt! Man trenger ikke å være idrettsutøver for å bruke proteinpulver det funker også som mellommåltid.

frøken90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 23:51   #14
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Deilige oppskrifter, men er det noen som har prøvd å sløyfe cocosa? Eller utgjør den en del av selve smoothies? :vetikke:

Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:18   #15
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Slusken: Disse smoothiene utgjør et fullverdig måltid, så de kan godt lages til frokost dersom du takler søte ting om morgenen Metter lenge! Jeg holder på å teste ut grønnsakssmoothier nå, så skal poste når jeg kommer frem til noe deilig

Albertina: Cocosa kan sløyfes om du ikke liker det. Kan eventuelt erstattes med noen spiseskjeer med olje Jeg hadde det i for å få i meg nok fett

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:27   #16
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Grønnsakssmoothie :)

Skal teste ut litt grønnsakssmoothier fremover, som er bedre i et ketolysekosthold enn de med mye bær i Lagde denne til frokost nå. Kjempegod! Den ble veldig tykk, så dersom du ikke liker det kan du spe den ut med mer fløte eller eventuelt vann. Hele denne oppskriften ble 5,5 karbs, og jeg drakk ca. halve til frokost.



1 avokado (godt modnet)
40 g frossen spinat
2 eggeplommer
1 ss seterrømme
1dl kremfløte
0,5 lime presses over
0,5 ts malt pepper

Min erfaring var at det var litt vanskelig å knuse spinatputene. De var like store som vanlige isbiter, men var likevel vanskelig. Mulig det var fordi smoothien var så tykk, men jeg skal prøve med vanlig fryst spinat som ikke er i puter når jeg går tom for den posen jeg har nå. Som sagt ble denne veldig tykk, men utrolig deilig! Spiste den med skje. Håper det smaker!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:49   #17
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Yey! Disse må prøves! Har aldri laget smoothies, men det høres godt ut, og har jo sett så mange her inne som prater om det. Men så har jeg bare tenkt på karbo innholdet, har følt det blir mye karber? Så jeg ble glad da jeg fikk øye på denne tråden

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 23:38   #18
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

spiser min med skje jeg.. hehe.. ble nesten som is... nyyydelig

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:36   #19
Oi ..!
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 19
Oi ..! er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Takk for gode forslag til smoothies, folkens!

Denne drakk jeg til frokost i dag:

50 g frosne bringebær (1,6 g kh)
10 g frosne blåbær (0,7 g kh)
1 eggeplomme (0 g kh)
1 dl kremfløte (2,9 g kh)
1 ss linfrøolje (0 g kh)
1 ørlite dryss kanel (? g kh)

Det ble en porsjon på ca. 2 1/2 dl med totalt 5,1 g kh. Jeg synes den var god og kommer til å lage den igjen Kan evt. presse litt lime eller sitron over, evt. justere med Sukrin, men jeg synes den er god som den er.

__________________


Oi ..! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:58   #20
teposen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 10
teposen er på en erverdig vei

Sv: Smoothies: Ketolysefilosofien

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Leste litt i tråden ovenfor med oppskrifter på smoothies. Veldig mye deilig, men også mye som ikke funker om man skal være under 15-20 karber daglig. Derfor tenkte jeg kanskje vi kunne lage en tråd med oppskrifter som ikke inneholder så mye karbs Siden jeg personlig ELSKER smoothies, kommer jeg til å eksperimentere for deretter å bidra heftig til denne tråden ;D Hvor mye karbs man kan få i seg pr smoothie må man selvsagt også vurdere opp mot det man ellers har spist den dagen Håper mange har gode oppskrifter!



I går prøvde jeg følgende. Nam!

2 eggeplomer
1 ss yoghurt naturell
1 dl kremfløte
2 dl bær blanding frosne jordbær og bringebær (helst mer bringebær enn jordbær )
1 ss ekstra virgin coucousa

Denne var nydelig!

teposen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smoothies trultemamma Smoothies / drikke 1 26-05-11 14:57
Ketolysefilosofien min ... funker det? dekar Ketolysekuren 11 18-09-10 23:40
Smoothies med soyamelk Zonia Ketolysekuren 5 22-05-07 00:27
Smoothies miss_celica_83 Spørsmål og svar 1 15-11-06 00:55
Smoothies Marianne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 12-10-04 20:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no