Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-11, 14:46   #1
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

http://www.nettavisen.no/tjenester/article3159473.ece nest øverste kommentar er min, fikk ikke direkte svar på min kommentar da men

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:31   #2
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Dette skriver hun som svar på ett spørsmål:
Beklager at jeg ikke kan svare deg på dette spørsmålet. Jeg er ikke klinisk ernæringsfysiolog, så jeg har ikke utdannelse innen ernæring og sykdom.

Så da lurer jeg på hvorfor hun i det hele tatt svarer på spørsmål ang. ernæring og kosthold

Det står jo øverst at hun er klinisk ernæringsfysilog: Ernæringsfysiolog Camilla Andersen svarte leserne på deres spørsmål om alt fra lavkarbo til antall kalorier i bær.

Dette skjønte ikke jeg i alle fall Noen som vet hva dama egentlig er utdannet som?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:37   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Dette skriver hun som svar på ett spørsmål:
Beklager at jeg ikke kan svare deg på dette spørsmålet. Jeg er ikke klinisk ernæringsfysiolog, så jeg har ikke utdannelse innen ernæring og sykdom.

Så da lurer jeg på hvorfor hun i det hele tatt svarer på spørsmål ang. ernæring og kosthold

Det står jo øverst at hun er klinisk ernæringsfysilog: Ernæringsfysiolog Camilla Andersen svarte leserne på deres spørsmål om alt fra lavkarbo til antall kalorier i bær.

Dette skjønte ikke jeg i alle fall Noen som vet hva dama egentlig er utdannet som?

Hun er ernæringsfysiolg, men i sammfunnsernæring, ikke klinisk, forskjellen er at sammfunnsernæring går mer på å hjelpe friske folk, for å unngå at folk blir syke, mens kliniske jobber mer med forholdet mellom sykdom og kosthold.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:43   #4
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Hun er ernæringsfysiolg, men i sammfunnsernæring, ikke klinisk, forskjellen er at sammfunnsernæring går mer på å hjelpe friske folk, for å unngå at folk blir syke, mens kliniske jobber mer med forholdet mellom sykdom og kosthold.

ok, jeg har aldri hørt om dette før jeg, har kun hørt om klinisk ernæringsfysiolog
hva er forskjellen på de to utdanningene da? kortere tid? eller er det likt men med forskjellig fokus?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:47   #5
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

ok, jeg har aldri hørt om dette før jeg, har kun hørt om klinisk ernæringsfysiolog

og hvorfor skriver de at hun er klinisk ernæringsfysiolog da? er det en bedre utdanning det siden de finner det smart å bløffe litt

jeg kan ikek se de har ksrevet klinisk noe sted, men i et av spørsmåla svarte hun med at hun er utdanna innen sammfunnsernæring. Klinisk ernæring er det vanligste, det er det de fleste har hørt om.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:55   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Litt off topic, men jeg kjenner ei som er nyutdannet i samfunnsernæring, og hennes drømmejobb er å spre lavkarboinfo til folk som ellers ville måtte vektopereres. Hun har tatt spesialiseringa si i sør-afrika, så mulig de er mer opplyste der nede

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:58   #7
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

jeg kan ikek se de har ksrevet klinisk noe sted, men i et av spørsmåla svarte hun med at hun er utdanna innen sammfunnsernæring. Klinisk ernæring er det vanligste, det er det de fleste har hørt om.

jeg så det og derfor endret jeg innlegget mitt

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:29   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

OMG… takk Gud for at jeg stod langt framme i køen når humorkvoten ble delt ut…

”Jeg syns lavkarbo får alt for mye oppmerksomhet. Og tar for mye av credit´en fra oss som på mange måter gir de samme rådene uten å kalle det lavkarbo.”

...men dette blir vel kanskje årets sitat:

”Heller sunn fornuft enn lavkarbo

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:31   #9
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

jeg reagerte på at hun anbefalte å spise en is hver dag på sommeren, is er godt, men en om dagen syns jeg ble i overkant mye.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:40   #10
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

OMG… takk Gud for at jeg stod langt framme i køen når humorkvoten ble delt ut…

”Jeg syns lavkarbo får alt for mye oppmerksomhet. Og tar for mye av credit´en fra oss som på mange måter gir de samme rådene uten å kalle det lavkarbo.”

Jeg leste det og lo litt med meg selv for jammen er dama opptatt av å få oppmerksomhet og credit gitt
ikke så viktig om folk holder seg friske og har det bra, viktigst er å få æren kan det virke som

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 17:08   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nettmøte nettavisen med ernæringsfysiolog

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Jeg leste det og lo litt med meg selv for jammen er dama opptatt av å få oppmerksomhet og credit gitt
ikke så viktig om folk holder seg friske og har det bra, viktigst er å få æren kan det virke som

Jeg lo godt jeg også!

Jeg har aldri hatt sansen for den dama. Leste endel skriverier om henne for et par år siden. Den gang var hun ikke rett på en eneste flekk...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nettavisen - nettmøte i dag! janmesi Generell ernæringsdebatt 0 27-05-11 11:39
Råd fra ernæringsfysiolog ... kamp Generell diskusjon 9 28-04-11 21:53
Fedon i nettavisen Summer Nyheter / media 0 08-08-08 09:06
En bra Artikkel fra Nettavisen Begod Lavkarbo generelt 1 09-01-08 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no