Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Årsrapport fra meg

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-12, 18:16   #1
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Årsrapport fra meg

Nå er det ett år siden jeg begynte. Lite tro hadde jeg på at dette skulle gå så bra som det har gjort.

Jeg har mange ganger stanget hodet i veggen og følt at jeg står helt bom fast på samme vekten.. Har gått opp litt og ned litt, og teit som jeg er har jeg hengt meg opp i de gangene jeg har gått opp litt, og ikke sett hvor mye jeg har gått ned.

Målbuksen som jeg kjøpte i fjor sommer har kommet på, litt trang enda.. MEN DEN GÅR IGJEN UTEN KRIG!!!!

Jeg er superfornøyd med det. Jeg har gått ned nesten 25 kilo på dette året, mangler den nette sum av 300 gram hehe.. Merkelig hvor godt de skulle sitte de 300 grammene.

Jeg har kastet 2 boss sekker med klær fra klesskapet som er ALT for store Har bare tatt vare på en bukse fra lenge lenge siden (sånn ca 43 kilo siden) og nå går jeg oppi ene buksebeinet.. Hadde aldri trodd at jeg skulle komme hit

Jeg har skeiet ut ett par ganger dette året. Mellom jul og nyttår la jeg på meg 4,5 kilo, men de forsvant igjen på en uke Så var jeg på tur med fagforbundet og da la jeg på meg 3 kilo, men de forsvant igjen på 2 dager. Når jeg har skeiet ut har jeg gjort det så skikkelig at jeg har følt meg direkte dårlig ett par dager etterpå. Regelrett fyllasyk har jeg følt meg. Så det frister ikke heller å fortsette med utskeielsene.


Fysisk sett så føler jeg meg som ett nytt menneske. Ingen luft i magen, aldri sulten, etter å ha sovet en natt så er jeg faktisk uthvilt og får pokker ikke sove lenger enn 6 timer om jeg prøver engang, får når jeg våkner da er jeg våken. Ikke sånn som før at jeg var trøttere når jeg våknet enn når jeg la meg.

Alt er mye lettere, har ett overskudd som ikke er sant


Stå på jenter. Dere er superflinke alle sammen. Og føler dere at dere stanger hodet i veggen og at det ikke går noen vei så se på det store bildet. Jeg har ikke følt at jeg har gått noe ned borsett fra ett par ganger dette året, men alikevel så har det forsvunnet nesten 25 kilo..

Sånn det var rapporten fra meg. Satser på at jeg kommer meg ned de siste kiloene iløpet av det kommende året

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 18:53   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Årsrapport fra meg

Fantastisk prestasjon! Gratulerer så mye
Veldig inspirerende å lese :ja;

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:48   #3
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

For en utrolig prestasjon. Du er virkelig inspirerende. Lurer på hvordan du klarte å la være å dette av lasset når du hadde skjeiet ut? Det er alltid da jeg ramler utpå.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:58   #4
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Som jeg skrev, så skeier jeg skikkelig ut de gangene jeg gjør det, og det er ikke ofte altså... Jeg skeier ikke ut med en sjokoladebit eller med ett lite kakestykke.. Sist jeg skeide ut så begynte det sånn: 3 halve fine rundstykker med pålegg til frokost. Lunch: spagetti bolognese, hvitt brød koldtbord, karamellpudding med karamell saus. STORT stykke med gulrotkake, brus MED sukker, middag: Fløtegratinerte poteter, biff, så dessert dette var på en dag. var skamdårlig i 2 dager etterpå.. var så kvalm at jeg holdt på å spy på veien hjem. Lå på sofaen og synes synd på meg selv, og sverget på at det skal bli LENGE til neste gang..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:02   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Fantastisk lesing eg blir so glad av å lese sånt
Du har gjort en fantastisk jobb

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:56   #6
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Årsrapport fra meg

Tusen takk for at du deler Veldig inspirerende å lese fra ståstedet til noen som har holdt på my lenger enn meg.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:42   #7
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Takk for at dere kommenterer og ikke bare leser Det betyr mye for meg

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:08   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Flott lesing Gratulerer så mye,det er fantastisk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:28   #9
HildeC
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
HildeC er på en erverdig vei

Sv: Årsrapport fra meg

Fantastisk! Håper veien blir lik for meg, 25kg på 1 år er en bragd!

HildeC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:57   #10
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Velkommen hit Hilde

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 18:21   #11
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Takk for at du deler dette!! Er så morsomt å lese! Du har jammen meg vært flink!! :hiea:

Har du gått ned 43 kg totalt eller? Siden du skrev det om den buksen? Hadde vært morsomt å sett bilde av deg i det ene bene!

Jeg "misunner" deg at du er så uthvilt og full av energi. Og at du aldri er sulten. Kan jeg spørre hva du spiser sånn ca hver dag? Jeg føler meg sliten og ofte sulten på lavkarbo. Jeg spiser så-si ketogent, med litt utskeielser av gulrøtter av og til

Hvor mange karbo pr dag spiser du?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:19   #12
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

I dag er det bare 100 gram til jeg har gått ned 45 kilo satser på feiring imorgen Jeg får be min kjære nabo om å ta ett bilde i det buksebenet

Det går litt i perioder hva jeg spiser hver dag.

idag så ble det kjøttdeig og blomkål til frokost.. Har ikke kommet lenger idag siden jeg var på jobb inatt. Regner med det blir noen sneier med ost til kvelds og noen sneier med ost til nattmat..

Har brukt en del osteknekkis, synes det er godt.. osteknekkis med smør og ost og agurk og litt piffikrydder.. namm.. middager så går det i laks, eller kjøttdeig eller kylling.. som tilbehør har det blitt mye blomkål i alle varianter, som ris, som mos bare vanlig kokt, stekt gratinert etc..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:20   #13
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

oi, hvor mange karbo.. hmm ikke godt å si... men det er ikke mange, står det 3gr karbo pr 100 gram så spiser jeg det ikke...

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:23   #14
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

oi, hvor mange karbo.. hmm ikke godt å si... men det er ikke mange, står det 3gr karbo pr 100 gram så spiser jeg det ikke...

oj, såpass strengt ja! ikke grønnsaker over 3 gr pr 100 engang?

Hvor lang tid har du brukt på 45 kg? Mitt mål er nettopp det...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:32   #15
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Har brukt lang tid på 45, visste ikke om lavkarbo før jeg kom innpå her.. så det er de siste 25 jeg har gått på lavkarbo.. Grønnsaker så spiser jeg squash, agurk, tomat, blomkål, salat, brokkoli, kål, men de står det jo ikke karb innhold på hehe. Men det som det står innhold på så går jeg ikke over 3.. har funnet ut at det stopper vektnedgangen for meg. da står jeg i ro.. før spiste jeg litt pølse, der sto jo karb innhold mellom 5 og 6 gram og tenkte det ikke var så farlig.. men sånt tull har jeg gitt meg med.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:48   #16
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

Har brukt lang tid på 45, visste ikke om lavkarbo før jeg kom innpå her.. så det er de siste 25 jeg har gått på lavkarbo.. Grønnsaker så spiser jeg squash, agurk, tomat, blomkål, salat, brokkoli, kål, men de står det jo ikke karb innhold på hehe. Men det som det står innhold på så går jeg ikke over 3.. har funnet ut at det stopper vektnedgangen for meg. da står jeg i ro.. før spiste jeg litt pølse, der sto jo karb innhold mellom 5 og 6 gram og tenkte det ikke var så farlig.. men sånt tull har jeg gitt meg med.

hehe.. sånt tull har jeg akkurat begynt med! Pølse altså

... så får vi se hvordan det går da... Har iallefall spist litt mer karbo i de siste mnd, og vekten går myyye saktere ned... Lykke til videre

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:58   #17
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

jeg lurer alvorlig på hva som skal bli 45kilos feiringen min imorgen...

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 20:00   #18
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

jeg lurer alvorlig på hva som skal bli 45kilos feiringen min imorgen...

Ja, det er det da...... Jeg syns at ingenting av belønninger er større enn selve vektnedgangen i seg selv, om du skjønner!! Men du kan jo belønne deg selv med spa-behandling eller nye klær? Frisør?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 20:02   #19
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Jeg kjøpte meg nye klær og sko i helgen, og blomster igår... har vel feiret nok på forskudd tenker jeg hehe

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 00:02   #20
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg

Hehe

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 16:53   #21
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Yohooooo Feiringen er i gang Jeg har slått ut håret og feiret med 2 jordbær og en ny bok 45,3 kilo ned totalt nå Jeg er så fornøyd

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:02   #22
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Årsrapport fra meg



Ikke mer aa si enn det!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 15:56   #23
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Nå har vektnedgangen stoppet helt opp etter den blåturen.. Så nå må jeg ta meg i nakken og skjerpe meg.. Får lage en oversikt over hva jeg stapper inn noen dager og se om jeg kommer tilbake på det rette sporet.

Så frokost: 90 gram Stabburlaks. det er 1,5gr karbohydrat på 100 gram.. så vann i mengder.
Middag: 3 sneier kalkunfilet, og ost oppå, smeltet i mikroen.. Aner ikke hvor mye ost det var.. Men 0 gram karbo...
Dessert: 2 jordbær... NYDELIG!!! MMMMM hehe Hvor mangen karb er det i jordbær igjen?
Kvelds: 2 osteknekkis med meierismør og ost.. Ingen karbs
Nattmat: noen sneier med ost og kalkunfilet.. Ingen karber.. og alikvel så hadde jeg gått opp 100 gram... Pokker altså..

__________________



Sist redigert av mrs kishty : 22-05-12 kl 15:25. Årsak: oppdatert
mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 02:19   #24
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Gårsdagens inntak:
frokost: 2 sneier med ost
lunch/middag: grillmat dvs: 1 kyllingfilet, og en burger med ost og salat..
kvelds: ost og kalkunfilet.
nattmat: ost og kalkunfilet og agurk.

__________________



Sist redigert av mrs kishty : 23-05-12 kl 21:44. Årsak: oppdatert
mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 21:44   #25
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Årsrapport fra meg

Dagens matinntak: Generelt ost og kalkunskinke og agurk + noen jordbær.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no